Przy włączonej klimie silnik nie łapie 90 stopni
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Przy włączonej klimie silnik nie łapie 90 stopni
Zauważyłem ostanio, że gdy jadę nawet 100km bez przerwy z włączoną klimą silnik nie potrafi 'złapać' 90 stopni. jednak gdy wyłączę klimę i przejadę powiedzmy kilkanaście km złapie 90 stopni. niedawno wymieniałem czujnik temp. płynu chłodzącego. Czyżby termostat?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Przy włączonej klimie silnik nie łapie 90 stopni
Dokładnie.harvard pisze:Czyżby termostat?
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Przy włączonej klimie silnik nie łapie 90 stopni
Zauważyłem znacznie większe zużycie paliwa na trasie. Vag nic nie pokazuje i tak ponoć ma być. Wskazówka na blacie potrafi się ustawić pomiędzy 80 a 90 po chwili spada na 80 czasem poniżej jakoś 75. Za kilka minut z powrotem na 80 i lekko powyżej. Po niedzieli chyba termostat wymienię.
ps. czytałem że można jeszcze przeczyścić termostat co Wy na to?
ps. czytałem że można jeszcze przeczyścić termostat co Wy na to?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- macabra_
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2126
- Rejestracja: ndz mar 29, 2009 22:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Przy włączonej klimie silnik nie łapie 90 stopni
Dziwne, że latem temperatura tak wariuje... w moim starym mk3 miałem walnięty termostat ale latem było ok, dopiero zimą po otwarciu nagrzewnicy nie mógł się dogrzać. Jednakże objawy wskazują właśnie na niego i chyba tu zacząłbym szukać przyczyny.
myślę, że przy cenie nowego markowego termostatu na poziomie 40 zł jeśli oczywiście nie był niedawno wymieniany warto i tak wrzucić nowy ale jeśli masz czas i chęci na rozbieranie tego ponownie możesz spróbować czy to coś pomożeharvard pisze:ps. czytałem że można jeszcze przeczyścić termostat co Wy na to?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Przy włączonej klimie silnik nie łapie 90 stopni
tylko pytanie z czego go czyścić...jeżeli jest zalany normalny płyn to brudu tam raczej nie ujrzyszharvard pisze:czytałem że można jeszcze przeczyścić termostat co Wy na to?
tyle że przy włączonej klimie wentylatory ciągle chodzą i jak termostat otwarty to ich praca skutecznie uniemożliwia nagrzanie się silnikamacabra_ pisze:Dziwne, że latem temperatura tak wariuje... w moim starym mk3 miałem walnięty termostat ale latem było ok, dopiero zimą po otwarciu nagrzewnicy nie mógł się dogrzać
Przy włączonej klimie silnik nie łapie 90 stopni
I to tłumaczyłoby mój problem, nie tłumaczy nagłego zwiększonego zużycia paliwa. ponad 1l na trasie!Qto pisze:tyle że przy włączonej klimie wentylatory ciągle chodzą i jak termostat otwarty to ich praca skutecznie uniemożliwia nagrzanie się silnik
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Przy włączonej klimie silnik nie łapie 90 stopni
Przeczyścić to se buty można a nie termostat.harvard pisze:Zauważyłem znacznie większe zużycie paliwa na trasie. Vag nic nie pokazuje i tak ponoć ma być. Wskazówka na blacie potrafi się ustawić pomiędzy 80 a 90 po chwili spada na 80 czasem poniżej jakoś 75. Za kilka minut z powrotem na 80 i lekko powyżej. Po niedzieli chyba termostat wymienię.
ps. czytałem że można jeszcze przeczyścić termostat co Wy na to?
Objawy nagłych skoków temperatury to najczęściej walnięty czujnik temperatury. Tylko ten co daje sygnał na zegar na blacie i do kompa a nie ten co daje na wentylator !!
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Przy włączonej klimie silnik nie łapie 90 stopni
Tylko czujnik wymieniałam 3 miechy temu.
A co najciekawsze bardzo szybko robi się ciepło w aucie.
A co najciekawsze bardzo szybko robi się ciepło w aucie.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Przy włączonej klimie silnik nie łapie 90 stopni
odpal auto, włącz klimę i obserwuj kiedy dolny wąż od chłodnicy będzie gorący - powinno to trwać ok 20min może więcej. Na pewno nie powinien być gorący dopóki na blacie nie będzie 90* - zakładamy że czujnik temperatury jest sprawny.
Przy włączonej klimie silnik nie łapie 90 stopni
W przyp. siln. TDI może to być problematyczne bo te silniki bez obciążenia bardzo długo łapią temp. roboczą.Qto pisze:odpal auto, włącz klimę i obserwuj kiedy dolny wąż od chłodnicy będzie gorący - powinno to trwać ok 20min może więcej
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Przy włączonej klimie silnik nie łapie 90 stopni
temat w dziale "Benzyna" więc zakładam że nie jest to TDI...ale zawsze początek nagrzewania można wspomóc króciutką wycieczką po osiedlu.Piasek pisze:W przyp. siln. TDI może to być problematyczne bo te silniki bez obciążenia bardzo długo łapią temp. roboczą.
Jakby nie było autor tematu powinien poinformować jaki ma silnik
Ja ostatnio u siebie czekałem 30min do włączenia wiatraków
Przy włączonej klimie silnik nie łapie 90 stopni
Wypiąłem czujnik przy zapłonie. na kompie błąd wpiąłem z powrotem wykasowałem błąd i wygląda na to że jest 'po staremu' .jadę temp. w miarę szybko w pion staje. Zobaczymy będę obserwować.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Przy włączonej klimie silnik nie łapie 90 stopni
znowu to samo!
Po kilku minutach jazdy i podpięciu pod vaga pokazuje max 80-85 (w trakcie jazdy). Jednak gdy po kilku minutach pozostawię go na jałowym temp 'łapie' bardzo szybko. Ale gdy ruszę nawet przy wyłączonym w ogóle nawiewie wskazówka spada do 80 i vag podczas jazdy pokazuje 80-82 stopnie. Na postoju przy przejeździe kolejowym zaraz łapie 90 po chwili wentylator się włącza, trochę spada jednak po przejechanou ponad 500km wskazówka w trakcie jazdy nawet bez klimy nie pokazała 90 stopni!! Już sam nie wiem co robić w ciemno wymieniać termostat?
Po kilku minutach jazdy i podpięciu pod vaga pokazuje max 80-85 (w trakcie jazdy). Jednak gdy po kilku minutach pozostawię go na jałowym temp 'łapie' bardzo szybko. Ale gdy ruszę nawet przy wyłączonym w ogóle nawiewie wskazówka spada do 80 i vag podczas jazdy pokazuje 80-82 stopnie. Na postoju przy przejeździe kolejowym zaraz łapie 90 po chwili wentylator się włącza, trochę spada jednak po przejechanou ponad 500km wskazówka w trakcie jazdy nawet bez klimy nie pokazała 90 stopni!! Już sam nie wiem co robić w ciemno wymieniać termostat?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Przy włączonej klimie silnik nie łapie 90 stopni
No jak go nie wymienisz to możemy tu i 100 kolejnych stron wróżb i przepowiedni napisać co by było gdyby...
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości