[MKIV] - brak mocy podczas ruszania
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MKIV] - brak mocy podczas ruszania
Jako że jest to moje pierwsze występienie na forum chciałbym się przedstawić. Mam na imię Darek, jeżdże MKIV, 98', AKL, 1.6SR.
A problem mam następujący. Od pewnego czasu silnik w moim pojeździe stracił moc. Objawia się to podczas ruszania. Przy normalnym ruszaniu 1000-2000 obr. jest tak słabiutki że nie wiem co. Dopiero obroty powyżej 3000 pozwalają na 'prawie' normalne ruszenie.
Podobnie dzieje się podczas zmiany biegów. Po zmianie i puszczeniu sprzęgła również przyspieszenia brak. Oczywiście dodając gazu bardzo delikatnie i powoli problemu jakby nie było.
Zapalanie odbywa się bez problemów. Praca na wolnych obrotach bez zarzutu.
Taka sytuacja pojawiła się po wymianie rozrządu. I tu moje pytanie: czy mogło to mieć wpływ na opisywane dolegliwości? (np złe ustawienie kół wału i wałka rozrządu) Czy w tym silniku jest to możliwe?
Wymieniano wszystko: pasek, napinacz, pompę wody, uszczelniacz przy wale.
Jestem w trakcie analizy innych potencjalnych przyczyn (pompa paliwa, filtr, czujnik halla, sonda lambda, przepływomierz) ale chciałbym w międzyczasie zasięgnąć również opinii bardziej doświadczonych.
Jakie ewentulanie mogą być inne przyczyny problemu?
Jedyne co zauważyłem do tej pory to kila razy, już po nagrzniu się silnika, w trakie jazdy wskażnik temp. opadł do 0st. Po chwili podniósł się do 90st.
Pomożecie?
pozdr,
osiur
A problem mam następujący. Od pewnego czasu silnik w moim pojeździe stracił moc. Objawia się to podczas ruszania. Przy normalnym ruszaniu 1000-2000 obr. jest tak słabiutki że nie wiem co. Dopiero obroty powyżej 3000 pozwalają na 'prawie' normalne ruszenie.
Podobnie dzieje się podczas zmiany biegów. Po zmianie i puszczeniu sprzęgła również przyspieszenia brak. Oczywiście dodając gazu bardzo delikatnie i powoli problemu jakby nie było.
Zapalanie odbywa się bez problemów. Praca na wolnych obrotach bez zarzutu.
Taka sytuacja pojawiła się po wymianie rozrządu. I tu moje pytanie: czy mogło to mieć wpływ na opisywane dolegliwości? (np złe ustawienie kół wału i wałka rozrządu) Czy w tym silniku jest to możliwe?
Wymieniano wszystko: pasek, napinacz, pompę wody, uszczelniacz przy wale.
Jestem w trakcie analizy innych potencjalnych przyczyn (pompa paliwa, filtr, czujnik halla, sonda lambda, przepływomierz) ale chciałbym w międzyczasie zasięgnąć również opinii bardziej doświadczonych.
Jakie ewentulanie mogą być inne przyczyny problemu?
Jedyne co zauważyłem do tej pory to kila razy, już po nagrzniu się silnika, w trakie jazdy wskażnik temp. opadł do 0st. Po chwili podniósł się do 90st.
Pomożecie?
pozdr,
osiur
pozdrówki, osiur
witam!
mam ten sam silnik i podobny objaw miałem kiedyś jak zapomniałem sobie podpiąć kabelekdo przepływomierza
najlepiej na Twoim miejscu podpiąć autko pod VAGa, powinno się wyjaśnić, chociaż jeżeli przy wymianie rozrządu mechanik coś spieprzył, to tego raczej VAG nie pokaże - czy się mylę?
tak na marginesie ile Cię kosztowała wymiana rozrządu? też będę musiał wkrótce to zrobić :/
mam ten sam silnik i podobny objaw miałem kiedyś jak zapomniałem sobie podpiąć kabelekdo przepływomierza
najlepiej na Twoim miejscu podpiąć autko pod VAGa, powinno się wyjaśnić, chociaż jeżeli przy wymianie rozrządu mechanik coś spieprzył, to tego raczej VAG nie pokaże - czy się mylę?
tak na marginesie ile Cię kosztowała wymiana rozrządu? też będę musiał wkrótce to zrobić :/
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/142850.html][img]http://images.spritmonitor.de/142850_5.png[/img][/url]
Najlepiej to podpiąć pod VAG-a i powinien on wykazać jakiekolwiek nieprawidłowości w elektronice pojazu. Jednak problem może tkwić w mechanice i już tego VAG nie wykaże, pow wymianie rozrządu mógł ci mechanior coś zle ustawić i dlatego ten brak mocy, pozatym pozostaje jeszcze sprzęgło może poprostu nastał jego kreas i ślizga się. Sprawdzić sprzegło możesz sam a mianowicie zaciągnij ręczny wbij 3 bieg i spróbuj ruszyć samochodem. Jeśli samochód zgaśnie sprzegło OK, jeśli będzą wzrastać obroty powyżej 3000 lub spod maski będzie wydostawał się dym to sprzęgło zjarane, ślizga się i do wymiany... Ale ja jednak obstawał bym przy tym rozrządze bo mechaniory to różne cuda potrafią robić...
Jeszcze co do tego czujnika cieczy chłodzącej to poszukaj mojego tematu "Czujnik cieczy chłodzącej MkIV" tam jest wszystko opisane co i jak... Od tego czujnika zależy bardzo dużo w elektronice pojazdu... Takich skoków temperatury nie może być, więc czujnik prawdopodobnie do wymiany... Koszty i jak to zrobić w podanym wyżej temacie..
Powodzenia
Jeszcze co do tego czujnika cieczy chłodzącej to poszukaj mojego tematu "Czujnik cieczy chłodzącej MkIV" tam jest wszystko opisane co i jak... Od tego czujnika zależy bardzo dużo w elektronice pojazdu... Takich skoków temperatury nie może być, więc czujnik prawdopodobnie do wymiany... Koszty i jak to zrobić w podanym wyżej temacie..
Powodzenia
[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
Mechanik nie mogl Ci nic pomieszac przy ustawieniu rozrzadu, gdyz nawet jezeli by sie pomylił o jeden zabek to juz bys mial dzwonienie pod maska, wiec spoko, tam masz na pewno wszystko dobrze. Ja bym jednak tak jak poprzednik szukal winy w przeplywce
Jak chcesz mozemy sie ustawic w weekend gdyz mieszkam przy samym wjezdzie do Zabek od strony wawy (ul. Łodygowa) i wtedy moze uda nam sie cos wypatrzec
Pozdrawiam
Jak chcesz mozemy sie ustawic w weekend gdyz mieszkam przy samym wjezdzie do Zabek od strony wawy (ul. Łodygowa) i wtedy moze uda nam sie cos wypatrzec
Pozdrawiam
Zgadza się przepływomierz daje podobne objawy. Też nedawno podczas przeczyszczania filtra nie podłaczyłem kabelka - ale wtedy było jeszcze gorzej ((ApC pisze:witam!
mam ten sam silnik i podobny objaw miałem kiedyś jak zapomniałem sobie podpiąć kabelekdo przepływomierza
najlepiej na Twoim miejscu podpiąć autko pod VAGa, powinno się wyjaśnić, chociaż jeżeli przy wymianie rozrządu mechanik coś spieprzył, to tego raczej VAG nie pokaże - czy się mylę?
tak na marginesie ile Cię kosztowała wymiana rozrządu? też będę musiał wkrótce to zrobić :/
Vaga podłączałem, ale na szybko, nie miałem za bardzo czasu pobawić się diagnostyką.
Pokazywał błąd czujnika halla (00515). Ale nie pamiętam czy było to na włączonym silniku.
Na wyłączonym tak ma być. Musze sprawdzić to jeszcze raz na spokojnie.
Częsci kupowałem w lutym: 162 zł Pompa Skf, 187 zł Pasek Gates+ Napinacz SKF.
Sama wymiana to koszt 210 zł.
Auto ma przejechane 125kkm. Zaryzykowałem i kupiłem również pompę. Okazało się
że trafiłem ( ale i tez zbiedniałem o koszt pompy :-/). Było już widać niewielki wyciek.
(Układ chłodzenia zalewam raz na 2 lata rozcieńczonym koncentratem z Schella.)
Tak więc przy takim przebiegu lepiej ją wymienić aby nie pakować się w kolejny koszt
robocizny wymiany samej pompy.
pozdr,
[ Dodano: 23 Cze 2006 09:53 ]
regitmc sprawdziłem sprzęgło - jest OK'. Na 3-ce silnik gaśnie przy ok 1500obr.regitmc pisze:Najlepiej to podpiąć pod VAG-a i powinien on wykazać jakiekolwiek nieprawidłowości w elektronice pojazu. Jednak problem może tkwić w mechanice i już tego VAG nie wykaże, pow wymianie rozrządu mógł ci mechanior coś zle ustawić i dlatego ten brak mocy, pozatym pozostaje jeszcze sprzęgło może poprostu nastał jego kreas i ślizga się. Sprawdzić sprzegło możesz sam a mianowicie zaciągnij ręczny wbij 3 bieg i spróbuj ruszyć samochodem. Jeśli samochód zgaśnie sprzegło OK, jeśli będzą wzrastać obroty powyżej 3000 lub spod maski będzie wydostawał się dym to sprzęgło zjarane, ślizga się i do wymiany... Ale ja jednak obstawał bym przy tym rozrządze bo mechaniory to różne cuda potrafią robić...
Jeszcze co do tego czujnika cieczy chłodzącej to poszukaj mojego tematu "Czujnik cieczy chłodzącej MkIV" tam jest wszystko opisane co i jak... Od tego czujnika zależy bardzo dużo w elektronice pojazdu... Takich skoków temperatury nie może być, więc czujnik prawdopodobnie do wymiany... Koszty i jak to zrobić w podanym wyżej temacie..
Powodzenia
VAGa podepnę w niedzielę lub w przyszłym tyg. Póki co brak czasu. A czujnik ten mam kupiony. W sumie to niewielka kasa a jego wymiana może pomóc.
Dam znać o razultatach.
Póki co dzięki za zainteresowanie tematem i pomoc.
osiur
[ Dodano: 23 Cze 2006 09:59 ]
No to mnie uspokoiłeś (dzonienia brak). Sprawdzę jeszcze raz dokładnie VAGiem, chociaż ostatnio nic nie pokazywał odnośnie przepływomierza.UcHO pisze:Mechanik nie mogl Ci nic pomieszac przy ustawieniu rozrzadu, gdyz nawet jezeli by sie pomylił o jeden zabek to juz bys mial dzwonienie pod maska, wiec spoko, tam masz na pewno wszystko dobrze. Ja bym jednak tak jak poprzednik szukal winy w przeplywce
Jak chcesz mozemy sie ustawic w weekend gdyz mieszkam przy samym wjezdzie do Zabek od strony wawy (ul. Łodygowa) i wtedy moze uda nam sie cos wypatrzec
Pozdrawiam
Najbliższy weekend mam 'busy'. W przyszłym tyg. coś jeszcze pogrzebię sam i się odezwę.
Dzięki za ofiarność pomocy.
pozdr,
osiur
[ Dodano: 26 Cze 2006 12:23 ]
No i pogrzebałem coś niecoś w niedzielę. Wymieniłem czujnik temp, posprawdzałem kable, wtyczki i ewntulane nieszczelności ukł. doldotowego. Nic nie znalazłem co by było podejrzane.
Po odpinaniu wtyczek, min. do przepływki pojawił się oczywiście błąd. VAGiem wykasowałem wszystkie błędy ale jeden z nich 0515 - błąd sygnału czujnika Halla się
nie wykasował (sprawdzane na chodzącym sinlniku). Czyżby to była przyczyna?
Może ktoś poinstruowałby mnie jak sprawadzić taki czujnik za pomoca miernika?
Wykręciłem również świecę z czwartego cylindra (bo najłatwiej). Kolor elektrod bez zastrzeżeń (NGK 3 elektrodowe).
Podobny problem ma user 'rakczek'
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53133
ale tam niestety jak narazie brak konkretnych informacji .
osiur
pozdrówki, osiur
- VW-Krzysiek
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: ndz sty 29, 2006 12:05
- Lokalizacja: OPR
- Kontakt:
Mam ten sam silnik i ten sam problem, juz niewiem co mam robic! Błedów mi zadnych nie pokazuje. A jak ruszam to najpierw go przydusi dopiero pozniej sie rozpedza, jak jade spokojnie to w przedziale 1800-2500obr/min strasznie nim szarpie.osiur pisze:Od pewnego czasu silnik w moim pojeździe stracił moc. Objawia się to podczas ruszania. Przy normalnym ruszaniu 1000-2000 obr. jest tak słabiutki że nie wiem co. Dopiero obroty powyżej 3000 pozwalają na 'prawie' normalne ruszenie.
Wymienilem juz sonde, wyczyscilem przeplywke i przepustnice.
Teraz planuje wymienic na nowa przepustnice.
Mam to samo
Czołem. MOje objawy to podpobny spadek mocy na rozgrzanym silniku w mk4 z 2001 r - 109 000 km.
Jak juz silnik sie nagrzeje mam wrazenie jak by dostawał zła mieszanke. W chodzac w obroty od jedynki do 3 biegu charakttersytycznie przy wciśnenieciu pedału gazu nie ma mocy. Dałwi go. Dodatkowo zapala sie mu co jakis czas CHECK.
Na komputerze pokazuje bład "16514 / P0130 / 035 - Rzad cylindrów 1_ sonda 1- usterka w obwodzie elektrycznym"
Czy to znaczy ze padła Lambda. Tylko która bo sa dwie. Czy _Isza to jest sonda przed katalizatorem ?
Wcześniej jak byłem na VAG-u w Wolkswagenie pokazywało błedy -
Rzad cylindrów 1-sonda 1 - brak aktywności
oraz
Rząd cylindrów 1 sonda 2 sygnał za wolny - usterka sporadyczna
Czy to swiadczy o tym ze padnięta jest któraś z sond - moze ktos sie zna na tym - która
Przepustnica wyczyszczona, swiece wymienione, filtr paliwa również. Co może byc przyczyna tego spadku mocy czy to sonda ? Która
Jak juz silnik sie nagrzeje mam wrazenie jak by dostawał zła mieszanke. W chodzac w obroty od jedynki do 3 biegu charakttersytycznie przy wciśnenieciu pedału gazu nie ma mocy. Dałwi go. Dodatkowo zapala sie mu co jakis czas CHECK.
Na komputerze pokazuje bład "16514 / P0130 / 035 - Rzad cylindrów 1_ sonda 1- usterka w obwodzie elektrycznym"
Czy to znaczy ze padła Lambda. Tylko która bo sa dwie. Czy _Isza to jest sonda przed katalizatorem ?
Wcześniej jak byłem na VAG-u w Wolkswagenie pokazywało błedy -
Rzad cylindrów 1-sonda 1 - brak aktywności
oraz
Rząd cylindrów 1 sonda 2 sygnał za wolny - usterka sporadyczna
Czy to swiadczy o tym ze padnięta jest któraś z sond - moze ktos sie zna na tym - która
Przepustnica wyczyszczona, swiece wymienione, filtr paliwa również. Co może byc przyczyna tego spadku mocy czy to sonda ? Która
Mój Golf IV 1.4 16V - 2001r
Ja myśle że to jest normalny objaw tego silnika powyżej 100 tys. km bo nie zapominajmy jednak że jest to silnik 8V. Ja też tak mam że szarpie mi na takich niskich obrotach ja pisze OPR-Golf ale jedynie na zimnym silniku potem ciągnie dobrze. Byłem na VAGu wczoraj i wyświetliło mi 3 błędy ale nieokreślone, nawet fachowcy z ASO VW nie wiedzieli o co chodzi bo podobno siadł zawór EBR, ale taki zawór tylko w dieslach jest podobno montowany więc niezły zonk mi zapodali.OPR-Golf pisze:Mam ten sam silnik i ten sam problem, juz niewiem co mam robic! Błedów mi zadnych nie pokazuje. A jak ruszam to najpierw go przydusi dopiero pozniej sie rozpedza, jak jade spokojnie to w przedziale 1800-2500obr/min strasznie nim szarpie.osiur pisze:Od pewnego czasu silnik w moim pojeździe stracił moc. Objawia się to podczas ruszania. Przy normalnym ruszaniu 1000-2000 obr. jest tak słabiutki że nie wiem co. Dopiero obroty powyżej 3000 pozwalają na 'prawie' normalne ruszenie.
Wymienilem juz sonde, wyczyscilem przeplywke i przepustnice.
Teraz planuje wymienic na nowa przepustnice.
[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
No a u mnie panowie wczoraj rano - ZONK!!
Odpalam maszynę, jadę spokojnie z nastawieniem, że jak co dzień aby przyspieszyć muszę go podkecić na obrotach, a tu ... JEST MOC
Póki co do dzisiaj (odpukać) jest dobrze. Myślę sobie podłaczę wieczorem VAGa i sprawdzę czy pokazywany wcesniej błąd czujnika hala będzie dalej się ujawniał.
No i niestety dalej jest .
Jeden pewny wniosek z tego to że - ta przypadłość nie jest spowodowana błędem czujnika hala.
Inna rzecz to że nadal mam ten błąd i póki co nie wiem czy to rzeczywiście hall czy jakiśproblem z kablami dochądzącymi do cewki. Sprawdziłem, że po wykasowaniu, na wolnych obrotach błedu nie ma. Pojawia się dopiero po ruszeniu obrotów +100-200.
Czy na tej podstawie można sądić że to jednak czujnik???
(Przy srawdzaniu miałem jeszcze błąd: 1039 Czujnik temperatury dla wskaźnika temp. płynu chłodzącego - G2. Ale to mogło byc spowodowane wcześniejszą zmianą (odłączeniam) czujnika temp. Błąd skasowałem.)
A co było przyczyną braku mocy - nie wiem. przypuszczam tylko,że mogło to być:
1) brak jakiegoś kontaktu w kablach
2) wilgoć
3) zatkany układ zasilania
4) ... ???
osiur
[ Dodano: 29 Cze 2006 10:32 ]
Odpalam maszynę, jadę spokojnie z nastawieniem, że jak co dzień aby przyspieszyć muszę go podkecić na obrotach, a tu ... JEST MOC
Póki co do dzisiaj (odpukać) jest dobrze. Myślę sobie podłaczę wieczorem VAGa i sprawdzę czy pokazywany wcesniej błąd czujnika hala będzie dalej się ujawniał.
No i niestety dalej jest .
Jeden pewny wniosek z tego to że - ta przypadłość nie jest spowodowana błędem czujnika hala.
Inna rzecz to że nadal mam ten błąd i póki co nie wiem czy to rzeczywiście hall czy jakiśproblem z kablami dochądzącymi do cewki. Sprawdziłem, że po wykasowaniu, na wolnych obrotach błedu nie ma. Pojawia się dopiero po ruszeniu obrotów +100-200.
Czy na tej podstawie można sądić że to jednak czujnik???
(Przy srawdzaniu miałem jeszcze błąd: 1039 Czujnik temperatury dla wskaźnika temp. płynu chłodzącego - G2. Ale to mogło byc spowodowane wcześniejszą zmianą (odłączeniam) czujnika temp. Błąd skasowałem.)
A co było przyczyną braku mocy - nie wiem. przypuszczam tylko,że mogło to być:
1) brak jakiegoś kontaktu w kablach
2) wilgoć
3) zatkany układ zasilania
4) ... ???
osiur
[ Dodano: 29 Cze 2006 10:32 ]
Z tego co pamiętam mechanik policzył za niego 20zł.adisb pisze:ile zapłaciłes za ten uszczelniacz?osiur pisze: Wymieniano wszystko: uszczelniacz przy wale.
osiur
pozdrówki, osiur
Właśnie kilka dni temu byłem na komputerku przediagnozować mojego bolida i wykrył mi jakiś dziwny błąd. Diagnosta był zdziwiony bo pierwszy raz widział taki błąd, ale że ma znajomego w ASO VW zadzwonił do niego i poprosił o sprawdzenie w katalogach co to za błąd. Okazało się że podobno mam walnięty zawór EGR, który jest odpowiedzialny za recyrkuryzacje spalin w samochodzie. Walnięty zawór doprowadza własnie do duszenia się samochodu i spadku mocy. Podjąłem ten wątek i musze teraz tylko sprawdzić gdzie znajduje się ten zawór w moim silniku, jak go wymontować i czy jest faktycznie uszkodzony. Podobno samo odpięcie wężyka ze spalinami zwrotnymi wystarczy żeby samochód już się nie dławił. Troche informacji9 na ten temat pod linkiem: http://nubira.autokacik.pl/lektury/egr/egr.html
Być może przyczyna waszych problemów też leży w tym zaworze, a nie w przepustnicy czy gdzieś indziej... Może ktoś wie gdzie ten zawór dokładnie się znajduje, podobno gdzieś za kolektorem wylotowym, ale musze to jeszcze dokładnie obadać...
Być może przyczyna waszych problemów też leży w tym zaworze, a nie w przepustnicy czy gdzieś indziej... Może ktoś wie gdzie ten zawór dokładnie się znajduje, podobno gdzieś za kolektorem wylotowym, ale musze to jeszcze dokładnie obadać...
[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
regitmc, jedyne co namierzyłem (póki co) to zaworek elektryczy otwierający/zamykający podciśnienie do zaworu EGR. To takie małe gó..ko pod kolektorem dolotowym po lewej stronie silnika (patrząc od przodu). Jest sterowany elektrycznie. A samego EGR nie mamierzyłem. Tzn. rurka otwierająca podciśnienie biegnie do kolektora dolotowego (takie porubienie po lewej stronie). Czyżby EGR tam się znajdował? Ale skąd bierze spalinki? trzeba by odkręcić caly kolektor aby dojrzeć co jest pod niem z tyłu silnika.
A wracjąc do mich problemów. Nie do końca mi się poprawiło -jak pisałem wcześniej.
Dzisiaj rano zrobiłem próbę. Odłączyłem czujnik halla i zmian właciwie żadnych. Dalej mocy jakby brak.
Pytanie: czy hall u nas znajduje się pod osłoną paska rozrządu, po lewej stronie silnika patrząc od przodu?
Może wiesz (albo ktoś wie) jak sprawdzić czujnik i kable połaczeniowe od wtyczki do kompa. Czyba one biegną do kompa?
A wracjąc do mich problemów. Nie do końca mi się poprawiło -jak pisałem wcześniej.
Dzisiaj rano zrobiłem próbę. Odłączyłem czujnik halla i zmian właciwie żadnych. Dalej mocy jakby brak.
Pytanie: czy hall u nas znajduje się pod osłoną paska rozrządu, po lewej stronie silnika patrząc od przodu?
Może wiesz (albo ktoś wie) jak sprawdzić czujnik i kable połaczeniowe od wtyczki do kompa. Czyba one biegną do kompa?
pozdrówki, osiur
Jest możliwośc sprawdzenia Halla czytałem o tym ostatnio w ksiązce "WV Golf IV i Bora - uzytkowanie i naprawa" to jest jedyna chyba na rynku pozycja dotyczaca golfa IV. NIe chce Cie wprowadząc w bład wiec nie bede opsiywał bo po porstu nie pamietam dokładnie. Namierz książke (choćby w księgarni) doczytaj i próbuj.
Mój Golf IV 1.4 16V - 2001r
Są linki na forum do serwera na którym jest ta książka w skanach... Pozostaje tylko poszukać...Kris99 pisze:Jest możliwośc sprawdzenia Halla czytałem o tym ostatnio w ksiązce "WV Golf IV i Bora - uzytkowanie i naprawa" to jest jedyna chyba na rynku pozycja dotyczaca golfa IV. NIe chce Cie wprowadząc w bład wiec nie bede opsiywał bo po porstu nie pamietam dokładnie. Namierz książke (choćby w księgarni) doczytaj i próbuj.
[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 313 gości