piasty- kiedy do wymiany
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
piasty- kiedy do wymiany
przymierzam się do wymiany łożysk z tyłu (bębny) i mam pytanie kiedy do wymianki są piasty czy są jakieś widoczne zmiany ostatnio wymieniane łożyska pochodziły 10tyś i jedno z nich uszkodziło się lub było uszkodzone aż zeszła taka cienka powłoka z bieżni kawałkiem. jakie łożyska polecacie? z góry dzięki
somsiad- już szczęśliwy ojciec!!!
Witam.
Ja wymieniłem z tyłu kompletne łożysko. Piastę wybiłem i włożyłem wszystko nowe dla św. spokoju. Nie jest to aż tak problematyczna sprawa (wybijak i z dwie rury). Co do łożyska to lepiej kupić dobre i za często nie wymieniać (dałem za jeden komplet ok. 60 zł tak dla św. spokoju). Firmy nie pamietam, ale jak wrócę do domu to Ci napiszę co to za firma.
Czytałem, że łozyska za ok 35 zł są już dość dobre.
W komplecie było: łozyska, koronka na nakrętkę z zawleczką, "simering" oraz osłona zewnętrzna - wymieniłem wszystko.
Pozdrawiam
Ja wymieniłem z tyłu kompletne łożysko. Piastę wybiłem i włożyłem wszystko nowe dla św. spokoju. Nie jest to aż tak problematyczna sprawa (wybijak i z dwie rury). Co do łożyska to lepiej kupić dobre i za często nie wymieniać (dałem za jeden komplet ok. 60 zł tak dla św. spokoju). Firmy nie pamietam, ale jak wrócę do domu to Ci napiszę co to za firma.
Czytałem, że łozyska za ok 35 zł są już dość dobre.
W komplecie było: łozyska, koronka na nakrętkę z zawleczką, "simering" oraz osłona zewnętrzna - wymieniłem wszystko.
Pozdrawiam

SKF też dobry. Polecam też smary SKF-a do łożysk, te z wyższej półki, w tubach. Ostatnio rozebrałem łożyska, które kiedyś potraktowałem takim smarem (tuba ok. 200-250 g kosztowała ok. 30 zł, odporność temperaturowa ponad 200 stopni praca ciągła, prawie 300 st. temp. chwilowa). Po 3 latach i kilkudziesięciu tkm rewelka, smar jak świeży, żadnego brudu itp., Zero zużycia łożysk (właśnie koyo z Ruville'a)
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Czopy to raczej nie spotkałem żeby padły, chyba że po dzwonie cały jest skrzywiony, to widziałem tylko raz. Natomiast gniazda na łożysko w bębnie czy tarczy po niestarannym demontażu lub montażu mogą mieć nierówności, wtedy bieżnie nowego łożyska nie siedzą idealnie, krzywo lub jajowato i to może być powodem szybkiego siadania łożsyk.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek pisze:Czopy to raczej nie spotkałem żeby padły, chyba że po dzwonie cały jest skrzywiony, to widziałem tylko raz. Natomiast gniazda na łożysko w bębnie czy tarczy po niestarannym demontażu lub montażu mogą mieć nierówności, wtedy bieżnie nowego łożyska nie siedzą idealnie, krzywo lub jajowato i to może być powodem szybkiego siadania łożsyk.
czyli uważać przy wybijaniu i nabijaniu nowych
somsiad- już szczęśliwy ojciec!!!
czopy uszkodzą się albo od dzwona albo od skrajnie zużytych łożysk, tzn. tak, że wewnętrzne pierścienie łożysk zaczną obracać się na czopie. Ale wtedy po zdjęciu piasty (tj. bębna lub tarczy) będzie to po czopach widać. Wątpię, bo widziałem to raz tylko (i raz też z przodu łożysko, które nie wymienione w porę obracało się w zwrotnicy, ale to już jest hardcore).
teraz już rozwiane zostały moje wątpliwości rozdałem punkty kupuje łożyska smar i do roboty a jeszcze jedno znalazłem w szukajce sposób dokręcania łożysk piszą ludzie że dokręca się później popuszcza do minimalnego luzu a co jeśli koło obraca się z oporem i luz jest duży a jeśli się dokręci koło obraca się z taqkim samym oporem a luz jest mniejsz czy to trzymają szczęki ?
somsiad- już szczęśliwy ojciec!!!
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Dokładnie. Trzeba nacisnąć po poskładaniu parę razy hamulec żeby szczęki się ułożyły i koło luźno kręciło do regulacji. A jak nie pomoże to podnieść klin przy szczękach przez otwór od śróby koła
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Co do łożysk tylnych robie coś takiego iż bieżnie która nachodzi na czop, smaruje klejem do gwintów lub specjalnym klejem do łożysk. Często jest tak że właśnie bieżnia kręci się razem z łożyskiem, rzecz sprawdzona. A co do firm tylko markowe,ale nasze dziurawe drogi rozpracują każde łożysko 



PROSTE SĄ DLA TWARDZIELI ZAKRĘTY DLA MYŚLĄCYCH
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 103 gości