Zawieszający się popychacz
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 463
- Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38
Zawieszający się popychacz
Witam
Problem wygląda następująco: Wcześniej popychacze mi cykały przez kilka sekund tylko w zimę, a teraz cykają przy każdym porannym odpalaniu (jest lato więc nie wiem czy tak powinno być). Dodam jeszcze że podczas cykania popychacza z rury wydechowej wydobywa się szary dym który ustaje jak przestaje cykac popychacz. Ten dym pojawia się przeważnie jak temp spada poniżej 10-12 st i śmierdzi ropą. Autko było na diagnostyce VAG statycznej i dynamicznej i wszystko jest ok. Jak odpalam autko po nocy to czasami odpala od "strzała" a czasami musi dłużej zakręcić. Mechanik powiedział że to może być przyczyna zawieszającego się popychacza. Czy zawieszający się popychacz może mieć wpływ na odpalanie zimnego silnika?
Problem wygląda następująco: Wcześniej popychacze mi cykały przez kilka sekund tylko w zimę, a teraz cykają przy każdym porannym odpalaniu (jest lato więc nie wiem czy tak powinno być). Dodam jeszcze że podczas cykania popychacza z rury wydechowej wydobywa się szary dym który ustaje jak przestaje cykac popychacz. Ten dym pojawia się przeważnie jak temp spada poniżej 10-12 st i śmierdzi ropą. Autko było na diagnostyce VAG statycznej i dynamicznej i wszystko jest ok. Jak odpalam autko po nocy to czasami odpala od "strzała" a czasami musi dłużej zakręcić. Mechanik powiedział że to może być przyczyna zawieszającego się popychacza. Czy zawieszający się popychacz może mieć wpływ na odpalanie zimnego silnika?
Ostatnio zmieniony sob sie 20, 2011 21:13 przez daniel23584, łącznie zmieniany 1 raz.
ALH -> 205 -> soft
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Zawieszający się popychacz
Popychacze nie powinny cykać bez względu na to czy to zima czy to lato, chwilowe "stukanie" po rozruchu jest dopuszczalne, ale nie ciągłe czy też długo trwające.daniel23584 pisze:Problem wygląda następująco: Wcześniej popychacze mi cykały przez kilka sekund tylko w zimę, a teraz cykają przy każdym porannym odpalaniu (jest lato więc nie wiem czy tak powinno być)
Lepiej zainwestuj w nowy zestaw popychaczy i uszczelniaczy zaworowych bo jak popychacz się rozleci/popęka szklanka to wałek rozrządu też dostanie po i wtedy może być niezła lipa.
-
- Użytkownik
- Posty: 463
- Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38
Zawieszający się popychacz
Teraz jak jest ciepło to po rozruchu cicho cyka jakieś 2 sek, w zimę trwało to trochę dłużej. A czy zawieszający popychacz może powodować takie objawy jak wyżej napisałem?
I mam jeszcze pytanie z innej beczki... dziś wymieniłem sworznie wahaczy... i czy po takiej wymianie trzeba jechać na ustawienie zbieżności? Bo ściągać niby nie ściąga, ale po zmianie coś kierownica jest hmm... krzywo... nie wiem jak to inaczej określić... ale na pewno będziecie wiedzieli o co chodzi
I mam jeszcze pytanie z innej beczki... dziś wymieniłem sworznie wahaczy... i czy po takiej wymianie trzeba jechać na ustawienie zbieżności? Bo ściągać niby nie ściąga, ale po zmianie coś kierownica jest hmm... krzywo... nie wiem jak to inaczej określić... ale na pewno będziecie wiedzieli o co chodzi
ALH -> 205 -> soft
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Zawieszający się popychacz
Trzeba, nigdy nie ustawisz idealnie sworznia tak samo jak był wcześniej zamontowany.daniel23584 pisze:I mam jeszcze pytanie z innej beczki... dziś wymieniłem sworznie wahaczy... i czy po takiej wymianie trzeba jechać na ustawienie zbieżności? Bo ściągać niby nie ściąga, ale po zmianie coś kierownica jest hmm... krzywo... nie wiem jak to inaczej określić... ale na pewno będziecie wiedzieli o co chodzi
-
- Użytkownik
- Posty: 463
- Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38
Zawieszający się popychacz
Zbieżność ustawiona, teraz trzeba się zając popychaczami.. I pojawia się kolejne pytanie... byłem w sklepie dowiedzieć się o cenę popychaczy i sprzedawca powiedział mi, że jak się wymienia popychacze to trzeba też wymienić wałek rozrządu Czy to prawda?
ALH -> 205 -> soft
Zawieszający się popychacz
Nie, jeżeli wałek nie jest zużyty to nie ma potrzeby go wymieniać.
I am traveler of both time and space...
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Zawieszający się popychacz
daniel23584 pisze:sprzedawca powiedział mi, że jak się wymienia popychacze to trzeba też wymienić wałek rozrządu Czy to prawda?
Szkoda, że o zaworach nie wspomniał
- daniel.wwe
- TDI PoweR
- Posty: 752
- Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04
Zawieszający się popychacz
Nie no sprzedawca niezły dobrze kolego daniel23584 że zapytałeś na forum, bo tak koleś by Cię jeszcze na wałek naciągnął
“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”
-
- Użytkownik
- Posty: 463
- Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38
Zawieszający się popychacz
kupiłem wreszcie nowe popychacze, w sobotę będę wymieniał... Powiedzcie mi ile czasu po zmianie popychaczy mam nie odpalać autka? Bo w necie znalazłem różne informacje... czy 30 min wystarczy? i czy przed montażem trzeba je zamoczyć w oleju?
ALH -> 205 -> soft
Zawieszający się popychacz
Ja słyszałem o 2h .... A Koszt wałka to około 250-300zł ... Warto sprawdzić krzywki na wałku ...W jakim są stanie ...
...
-
- Użytkownik
- Posty: 463
- Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38
Zawieszający się popychacz
Popychacze wymienione Po ponad tygodniu jazdy stwierdzam że warto było w nie zainwestować, autko na biegu jałowym ładniej "klekocze" i nie wiem czy popychacze mają coś wspólnego z mocą, ale po ich wymianie autko jakoś żwawsze się zrobiło. Dziękuję koledzy za porady
ALH -> 205 -> soft
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 260 gości