
W takiej pozycji ustawiona jest na wyłączonym silniku. Po uruchomieniu silnika, przepustnica ta zmienia pozycję w taką:

Jednak silnik był zimny po nocy, i przy takim ustawieniu nie jest w stanie utrzymać nawet tysiąca obrotów i gaśnie. Dla próby próbowałem przestawić ją ręcznie, i po utrzymaniu pozycji jak na tej fotce:

Problem zostaje zażegnany, jak ręką odjął. Obroty utrzymują się na 1500obr/min, ustępują wszelkie wibracje silnika, wszystkie nierówności w jego pracy. A więc jestem pewien, że w 100% chodzi o ten element.
Może link do krótkiego filmiku jak to wygląda w praktyce... " onclick="window.open(this.href);return false;
A więc tak, aby utrzymać porządek w temacie, zadam kilka pytań w punktach, i prosiłbym w punktach odp. żebym wiedział czego dotyczy odpowiedź.
1. Przede wszystkim, chciałbym dowiedzieć jak zlikwidować problem z tą przepustnicą? Czy faktycznie chodzi o bimetal (sprężynkę) która jest już zużyta? Jeśli tak to w jaki sposób to wymienić, czy jest to trudne, jak tego dokonać, gdzie szukać nowego bimetalu ?
2. Nie chcę zakładać nowego tematu, więc pozwolę sobie zadać to pytanie w tym obecnym. Ponieważ pod maską mam kilka odpiętych kabli, nie wiem gdzie powinny być wpięte ani też do czego służą, pozwolę sobie zamieścić fotkę i może ktoś z Drogich Forumowiczów będzie w stanie pomóc. Otóż mam dwa kable brązowe idące do podszybia, oraz jeden niebieski z takim samym wtykiem idącym również do podszybia jednak już w oddzielnej wiązce kabli :

Nie mam zupełnie pojęcia do czego służą, oraz gdzie powinny być wpięte. Mam tam również kabel wyglądający na jakiś czujnik, idzie on w czarnej koszulce, jest on spięty z drugim czarnym kablem wkręconym wyżej, może ten "czujnik" powinien być przylutowany do miejsca, gdzie widoczny jest odcięty kabel?

3. Do obudowy filtra powietrza dochodzą dwa wężyki. Ten pierwszy, patrząc sprzed samochodu jest umieszczony na końcu tejże obudowy. Natomiast drugi był wypięty, i średnicą pasuje mi tylko w spód obudowy, tylko jakie miałby on wtedy działanie? Gdzie należy go wpiąć?

4. Przed blokiem silnika, a za chłodnicą, mam dwa czujniki. Jest w stanie ktoś określić do czego służy pierwszy oraz drugi? Co prawda na teraz nie jest mi to potrzebne, ale jeśli kiedyś ktoś poleci mi sprawdzić dany czujnik chciałbym wiedzieć który mam sprawdzać...

5. Ostatnie już pytanie i nie męczę - mianowicie znajomy polecił mi modyfikację dolotu zimnego powietrza, podobno silnik robi się zrywniejszy, a również możliwym jest że spalanie będzie mniejsze.

A więc tak, oznaczoną końcówkę jako 1 zdjąć na łączeniu.
Wężyk oznaczony jako 2 zaślepić szczelnie.
Aluminiową rurę, odkręcić i wyciągnąć razem z całą odłączoną na łączeniu końcówką. Tak zostawić i jeździć.
Czy faktycznie polepszy to dolot chłodnego powietrza? Znajomy sądzi, ze w Valwejach zawsze tak robił, i było fajnie.
Czekam na odpowiedzi, z góry dziękuję i pozdrawiam
EDIT:
Punkt trzeci. Znalazłem podłączenie wężyka, znajdował się na gaźniku. Samochód na zimnym zaczął utrzymywać dość stabilne 950-1100obr/min, może teraz wystarczy jakaś regulacja aby na zimnym miał nieco wyższe? Ponieważ wystarczy pokręcić kierownicą i przez nawet wspomaganie obroty spadają do ok 900.
Punkt piąty. Ściągnąłem na łączeniu plastikową końcówkę, zaślepiłem tamten wężyk, wyciągnąłem aluminiową rurkę. Jak na razie nigdzie nie jechałem, ale myślę że to sprawdzę sam najlepiej jak się przejadę. Aczkolwiek możecie dopisać jakieś swoje uwagi dotyczące tego punktu.