piasty- kiedy do wymiany

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
somsiad3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pt kwie 14, 2006 18:21
Lokalizacja: Łódzkie

piasty- kiedy do wymiany

Post autor: somsiad3 » wt cze 20, 2006 15:22

przymierzam się do wymiany łożysk z tyłu (bębny) i mam pytanie kiedy do wymianki są piasty czy są jakieś widoczne zmiany ostatnio wymieniane łożyska pochodziły 10tyś i jedno z nich uszkodziło się lub było uszkodzone aż zeszła taka cienka powłoka z bieżni kawałkiem. jakie łożyska polecacie? z góry dzięki


somsiad- już szczęśliwy ojciec!!!

zbycho_s
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 11:49
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: zbycho_s » wt cze 20, 2006 15:57

Witam.
Ja wymieniłem z tyłu kompletne łożysko. Piastę wybiłem i włożyłem wszystko nowe dla św. spokoju. Nie jest to aż tak problematyczna sprawa (wybijak i z dwie rury). Co do łożyska to lepiej kupić dobre i za często nie wymieniać (dałem za jeden komplet ok. 60 zł tak dla św. spokoju). Firmy nie pamietam, ale jak wrócę do domu to Ci napiszę co to za firma.
Czytałem, że łozyska za ok 35 zł są już dość dobre.
W komplecie było: łozyska, koronka na nakrętkę z zawleczką, "simering" oraz osłona zewnętrzna - wymieniłem wszystko.

Pozdrawiam :pub:



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » wt cze 20, 2006 16:40

Spokojnie możesz kupić komplet łożysk Ruville - łożyska są wtedy KOYO, i są m.zd. spoko. Założyłem tego parę kompletów i nic się złego nie dzieje. Około 30 zł komplet. CX ani optimali nie kupiłbym. Chyba że chcesz mieć full lux, to szukaj FAG-a (FAG robi łozyska dla VW i Audi).



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt cze 20, 2006 16:42

CX odradzam. Zakładaj SKF.



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » wt cze 20, 2006 16:52

SKF też dobry. Polecam też smary SKF-a do łożysk, te z wyższej półki, w tubach. Ostatnio rozebrałem łożyska, które kiedyś potraktowałem takim smarem (tuba ok. 200-250 g kosztowała ok. 30 zł, odporność temperaturowa ponad 200 stopni praca ciągła, prawie 300 st. temp. chwilowa). Po 3 latach i kilkudziesięciu tkm rewelka, smar jak świeży, żadnego brudu itp., Zero zużycia łożysk (właśnie koyo z Ruville'a)



Awatar użytkownika
somsiad3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pt kwie 14, 2006 18:21
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: somsiad3 » wt cze 20, 2006 17:05

a co z czopami piast? czy jest taka możliwość że są zużyte czy wytarte a jeśli tak to czy łożyska wtedy szybciej się nie zużywają?


somsiad- już szczęśliwy ojciec!!!

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt cze 20, 2006 17:18

Czopy to raczej nie spotkałem żeby padły, chyba że po dzwonie cały jest skrzywiony, to widziałem tylko raz. Natomiast gniazda na łożysko w bębnie czy tarczy po niestarannym demontażu lub montażu mogą mieć nierówności, wtedy bieżnie nowego łożyska nie siedzą idealnie, krzywo lub jajowato i to może być powodem szybkiego siadania łożsyk.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
somsiad3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pt kwie 14, 2006 18:21
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: somsiad3 » wt cze 20, 2006 17:23

Paweł Marek pisze:Czopy to raczej nie spotkałem żeby padły, chyba że po dzwonie cały jest skrzywiony, to widziałem tylko raz. Natomiast gniazda na łożysko w bębnie czy tarczy po niestarannym demontażu lub montażu mogą mieć nierówności, wtedy bieżnie nowego łożyska nie siedzą idealnie, krzywo lub jajowato i to może być powodem szybkiego siadania łożsyk.

czyli uważać przy wybijaniu i nabijaniu nowych


somsiad- już szczęśliwy ojciec!!!

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » wt cze 20, 2006 17:23

czopy uszkodzą się albo od dzwona albo od skrajnie zużytych łożysk, tzn. tak, że wewnętrzne pierścienie łożysk zaczną obracać się na czopie. Ale wtedy po zdjęciu piasty (tj. bębna lub tarczy) będzie to po czopach widać. Wątpię, bo widziałem to raz tylko (i raz też z przodu łożysko, które nie wymienione w porę obracało się w zwrotnicy, ale to już jest hardcore).



Awatar użytkownika
somsiad3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pt kwie 14, 2006 18:21
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: somsiad3 » wt cze 20, 2006 17:30

teraz już rozwiane zostały moje wątpliwości rozdałem punkty kupuje łożyska smar i do roboty a jeszcze jedno znalazłem w szukajce sposób dokręcania łożysk piszą ludzie że dokręca się później popuszcza do minimalnego luzu a co jeśli koło obraca się z oporem i luz jest duży a jeśli się dokręci koło obraca się z taqkim samym oporem a luz jest mniejsz czy to trzymają szczęki ?


somsiad- już szczęśliwy ojciec!!!

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt cze 20, 2006 17:34

Dokładnie. Trzeba nacisnąć po poskładaniu parę razy hamulec żeby szczęki się ułożyły i koło luźno kręciło do regulacji. A jak nie pomoże to podnieść klin przy szczękach przez otwór od śróby koła


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
gulba
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: sob sty 07, 2006 23:04
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: gulba » wt cze 20, 2006 18:55

Co do łożysk tylnych robie coś takiego iż bieżnie która nachodzi na czop, smaruje klejem do gwintów lub specjalnym klejem do łożysk. Często jest tak że właśnie bieżnia kręci się razem z łożyskiem, rzecz sprawdzona. A co do firm tylko markowe,ale nasze dziurawe drogi rozpracują każde łożysko :-)
:bigok:


PROSTE SĄ DLA TWARDZIELI ZAKRĘTY DLA MYŚLĄCYCH

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » wt cze 20, 2006 19:05

Jak czop nie ma śladów że jeździ po nim łożysko, to nie polecam smarowania ustrojstwem do gwintów. Pierwszą regulację łożysk zrobisz, a potem po pewnym przebiegu? Trzeba będzie i tak zerwać wiązanie z tego kleju.



Awatar użytkownika
gulba
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: sob sty 07, 2006 23:04
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: gulba » wt cze 20, 2006 23:20

okej a skąd masz pewność że nowe łożysko niebędzie miało luzu?
a jak trzeba ponownie wyregulować to wyciągnąć, wyczyścić, świeży klej i regulacja.


PROSTE SĄ DLA TWARDZIELI ZAKRĘTY DLA MYŚLĄCYCH

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 114 gości