Co moze spowodowac dziurawy intercooler

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

robert24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: śr sty 12, 2005 23:05
Lokalizacja: głuchołazy
Kontakt:

Co moze spowodowac dziurawy intercooler

Post autor: robert24 » czw mar 09, 2006 16:31

witam
mam wyciek z intercoolera - słyszałem że może to powodować wyciąganie przez turbine oleju z silnika i dostaje się do powietrza ?
czy jest to groźne ?
Ostatnio zmieniony ndz lip 06, 2008 21:21 przez robert24, łącznie zmieniany 1 raz.


MOC jest bogiem PREDKOSC nalogiem NITRO zabawa TURBO podstawa
[200PS; 420NM]

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw mar 09, 2006 17:30

IC to nie chłodnia wody żebyś miał z niej wyciek :P IC jest chłodnicą typu -powietrze-powietrze, a ty najzwyczajniej masz nawalone oleju w dolocie - puszcza turbo albo odma. Czy groźne - pierwsza sprawa skąd leci olej czy z opasek na węzach czy z IC - niezaleznie od tego masz nieszczelny układ - auto bedzie tracić moc i dymić - druga sprawa to obecnosc oleju w dolocie - zawsze troche go tam jest, ale jak juz leci ciurkiem to trzeba sie liczyc z kosztami


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

robert24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: śr sty 12, 2005 23:05
Lokalizacja: głuchołazy
Kontakt:

Post autor: robert24 » czw mar 09, 2006 23:46

mam wycieki ze złączy węży dolotowych - a ile tego oleju może znajdować się w przewodach dolotowych mój MK - IV ma dopiero 3 lata i przebieg 36000 km?????


MOC jest bogiem PREDKOSC nalogiem NITRO zabawa TURBO podstawa
[200PS; 420NM]

Pieterek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: czw gru 21, 2006 02:31
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Pieterek » ndz lip 06, 2008 18:55

Mam pekniety INTERCOOLER. Zauważyłem to przy jego demontarzu i po dokładnym umyciu. Silnik to AFN. Czy ma to jakiś wpływ na pracę silnika i na osiągi?



maxoff
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 753
Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:24
Lokalizacja: krk

Post autor: maxoff » ndz lip 06, 2008 20:10

auto bedzie tracić moc i dymić pietrek - Corvax ci na to pytanie właśnie odpowiedział.



Pieterek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: czw gru 21, 2006 02:31
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Pieterek » pn lip 07, 2008 09:54

Ale jaki to ma wpływ na turbo i na silnik??? Bo tego najbardziej się boję. Już mam upatrzony intercooler i jeszce tego lata chcę go wymienić.



bati1986
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: sob maja 15, 2010 09:28
Lokalizacja: TBU

Co moze spowodowac dziurawy intercooler

Post autor: bati1986 » pn sie 15, 2011 22:31

U mnie w "4" jest nieszczelność przy łączeniu rur dolotowych od turbo do IC i tam jest wyciek oleju nawet nie wielki bo tylko zaplamione, jeszcze nie leje sie. Samochód przerywa, nie ma mocy, na wolnych obrotach jakoś można się dociągnąć do celu co jest wina jak sądzę ta nieszczelność. Dodam jeszcze że po odkręceniu korka wlewu oleju wyrzuca olej kropelkami i jest przedmuch ze korek odkręcony zrzuca. Co będzie problemem? Oczywiście nieszczelność trzeba usunąć ale co ze zbieraniem się oleju. Pomóżcie.
Ostatnio zmieniony pt sie 19, 2011 20:57 przez bati1986, łącznie zmieniany 1 raz.



jaankoss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw sty 06, 2011 19:43

Co moze spowodowac dziurawy intercooler

Post autor: jaankoss » czw sie 18, 2011 19:26

witam dołączę do postu. W mojej skarbonce tak samo jest gdzieś wyciek z IC ale jeszcze go nie wyciągałem możliwe ze jest pęknięty bądź poszły te złącza, w sklepie za same złącza powiedzieli mi po 60pln za sztukę, czy to jest normalna cena?? i czy mogę te złącza wykonać z jakiejś gumowej rury, czy musi byc to jakas wzmocniona guma. z góry dziekuje za odpowiedz.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Co moze spowodowac dziurawy intercooler

Post autor: italiano_83 » czw sie 18, 2011 19:58

Możesz zastąpić jakąś inną rurą, ale musi być ona odporna na ciśnienie, temperaturę i olej :bajer:
Ten gumowy łącznik masz pęknięty czy przy opaskach zaciskowych przepuszcza ? Bo jeśli przy opaskach to można je zastąpić mocniejszymi - skręcanymi.
bati1986 pisze:ale co ze zbieraniem się oleju. Pomóżcie.
Zawsze się trochę oleju w IC zbiera bo to najniższy punkt układu doładowania, jak jest nieszczelność do mgła olejowa szybo osiada i powstaje tłusta plama.
Trzeba by ściągnąć IC i zobaczyć ile oleju się z niego wyleje, wyczyścić go, założyć oil catch tank i sprawdzić czy odma nie puszcza oleju w dolot.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

bati1986
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: sob maja 15, 2010 09:28
Lokalizacja: TBU

Co moze spowodowac dziurawy intercooler

Post autor: bati1986 » czw sie 18, 2011 20:00

U mnie nie trzyma złączę rury dolotowej. Jest tam takie zabezpieczenie z drucika dookoła rury. Próbowałem wsunąć rury w siebie i zasunąłem zabezpieczenie ale i tak się wysunęły rury z siebie. Jest jakiś patent na nie wysuwanie się rur i jednocześnie nie zakładając nowego złącza? Czy po prostu wyrobiło się od naporu ciśnienia i trzeba kupić nowe?



Miraz86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: wt cze 29, 2010 16:32
Lokalizacja: Poznań

Re: Co moze spowodowac dziurawy intercooler

Post autor: Miraz86 » czw sie 18, 2011 21:21

bati1986 pisze:U mnie nie trzyma złączę rury dolotowej. Jest tam takie zabezpieczenie z drucika dookoła rury. Próbowałem wsunąć rury w siebie i zasunąłem zabezpieczenie ale i tak się wysunęły rury z siebie. Jest jakiś patent na nie wysuwanie się rur i jednocześnie nie zakładając nowego złącza? Czy po prostu wyrobiło się od naporu ciśnienia i trzeba kupić nowe?
Umnie poszedl ten "nosek" ktory jest na tym wezu gumowym i waz z jednej strony wypadal przez co cisnienie uciekalo bokiem. Udalo mi sie to naprawic przez wkrecenie blachowkreta tak zeby trzymalo ten waz



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 172 gości