Bicie kierownicy między 90-110 km/h !

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
golofs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn maja 30, 2005 09:32
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Bicie kierownicy między 90-110 km/h !

Post autor: golofs » wt cze 20, 2006 08:08

Zastanawiam się co to moze być że od prędkości 90km/h do 110 mam bicia w kierwonicy.
Kumpel powiedział mi że być może jest źle wyważone koło.
Mogę w to uwierzyć bo tak naprawdę to mam to po wymianie na letnie !
Ale czy to jest prawda ?


Ech te VW'je jak te kobiety nigdy dosyć i zawsze czarują !

Awatar użytkownika
tomekzabrze
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: czw mar 23, 2006 23:43
Lokalizacja: zabrze
Kontakt:

Post autor: tomekzabrze » wt cze 20, 2006 08:16

Zle wywazone kolo , krzywa felga, zle cisnienie wkolach ... cos z tych rzeczy ....



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt cze 20, 2006 08:42

dokładnie tak jak kolega napisał :
1. wyważyć koła
2. sprawdzić opony i felgi
3. pierścienie centrujące - o ile felga ma luz na piaście



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » wt cze 20, 2006 09:40

A jak opony i felgi są oki, w zawieszeniu nie ma luzów, no to geometria siedzi. Wiem, bo mam (zrobiłem ostatnio przegląd zawiechy, ale jeszcze nie dotarłem na geo, i mam to samo).



Awatar użytkownika
golofs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn maja 30, 2005 09:32
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: golofs » wt cze 20, 2006 09:47

Jestem świeżo po wymianie sworznia i geo.
Przed wymianą miałem to samo :food: - myślałem zo to właśnie to.

Wydaje mi się że to powietrze lub wyważenie !

A w zasadzie ile atmosfer mają mieć koła w 1.8 ?


Ech te VW'je jak te kobiety nigdy dosyć i zawsze czarują !

racer18

Post autor: racer18 » wt cze 20, 2006 10:36

golofs pisze:Zastanawiam się co to moze być że od prędkości 90km/h do 110 mam bicia w kierwonicy.
Kumpel powiedział mi że być może jest źle wyważone koło.
Mogę w to uwierzyć bo tak naprawdę to mam to po wymianie na letnie !
Ale czy to jest prawda ?
Tak jak koledzy pisali, moze być krzywa felga, pęknięte opasanie na oponie (guz), przychamowana opona lub delikatny luz na sworzniu lub końcówce drążka kierowniczego. Najbardziej stawiałbym na krzywą felge lub uszkodzoną opone bo ja mam tak samo w swoim i mam krzywą felge bo zaliczyłem jedną z dziur w naszych polskich drogach. Mam drgania na kierownicy pomiędzy 100-110km/h



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » wt cze 20, 2006 13:27

może być również łożysko



fibolek

Post autor: fibolek » wt cze 20, 2006 20:02

kawowy łozysko w kole nie ma nic do bicia koła.
Powodów moze być kilka być może sworzeń,lub też tłoczek do końca nie odbija od hamulunków i troszku obciera(ja tak miałem) ,moze końcówka drążka powoli pada lub też łozysko na amorku lub też amorek wywalony.
ewentualnie coś z przekładnią kierowniczą.

[ Dodano: Wto Cze 20, 2006 20:05 ]
Lub jak koledzy wyżej pisali.oprócz kawowego bo nie wiem co ma łozysko w kole do bicia kiery?Jak się ma łożycha do bani to szumi w zakrętasach no i na jeździe wprost.



Awatar użytkownika
golofs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn maja 30, 2005 09:32
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: golofs » śr cze 21, 2006 01:39

fibolek pisze:kawowy łozysko w kole nie ma nic do bicia koła.
Powodów moze być kilka być może sworzeń,lub też tłoczek do końca nie odbija od hamulunków i troszku obciera(ja tak miałem) ,moze końcówka drążka powoli pada lub też łozysko na amorku lub też amorek wywalony.
ewentualnie coś z przekładnią kierowniczą.

Sworzeń świeżo wymieniony, łożysko na amorku też.

[ Dodano: Wto Cze 20, 2006 20:05 ]
Lub jak koledzy wyżej pisali.oprócz kawowego bo nie wiem co ma łozysko w kole do bicia kiery?Jak się ma łożycha do bani to szumi w zakrętasach no i na jeździe wprost.
Najpierw pojadę na do wyważenia i się odezwę !


Ech te VW'je jak te kobiety nigdy dosyć i zawsze czarują !

kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » śr cze 21, 2006 12:29

mój kolega w MK3 miał tak ze przy 80 kier zaczynała skakać i ściągało
pojechaliśmy na stacje, golf do góry ,złapałem za koło , a ono na lewo i prawo, goście mówią ze łożysko, zmienili i zero problemów. Także coś wspólnego musi mieć



kruk 53090
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw cze 01, 2006 19:09
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: kruk 53090 » czw cze 22, 2006 22:42

najlepszym wyjściem jest sprawdzenie kół na wyważarce HUNTER. Jest to wyważarka z testem drogowym symulującym bieg koła po drodze.


kruk

Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » czw cze 22, 2006 22:56

Ja miałem podobne objawy - kierownica przy 80 km/h drgala mi na boki tez po wymianie opon na letnie.
Co sie okazalo ze goscie wywazali kola po odkreceniu na wyważarce - a powinno sie wyważac bez odkrecania (czyli razem z piastą).
golofs, radze abys pojechal wyważyc wszystkie 4 koła razem z piastami - powinno pomoc.

[ Dodano: Czw Cze 22, 2006 22:57 ]
koła po odkręceniu to można wyważać w maluchu ale nie w vw.



skater16
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: czw maja 04, 2006 21:55
Lokalizacja: Ozorków <OzW>
Kontakt:

:)

Post autor: skater16 » pt cze 23, 2006 10:28

akurat to na 100 % beda kola do wuwazenia mialem kilka razy juz taki przypadek pozdrawiam


gorylek

Awatar użytkownika
M@rcus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: wt kwie 26, 2005 16:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: :)

Post autor: M@rcus » pt cze 23, 2006 11:02

skater16 pisze:akurat to na 100 % beda kola do wuwazenia mialem kilka razy juz taki przypadek pozdrawiam
Zgadza się, miałem też taki problem, było czuć jak trzepie całą budą, jak by turbulęcje, ale po wyważeniu kółek problem znikł, także nie masz naszczęście się czym przejmować, Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 85 gości