Drgania kierownicy przy hamowaniu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Drgania kierownicy przy hamowaniu
Witam,
Jakiś czas temu zaczęła mi drgać kierownica przy hamowaniu z prędkości >50km/h. Mechanik powiedział, że to hamulce i wymienił mi klocki, tarcze na nowe firmy TRW. I wszystko było ok. Jednak po 2 miesiącach problem powrócił z tym, że mechanicy twierdzą, że hamulce są ok. Byłem nawet na stacji diagnostycznej i tam też powiedzieli, że hamulce są ok, ale wykryli luzy na drążku i na piaście/łożysku. Drążek i piastę z łożyskiem także wymieniłem. Mechanik stwierdził, że nie ma pomysłu i jedyne co zostaje to koła. Tylko, że wyważyłem alusy na których jeżdżę obecnie (w lato) problem nie zginął. Założyłem też zimowe stalówki na test i niestety nadal to samo. Mam wrażenie, że drgania są mniejsza na zimnych hamulcach. Dodam, że na stacji diagnostycznej powiedzieli mi, że gdyby to były hamulce na pedale hamulca czuł bym bicie, natomiast drgania są tylko na kierownicy.
Przeczytałem podobne tematy na forum i odpowiedzi nie znalazłem. Dlaczego liczę na jakieś podpowiedzi, za które z góry dziękuję.
Jakiś czas temu zaczęła mi drgać kierownica przy hamowaniu z prędkości >50km/h. Mechanik powiedział, że to hamulce i wymienił mi klocki, tarcze na nowe firmy TRW. I wszystko było ok. Jednak po 2 miesiącach problem powrócił z tym, że mechanicy twierdzą, że hamulce są ok. Byłem nawet na stacji diagnostycznej i tam też powiedzieli, że hamulce są ok, ale wykryli luzy na drążku i na piaście/łożysku. Drążek i piastę z łożyskiem także wymieniłem. Mechanik stwierdził, że nie ma pomysłu i jedyne co zostaje to koła. Tylko, że wyważyłem alusy na których jeżdżę obecnie (w lato) problem nie zginął. Założyłem też zimowe stalówki na test i niestety nadal to samo. Mam wrażenie, że drgania są mniejsza na zimnych hamulcach. Dodam, że na stacji diagnostycznej powiedzieli mi, że gdyby to były hamulce na pedale hamulca czuł bym bicie, natomiast drgania są tylko na kierownicy.
Przeczytałem podobne tematy na forum i odpowiedzi nie znalazłem. Dlaczego liczę na jakieś podpowiedzi, za które z góry dziękuję.
Ostatnio zmieniony sob sie 13, 2011 14:30 przez marian88, łącznie zmieniany 1 raz.
VW GOLF IV 1.9TDI AJM 2002r.
Drgania kierownicy przy hamowaniu
Jeżeli na zimnych hamplach drgania są mniejsze , to obstawiałbym jednak tarcze , oczywiście cała zawiecha do dokładnego sprawdzenia
Drgania kierownicy przy hamowaniu
z tym ze na zimnych jest jakby mniejsze to jeszcze pewny nie jestem, ale mam takie wrażenie. Postaram się na to zwrócić uwagę jak będę jeździł. A zawieszenie było sprawdzane na stacji diagnostycznej i jest ok. Tarcze też były tam sprawdzane, nie wiem dokładnie na czym polegał ten test bo się na tym nie znam ale na ekranie były takie 2 słupki (lewe i prawe koło). Lewy stał nieruchomo, prawy lekko balansował i powiedzieli, że to niewielka nierówność tarczy ale to normalne i nawet producent nie uwzględni mi reklamacji takiej tarczy.
VW GOLF IV 1.9TDI AJM 2002r.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Drgania kierownicy przy hamowaniu
no producent reklamacji nie uwzględni...ale powód bicia już znaszmarian88 pisze:Tarcze też były tam sprawdzane, nie wiem dokładnie na czym polegał ten test bo się na tym nie znam ale na ekranie były takie 2 słupki (lewe i prawe koło). Lewy stał nieruchomo, prawy lekko balansował i powiedzieli, że to niewielka nierówność tarczy ale to normalne i nawet producent nie uwzględni mi reklamacji takiej tarczy.
Tarcze do przetoczenia (jeżeli jest co toczyć) albo do wymiany...
Drgania kierownicy przy hamowaniu
Mechanik który, był ze mną na stacji i ten który pracuje tam na stacji stwierdzili, że to nic takiego. Ale jeśli to jest przyczyną to dlaczego producent ma nie uwzględnić reklamacji?
VW GOLF IV 1.9TDI AJM 2002r.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Drgania kierownicy przy hamowaniu
skoro nic takiego to nie mów że kierownica bije tylko jeździjmarian88 pisze:Mechanik który, był ze mną na stacji i ten który pracuje tam na stacji stwierdzili, że to nic takiego
bo Ci powie że tarcze wygięły się poprzez niepoprawny montaż lub nieprawidłową eksploatację...tarcze podczas montażu były prostemarian88 pisze:Ale jeśli to jest przyczyną to dlaczego producent ma nie uwzględnić reklamacji?
Drgania kierownicy przy hamowaniu
podepne sie pod temat mam identycznie tarcze plus kloski nówki całe zawieszenie wymienione i dalej bije i do tego auto drga powyżej 100 km na godzine gdzieś tak do 150 najbardziej czuć drgania jak puszczam gaz drgania są na całej budzie co może być nie tak
Drgania kierownicy przy hamowaniu
jeśli masz bicie nie tylko przy hamowaniu, ale i przy normalnej jeździe to może koła do wyważenia?
VW GOLF IV 1.9TDI AJM 2002r.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Drgania kierownicy przy hamowaniu
witek690, koła do wyważenia...mogą być krzywe felgi a nie zawsze to wyjdzie na wyważarce, także zamień koła przód-tył. Upewnij się też że koła są dobrze dokręcone.
Drgania kierownicy przy hamowaniu
Kolega powiedział, że może to być coś z przegubem lub piastą. Możliwe to jeśli na stacji diagnostycznej nic nie wykryli w tych elementach?
VW GOLF IV 1.9TDI AJM 2002r.
Re: Drgania kierownicy przy hamowaniu
rownież mam ten problem -kirownica drga nawet przy małej prędkosci.Klocki i tarcze mam nowe,i jest tak samo./
-
- Użytkownik
- Posty: 339
- Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Re: Drgania kierownicy przy hamowaniu
A ja obstawiam mimo wszystkiego tarcze. Mówiłes ze po wym było ok. Niestety teraz z tarczami jest lipa. Gną sie jak pamier i nie ma to znaczenia czy będziesz je traktował na starcie delikatnie czy od razu pełen hamulec. Poprostu taką lipe robią. Zaryzykuj i zanies te tarcze do tokarza i niech je lekko liznie. I na 99% będzie ok. No chyba ze przez te 2 miechy zaliczyłeś masakryczną dziure co mogło lekko zwichrować piaste. Ale w to nie wierze.marian88 pisze:Kolega powiedział, że może to być coś z przegubem lub piastą. Możliwe to jeśli na stacji diagnostycznej nic nie wykryli w tych elementach?
Większość ludzi ma to samo. Ja tez zapodałem Brembo i po 5 tyś zaczęło lekko bić. Po wymianie tulej na wahaczach prawie ustało. Po liznięciu u tokarza jak masło. Zyć nie umierać. Tarcza ma to do siebie ze niekiedy odegnie sie pare setynch mm i po przetoczeniu zazwyczaj jest ok. Znam rekordziste to musiał to robić 3 razy. Za to miał by ATE które ponoć jak narazie jedyne które dająrade. No ale w końcu nie biją.
Pozdro
ZC
Drgania kierownicy przy hamowaniu
Tarcze wymienione na nowe, paresetek kilometrów przejechane drgań nie ma
VW GOLF IV 1.9TDI AJM 2002r.
Re: Drgania kierownicy przy hamowaniu
Witam,
U mnie jak u poprzedników również wystąpił problem pt: "Drganie kierownicy TYLKO przy hamowaniu"......zmieniłem przednie tarcze(TRW) i klocki (BOSCH).........na początku było w miarę ok...potem to samo..... byłem na stacji kontroli gdzie sprawdzili WSZYSTKO.....całe zawieszenie-wszystko ok....a kierownica bije dalej....... Pojechałem do wulkanizatora...przełożyć koła z przodu do tyłu i wszystkie jeszcze raz wyważyć......bije dalej.......aż w końcu........trafiłem do prawdziwego rzemieślnika -tokarza z 17 letnim stażem......i rozwiązał problem w 45 minut. Zdjął tarcze....WYCZYŚCIŁ PIASTĘ I TARCZĘ OD WEWNĄTRZ-WAŻNE!!!...skręcił...na samochodzie maszyną delikatnie przetoczył tarczę - i śmiga jak marzenie. Ale co jest najciekawsze?......pytam? Jakie kupić tarcze żeby mieć św.spokój? nie ma takich!!! )) .....robiłem i jak widzisz codziennie robię wszystkie rodzaje tarcz jakie człowiek kiedykolwiek wymyślił,do mnie się ludzie umawiają na zapisy, godzinę temu było Porsche i nie obrażając twojego Golfa z tarczami w cenie samochodu średniej klasy.........DOPÓKI TAKIE MAMY DROGI JA BĘDĘ MIAŁ CAŁY CZAS PRACĘ )))))))
U mnie jak u poprzedników również wystąpił problem pt: "Drganie kierownicy TYLKO przy hamowaniu"......zmieniłem przednie tarcze(TRW) i klocki (BOSCH).........na początku było w miarę ok...potem to samo..... byłem na stacji kontroli gdzie sprawdzili WSZYSTKO.....całe zawieszenie-wszystko ok....a kierownica bije dalej....... Pojechałem do wulkanizatora...przełożyć koła z przodu do tyłu i wszystkie jeszcze raz wyważyć......bije dalej.......aż w końcu........trafiłem do prawdziwego rzemieślnika -tokarza z 17 letnim stażem......i rozwiązał problem w 45 minut. Zdjął tarcze....WYCZYŚCIŁ PIASTĘ I TARCZĘ OD WEWNĄTRZ-WAŻNE!!!...skręcił...na samochodzie maszyną delikatnie przetoczył tarczę - i śmiga jak marzenie. Ale co jest najciekawsze?......pytam? Jakie kupić tarcze żeby mieć św.spokój? nie ma takich!!! )) .....robiłem i jak widzisz codziennie robię wszystkie rodzaje tarcz jakie człowiek kiedykolwiek wymyślił,do mnie się ludzie umawiają na zapisy, godzinę temu było Porsche i nie obrażając twojego Golfa z tarczami w cenie samochodu średniej klasy.........DOPÓKI TAKIE MAMY DROGI JA BĘDĘ MIAŁ CAŁY CZAS PRACĘ )))))))
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości