Problem z zegarami MFA
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z zegarami MFA
Witam. Podłączyłem dziś zegary, o takie jak na obrazku. Prędkościomierz i obrotomierz działa bez problemu, poziom paliwa, temp. oleju też, wszystkie kontrolki świecą, jak trzeba. No ale, na wyświetlaczu nic. Wszystko podłączyłem według schematu. No ale nie działa.
Jakieś rady?
Jeszcze od wtyków licznika wychodzą 2 kostki ala komputerowy molex. Czy one mają być ze sobą złączone? Bo nawet jak złączę, to wyświetlacz nie działa.
Golf mk2 1987.
Prosze o pomoc, pilne.
Jakieś rady?
Jeszcze od wtyków licznika wychodzą 2 kostki ala komputerowy molex. Czy one mają być ze sobą złączone? Bo nawet jak złączę, to wyświetlacz nie działa.
Golf mk2 1987.
Prosze o pomoc, pilne.
Moje MK2: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=414862 - sprzedane
Nowe auto: W202 c280 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=560183
Nowe auto: W202 c280 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=560183
- marcinek84
- Forum Master
- Posty: 1974
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
- Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
- Kontakt:
Problem z zegarami MFA
Wyświetlacz nić nie wyświetla czy tylko godzinę. Ta wtyczka molex jest do manetki, musisz ją mieć bo nie przełączysz sobie funkcji. Poza tym pewnie nie podłączyłeś wężyka podciśnienia z tyłu licznika. Oraz masz wskaźnik zużycia skrzynia powinna mieć odpowiednią wtyczkę żeby działało jak oryginalnie, da się to zrobić. Tu masz link do aukcji tylko że to manetka po 89' http://allegro.pl/manetka-wycieraczek-m ... 18038.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pierwsza PNka na BLOSie?
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Problem z zegarami MFA
Zależy z jakiego schematu korzystałeś, w sieci krąży błędny schemat i zdaje mi się że nawet na głównej on był zamieszczony. Jakieś kombinowane te zegary, prędkościomierz od diesla a reszta z benzyny. Cholera wie czy to sprawne.
Problem z zegarami MFA
Wężyk podłączony. Z wyświetlaczem sobie poradziłem, coś nie łączyło.
A te wtyczki molex, to są dwie, męska i żeńska. Ta męska to do manetki, a druga?
No moja skrzynia nie ma akurat wejścia do ekonomizera. Można to jakoś obejść?
I pojawił się kolejny problem. Działa czas dzienny, licznika kilometrów nie zdążyłem sprawdzić, przy prędkości pokazuje 0, czasem 1, a spalanie 99.9. Czy to przez to, że nie mam podłączonych czujników temp. powietrza i oleju?
A te wtyczki molex, to są dwie, męska i żeńska. Ta męska to do manetki, a druga?
No moja skrzynia nie ma akurat wejścia do ekonomizera. Można to jakoś obejść?
I pojawił się kolejny problem. Działa czas dzienny, licznika kilometrów nie zdążyłem sprawdzić, przy prędkości pokazuje 0, czasem 1, a spalanie 99.9. Czy to przez to, że nie mam podłączonych czujników temp. powietrza i oleju?
Gdzieś na forum znalazłem schematy. Ale prędkość pokazuje OK, przy 100/h mam 3000 obrotów, więc chyba OK. Mam tą skrzynię z piątym biegiem 'ekonomic'Witek.J pisze:Zależy z jakiego schematu korzystałeś, w sieci krąży błędny schemat i zdaje mi się że nawet na głównej on był zamieszczony. Jakieś kombinowane te zegary, prędkościomierz od diesla a reszta z benzyny. Cholera wie czy to sprawne.
Moje MK2: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=414862 - sprzedane
Nowe auto: W202 c280 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=560183
Nowe auto: W202 c280 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=560183
- marcinek84
- Forum Master
- Posty: 1974
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
- Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
- Kontakt:
Problem z zegarami MFA
A to spalanie to chociaż zrobiles jazdę próbna? Jak tak to mozesz miec problem z czujnikiem halla z tylu licznika, przy jego uszkodzeniu nie zlicza kilometrów i nie pokaże spalania bo myśli ze stoisz w miejscu. Jakie kolory masz w tych wtyczkach molex? I czy kupiłeś z licznikiem wiązkę licznik - skrzynka bezpieczników. Bo do manetki mam molex, chyba czarny, czerwony, bialy i niebieski. Do czujnikow tylko 3 przewody (1 olej, 2temp. zewnętrzna). Chyba ze ten 2 molex do skrzyni wiązka. Musial bym zobaczyć w schematach czy cos jest. Ten ekonomizer oryginalnie pokazuje gdy masz bieg wrzucony a na luzie chyba świeci kontrolka. Wystarczy podać zasilanie po zapłonie do cewki zaworu i bedzie pokazywać wskazówka. Wiem bo mam w garażu taki ekonomizer z obrotonierzem w garażu z passata.
Pierwsza PNka na BLOSie?
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Problem z zegarami MFA
Tak, tak, przejechałem ok. kilometra i to samo. Jeszcze dziś podam kolory i zobaczę czy ekonomizer będzie działał, jak podam napięcie. Przy zegarach kilometry zlicza.
Wiązki mam te co były w samochodzie.
Wiązki mam te co były w samochodzie.
Moje MK2: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=414862 - sprzedane
Nowe auto: W202 c280 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=560183
Nowe auto: W202 c280 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=560183
- marcinek84
- Forum Master
- Posty: 1974
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
- Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
- Kontakt:
Problem z zegarami MFA
Może po prostu za mało kilometrów zrobiłeś i nie mogło zliczyć sobie.
Pierwsza PNka na BLOSie?
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Problem z zegarami MFA
Może i tak. A tam, gdzie jest km/h, to pokazuje średnią, czy aktualną prędkość?
Wyjąłem ten MotoMeter zaznaczony na obrazku.
Czy mam do + po zapłonie podłączyć piny A i +?
Wyjąłem ten MotoMeter zaznaczony na obrazku.
Czy mam do + po zapłonie podłączyć piny A i +?
Moje MK2: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=414862 - sprzedane
Nowe auto: W202 c280 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=560183
Nowe auto: W202 c280 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=560183
- marcinek84
- Forum Master
- Posty: 1974
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
- Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
- Kontakt:
Problem z zegarami MFA
A ile przewodów idzie do tego czarnego? Widzę obrotomierz z tyłu wygląda identycznie jak mój VDO. Jak masz miernik to mógł byś dojść żeby nie spalić tego czarnego. Do obrotomierza od lewej (patrząc z tyłu) masa, do MFA (5 pin VDO), KL 15 (+ ze stacyjki), KL 1 (niskie nap. z cewki). Na foli pisze T,A,15,KL 1 u mnie, tylko mam 1 kawałek foli wolny który u Ciebie widzę jest podłączony do czarnego idą tam 3 przewody z czego 2 piny do płytki widać. Widać nad obrotomierzem idzie wygięte i kończy pod szarym u mnie.
Mój licznik
Mój licznik
Pierwsza PNka na BLOSie?
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Problem z zegarami MFA
Zdjąłem to czarne i zaraz z płytki wystawało to do podpięcia podciśnienia. Cewkę w ekonomizerze podpiąłem pod + ze stacyjki, no i ekonomizer działa. Ale na wyświetlaczu nadal brak spalania. Na wyłączonym zapłonie 0,00, jak włączę zapłon to 99.9. Czy to przez to, że brakuje czujnika halla?
Od czarnego idą 3 przewody, A, masa i +
Możesz wyjąć to szare i pokazać fotkę? O ile to Twój licznik
Aha i jeszcze jedno. Coś zaczęło mi drzeć na biegu jałowym przy liczniku. Czy to przez to, że podciśnienie podłączyłem zwykłym wężykiem, takim jak od spryskiwacza?
Od czarnego idą 3 przewody, A, masa i +
Możesz wyjąć to szare i pokazać fotkę? O ile to Twój licznik
Aha i jeszcze jedno. Coś zaczęło mi drzeć na biegu jałowym przy liczniku. Czy to przez to, że podciśnienie podłączyłem zwykłym wężykiem, takim jak od spryskiwacza?
Moje MK2: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=414862 - sprzedane
Nowe auto: W202 c280 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=560183
Nowe auto: W202 c280 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=560183
- marcinek84
- Forum Master
- Posty: 1974
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
- Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
- Kontakt:
Problem z zegarami MFA
Możliwe że się jakoś ułożyło nie tak. Jak wyjmę to szare to mam 3 druciki idące bezpośrednio w płytkę jak w liczniku wyżej (VDO) ten licznik co dałeś to Twój? To A idzie do płytki MFA.barto125 pisze:Czy to przez to, że podciśnienie podłączyłem zwykłym wężykiem, takim jak od spryskiwacza?
pokazuje średnią, chyba że będziesz trzymać na 0 i przełączysz to pokaże aktualną w danej chwili kilka sekund opóźnienia jak byś trzymał i zmieniał prędkość. Jak nie masz halla to nici ze zliczania kilometrów, średniej i spalania. Jutro mogę wyjąć licznik bo mam w samochodzie.barto125 pisze:A tam, gdzie jest km/h, to pokazuje średnią, czy aktualną prędkość?
Pierwsza PNka na BLOSie?
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Problem z zegarami MFA
Dobra, już się nie męcz, i tak mi bardzo pomogłeś
Czyli muszę poszukać gdzieś czujnik halla. To na pewno tak się nazywa ten przy liczniku? Bo google mało co o nim wie.
Tak, ten, co dałem, to mój. W sobotę się przejadę dalej, to sprawdzę, czy ekonomizer daję w miarę realne spalanie.
Czyli muszę poszukać gdzieś czujnik halla. To na pewno tak się nazywa ten przy liczniku? Bo google mało co o nim wie.
Tak, ten, co dałem, to mój. W sobotę się przejadę dalej, to sprawdzę, czy ekonomizer daję w miarę realne spalanie.
Moje MK2: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=414862 - sprzedane
Nowe auto: W202 c280 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=560183
Nowe auto: W202 c280 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=560183
- marcinek84
- Forum Master
- Posty: 1974
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
- Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
- Kontakt:
Problem z zegarami MFA
W ETKA picze czujnik halla 321 907 345 B numer dla takiego licznika jak Twój i innych z MFA czyli VDO i MOTOMETER. Ten hall był w golf, jetta, Passat 82-85, polo 82-90, scirocco 82-83 84-92.
Pierwsza PNka na BLOSie?
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 86 gości