czujnik ciśnienia atmosferycznego

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

czujnik ciśnienia atmosferycznego

Post autor: kw » pn sie 08, 2011 12:43

Może mi ktoś wytłumaczyć jak to działa, co ECU robi z wartościami z takiego czujnika, jakie są efekty jego uszkodzenia (nie chodzi mi tylko o auta VAG) pozdrawiam


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8884
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

czujnik ciśnienia atmosferycznego

Post autor: marcin7x5 » pn sie 08, 2011 13:45

Czujnik wysokości (bo tak się fachowo nazywa) informuje o aktualnym ciśnieniu otoczenia, które zależne jest od wysokoośi geograficznej. Sygnał wykorzystywany jest jako wartość korekcyjna do obliczenia niezbędnego ciśnienia doładowania i wielkości stopnia recyrkulacji spalin. Tyle mówi teoria.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

czujnik ciśnienia atmosferycznego

Post autor: Paweł Marek » pn sie 08, 2011 14:16

kw, a gdyby ci chodziło czasem o czujnik IAT tro pod ta nazwa znajdziesz googlami.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

czujnik ciśnienia atmosferycznego

Post autor: kw » pn sie 08, 2011 17:13

a jego uszkodzenie może się objawiać sporadycznymi problemami z odpalaniem?


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5942
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

czujnik ciśnienia atmosferycznego

Post autor: grg474 » wt sie 09, 2011 14:01

kw pisze:a jego uszkodzenie może się objawiać sporadycznymi problemami z odpalaniem?
prędzej źle ustawiony początek wtrysku - nie wiem dlaczego ale większość aut które mi się przewinęło przez ręce miało źle ustawiony kąt wtrysku - czy wszyscy "mechanicy- fachofcy" ustawiają rozrządy robiąc sobie plamki na kołach rozrządu???


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Re: czujnik ciśnienia atmosferycznego

Post autor: kw » wt sie 09, 2011 14:33

grg474 pisze:
kw pisze:a jego uszkodzenie może się objawiać sporadycznymi problemami z odpalaniem?
prędzej źle ustawiony początek wtrysku - nie wiem dlaczego ale większość aut które mi się przewinęło przez ręce miało źle ustawiony kąt wtrysku - czy wszyscy "mechanicy- fachofcy" ustawiają rozrządy robiąc sobie plamki na kołach rozrządu???
Rozrząd był wymieniany jeszcze w Niemczech. Jest dobry, bo czy pali, czy nie zawsze pod kompem pokazuje to samo, a nie odpala tylko przy dużej temperaturze zewnętrznej. Piszę tu bo to jest tak chory silnik (isuzu), że nawet mechanicy w warsztacie robiącym tylko takie auta nie wiedzą o co chodzi, o forach itp nie wspominając. Czujnika się czepiłem, bo był wymieniany zawór TCV, a ten czujnik tak sobie swobodnie gdzieś tam latał (szwabskie druciarstwo).Pozdrawiam


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości