Skończyło się paliwo, gorzej odpala

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
thejabba
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: ndz wrz 12, 2010 15:35

Skończyło się paliwo, gorzej odpala

Post autor: thejabba » pn maja 23, 2011 10:05

Witam. dzisiaj miałem taką sytuację, auto mi zgasło bo zabrakło paliwa. Wiem wiem głupota. Ale przyjechal kumpel i zalałem 5l. Auto odpalilo normalnie po chwili krecenia i git, zajechalem do domu. Dalem silnikowi 2 min na ochlodzenie sie i turbiny. Ide rano do auta odpalam a tu telepie autem chodzi jakby na 3 gary kopci jak oszalaly na bialo. No to ja zdziwienie o co chodzi. Poszedlem pieszo bo następną piątkę paliwa , zalałem i rozjeździłem auto i teraz juz nie kopci, chodzi normalnie.
Ale pozostal jeden objaw, przy pierwszym przekreceniu kluczyka silnik kreci ale nie odpala. Przekrece drugi raz i zapala.
Przed calym incydentem paliło normalnie.
Dziękuję za wszelkie sugestie.
Auto mk3 variant, silnik 1Z

Poprawka, odpala od pierwszego krecenia ale trzeba dluzej krecic.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Skończyło się paliwo, gorzej odpala

Post autor: Qto » pn maja 23, 2011 10:29

Czasami w takich przypadkach filtr paliwa się zasyfia...może to jest przyczyną



Awatar użytkownika
szadrak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: czw mar 25, 2010 23:28
Lokalizacja: PO
Auto: Seat Leon ST

Skończyło się paliwo, gorzej odpala

Post autor: szadrak » ndz sie 07, 2011 18:15

chciałbym sprawdzić ile przejade na pełnym baku(autostrada) do wyczerpania paliwa (w bagażniku bede miał 5l ON+ nowy filtr paliwa). Może głupie pytanie ale czy przy wymianie filtra paliwa trzeba podłączyć VAG i coś ustawiać?
Czy tylko wystarczy założyć wężyki i zalać filtr ropą? Czy układ może się tak zapowietrzyć że nawet jak zaleje te 5l ON i wymienie filtr to moge mieć jakieś problemy z odpalaniem w przyszłości?



Awatar użytkownika
Karaś
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: sob lut 26, 2011 02:09
Lokalizacja: Warszawa-Białołęka

Skończyło się paliwo, gorzej odpala

Post autor: Karaś » ndz sie 07, 2011 20:28

szadrak, a czy nie lepiej zatankować do pełna,przejechać np. 100km i dotankować-wtedy zobaczysz dokładnie ile wejdzie paliwa,czyli ile spalił przez te 100km ;)



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Re: Skończyło się paliwo, gorzej odpala

Post autor: ciachotdi » ndz sie 07, 2011 20:47

Karas23 pisze:szadrak, a czy nie lepiej zatankować do pełna,przejechać np. 100km i dotankować-wtedy zobaczysz dokładnie ile wejdzie paliwa,czyli ile spalił przez te 100km ;)
A jak kolega chce zobaczyc średnią ????? na pełnym baku???????? to tez ma przejechac 100km :chytry:



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Skończyło się paliwo, gorzej odpala

Post autor: Qto » ndz sie 07, 2011 21:01

szadrak, zamiast kombinować i się babrać...zalej pod korek (z odpowietrzaniem powinno wejść prawie 70l do pustego baku - ja maksymalnie wlałem 68)...bujaj się baną aż się zapali żebrak, zrób kolejne 120km i zalej furkę, w baku powinno być prawie pusto...chyba że będziesz butował go 180km/h to nie zrobisz tych 120km :bajer:
Chyba że chodzi o jakiś zakład :chytry: ...wtedy jedź 90km/h i 1300km na baku powinno być
Wczoraj zrobiłem Variantem z AXR 600km po naszych drogach i wyszło mi 5,5/100km...cztery osoby na pokładzie, bagażnik prawie pusty (może z 15kg), prędkość ok 130 i spory ruch...średnia prędkość wyszła ok 80km/h



Awatar użytkownika
szadrak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: czw mar 25, 2010 23:28
Lokalizacja: PO
Auto: Seat Leon ST

Skończyło się paliwo, gorzej odpala

Post autor: szadrak » ndz sie 07, 2011 22:17

O zakład tu nie chodzi. Bede poprostu jechał z Holandii do Polski(~1400 km) niedługo i chce sprawdzić ile uda mi się przejechać na jednym baku. A poza tym zawsze myślałem, że tankowanie auta dosł. pod korek jest szkodliwe, bo niby musi byc troche powietrza w baku?
A co do wyjeżdżania całego paliwa to chyba sobie odpuszcze, bo jeszcze gdzieś stanę w szczerym polu i mimo, że zaleje troche ropy do baku to i tak moze nie odpalić i wtedy :ass:



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Skończyło się paliwo, gorzej odpala

Post autor: Qto » ndz sie 07, 2011 22:53

szadrak pisze:O zakład tu nie chodzi. Bede poprostu jechał z Holandii do Polski(~1400 km) niedługo i chce sprawdzić ile uda mi się przejechać na jednym baku.
Na granicy pewnie i tak będziesz tankował...zalej do pełna i śmiało w drogę, być może uda Ci się obrócić tak żeby nie tankować za granicą
szadrak pisze:poza tym zawsze myślałem, że tankowanie auta dosł. pod korek jest szkodliwe, bo niby musi byc troche powietrza w baku?
Ten zapas (powietrze) jest po to aby paliwo miało się gdzie pomieścić kiedy zwiększy swoją objętość w wyniku rozszerzalności cieplnej...lejemy zimne paliwo, na dworze ciepło to paliwo się ogrzewa...jak słońce świeci to tym bardziej. Jak wiesz, że wsiadasz w auto i jedziesz to śmiało możesz lać pod korek...zrobisz ok 300km zanim zauważysz ruch wskazówki poziomu paliwa :helm:
szadrak pisze:A co do wyjeżdżania całego paliwa to chyba sobie odpuszcze
tak będzie lepiej...VW podaje że żebrak zapala się przy 7l w baku, załóż że będzie wtedy 6l...możesz wtedy wyzerować pierwszy licznik na FISie (czy MFA - zakładam że któreś jest) i obserwować średnie spalanie...dodać do tego 0.5-1.0l/100km i masz całkiem spory margines błędu...100km śmiało powinieneś zrobić, jak teoretycznie zacznie brakować paliwa to zatankuj.

Pamiętaj też że jazda na niskim poziomie paliwa nie sprzyja żywotności pompy paliwa, ale sporadyczny przypadek nie zaszkodzi. Ja zawsze lałem/leje do pełna i tankuje jak tylko żebrak się zapali i pompa mi padła prawie 2000km od domu



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Skończyło się paliwo, gorzej odpala

Post autor: Haki » ndz sie 07, 2011 23:54

1340/1360 Droga Wrocław - Za Split --- nie zapaliła się rezerwa .... :bajer: odpowietrzanie ( 4 krotne ) zbiornika i w drogę ... więc 1400 to żadna przeszkoda :pub:
Ps - prędkości normalne ( autostradowe i zgodne z przepisami )

Co do problemu kolegi thejaabba zasyfiłeś filtr ... więc czeka go wymiana ... poza tym - takie lanie przysłowiowych PIĄTEK jest dobre ale w komarku


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 146 gości