Podwójne szarpnięcie przy dodawaniu gazu i zmianie biegu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mariuszole
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: sob sty 03, 2009 00:16
Lokalizacja: okolice krakowa

Podwójne szarpnięcie przy dodawaniu gazu i zmianie biegu

Post autor: mariuszole » ndz sie 07, 2011 20:56

Witam, mam problem z Golfem III, TDI, 1z, `94r, podczas dodawania i odejmowania gazu na każdym biegu można odczuć 2 szarpnięcia, pierwsze jest silne drugie już słabsze, problem również występuje przy zmianie biegów oraz przy ruszaniu.

Wymieniłem teraz poduszkę silnika od strony rozrządu i z przodu silnika, od strony skrzyni biegów wymieniłem poduszkę rok temu (wygląda na dobrą). Sprzęgło (komplet) było robione miesiąc temu, przed wymianą również szarpało. Brak błędów w logach.

Gdzie szukać przyczyny szarpania silnika/auta? :)
Brakuje mi już pomysłów na rozwiązanie tego problemu :(



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Podwójne szarpnięcie przy dodawaniu gazu i zmianie biegu

Post autor: Fahoo » ndz sie 07, 2011 21:11

przyczyny szukaj w uszkodzonym czujniku na sprzegle lub kodowaniu sterownika...wszystko widac na vagu


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

mariuszole
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: sob sty 03, 2009 00:16
Lokalizacja: okolice krakowa

Podwójne szarpnięcie przy dodawaniu gazu i zmianie biegu

Post autor: mariuszole » ndz sie 07, 2011 21:44

Fahoo, no to mnie zaskoczyłeś :) jaka grupa odpowiada za to sprzęgło? Czujnik (to ten od sprzęgła?) znajdujący się obok linek do biegów odłączyłem ale dalej to samo :( jak to sprawdzić?



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Podwójne szarpnięcie przy dodawaniu gazu i zmianie biegu

Post autor: Fahoo » ndz sie 07, 2011 22:24

czujnik jest na pedale


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Podwójne szarpnięcie przy dodawaniu gazu i zmianie biegu

Post autor: Sztomel » pn sie 08, 2011 07:07

Jeśli chodzi o czujnik sprzęgła F36 to wchodzisz w Vag w 01 Engine i po wyświetleniu się głównego okna dialogowego sterownika silnika masz tam pozycję "Soft. Coding" a z jej prawej strony w polu wyświetlane jest aktualne kodowanie - napisz jakie masz. Potem klikasz na 08 Meas. Blocks i wybierasz grupę 006 a w 2 polu powinieneś mieć wskazanie "000" jeśli nie naciskasz ani pedału sprzęgła ani hamulca". Po naciśnięciu pedału sprzęgła pierwsze zero musi się zmienić w 1 czyli "100". Jeśli tak masz u siebie to czujnik F36 działa prawidłowo.


Obrazek

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Podwójne szarpnięcie przy dodawaniu gazu i zmianie biegu

Post autor: damcio151 » pn sie 08, 2011 09:17

sprawdź czy ECU widzi prędkość



mariuszole
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: sob sty 03, 2009 00:16
Lokalizacja: okolice krakowa

Podwójne szarpnięcie przy dodawaniu gazu i zmianie biegu

Post autor: mariuszole » śr wrz 28, 2011 19:02

Witam, problem wynikał z przecięcia kabla od prędkości do ECU, zrobiłem to wtedy gdy miałem zabrudzony nastawnik ale wtedy nic się nie działo dopiero po roku roku zaczął się pojawiać ten problem, na szczęście mam to już za sobą, dziękuje za pomoc :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 129 gości