przegrzewa się po 5km jazdy, a już tyle rzeczy wymieniłem...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
przegrzewa się po 5km jazdy, a już tyle rzeczy wymieniłem...
Witam. Praktycznie od zakupu golfa 2 1.6 PN '89 zmagam się z problemem przegrzewania się silnika. Objaw jest taki, że normalnie nabiera temperaturę, tylko nie zatrzymuje się w pozycji pionowej, a wskaźnik temperatury zmierza cały czas w prawo. Z czasem zaczyna brzęczeć licznik, mruga kontrolka ciśnienia oleju, a potem nawet zapala się kontrolka temperatury.
Silnik:
1.6 PN + LPG, gaźnik przez poprzedniego właściciela zmieniony z 2EE na 2E2
Co sprawdziłem:
-wymienione czujniki temperatury wody,
-sprawdzony termostat (w garnku gotowany), cała chłodnica i wszystkie węże gorące,
-nowy płyn Prestone,
-wiatrak działa prawidłowo, włącza się w trakcie pracy silnika, na postoju potrafi kręcić ze 20 minut,
-niedawno została wymieniona uszczelka pod głowicą,
-świece, kopułka, palec nowe,
-dwa komplety kabli WN,
-samochód jeździ prawidłowo w sensie mocy,
-jeżdżąc na LPG, na wydechu nie ma w ogóle sadzy, jest czysty,
-sprawdzałem dwa liczniki, oba pod względem temperatury i wskaźnika oleju zachowują się identycznie,
-spalanie LPG po mieście w okolicach 15l/100km.
Mam wrażenie, że sprawdziłem prawie wszystko co może mieć wpływ na zbyt wysoką temperaturę pracy. Ale zastanawiam się, czy taki efekt może powodować zbyt duże spalanie LPG? Albo czy zapłon może być na tyle źle ustawiony, że auto się przegrzewa w jakiś sposób, ale nie powoduje to uszczerbku na osiągach?
Proszę o konkretne sugestie, bo już mnie trafia samochód, którym tylko mogę pojechać po bułki do sklepu - w innych przypadkach się przegrzeje...
Pozdrawiam,
ss
Silnik:
1.6 PN + LPG, gaźnik przez poprzedniego właściciela zmieniony z 2EE na 2E2
Co sprawdziłem:
-wymienione czujniki temperatury wody,
-sprawdzony termostat (w garnku gotowany), cała chłodnica i wszystkie węże gorące,
-nowy płyn Prestone,
-wiatrak działa prawidłowo, włącza się w trakcie pracy silnika, na postoju potrafi kręcić ze 20 minut,
-niedawno została wymieniona uszczelka pod głowicą,
-świece, kopułka, palec nowe,
-dwa komplety kabli WN,
-samochód jeździ prawidłowo w sensie mocy,
-jeżdżąc na LPG, na wydechu nie ma w ogóle sadzy, jest czysty,
-sprawdzałem dwa liczniki, oba pod względem temperatury i wskaźnika oleju zachowują się identycznie,
-spalanie LPG po mieście w okolicach 15l/100km.
Mam wrażenie, że sprawdziłem prawie wszystko co może mieć wpływ na zbyt wysoką temperaturę pracy. Ale zastanawiam się, czy taki efekt może powodować zbyt duże spalanie LPG? Albo czy zapłon może być na tyle źle ustawiony, że auto się przegrzewa w jakiś sposób, ale nie powoduje to uszczerbku na osiągach?
Proszę o konkretne sugestie, bo już mnie trafia samochód, którym tylko mogę pojechać po bułki do sklepu - w innych przypadkach się przegrzeje...
Pozdrawiam,
ss
'91 Galant E33 4G63 sohc m/t
'97 Galant EA5 6A13 sohc m/t
'89 VW Golf 1G1 1.6 PN m/t
'97 Galant EA5 6A13 sohc m/t
'89 VW Golf 1G1 1.6 PN m/t
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
przegrzewa się po 5km jazdy, a już tyle rzeczy wymieniłem...
Zbyt duży kąt wyprzedzenia zapłonu może teoretycznie powodować wzrost temperatury w komorze spalania.
- adamtb
- Ma gadane
- Posty: 194
- Rejestracja: pt sty 14, 2011 05:07
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Kontakt:
przegrzewa się po 5km jazdy, a już tyle rzeczy wymieniłem...
Jak się przegrzeje to wszystkie węże są gorące ? (na dole od chłodnicy też ?)
Przy rozgrzanym silniku jak włączysz nawiew na full i żeby ciepło leciało spada choć trochę temp. ?
Sprawdź czy węże są drożne, nie zapchane czymś-czy mają odpowiednią przepustowość.
Wygotuj korek ze zbiorniczka w occie lub podmień do sprawdzenia od kogoś.
Przy rozgrzanym silniku jak włączysz nawiew na full i żeby ciepło leciało spada choć trochę temp. ?
Sprawdź czy węże są drożne, nie zapchane czymś-czy mają odpowiednią przepustowość.
Wygotuj korek ze zbiorniczka w occie lub podmień do sprawdzenia od kogoś.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
przegrzewa się po 5km jazdy, a już tyle rzeczy wymieniłem...
Też bym od tego zaczął. swees, wyjmij jeszcze raz termostat dostań palcem do wirnika pompy i oceń go, czy łopatki nie połamane, czy się nie kręci na ośceDaroW pisze:Wszystko oprócz pompy wody.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: przegrzewa się po 5km jazdy, a już tyle rzeczy wymieniłe
Węże które sprawdzałem i były gorące: górny od chłodnicy, dolny od chłodnicy (na dotyk tak samo gorący jak górny), ten pomiędzy króćcem a termostatem, węże z i do parownika LPG, chłodnica na wszystkich krawędziach, zbiornik na wodę.adamtb pisze:Jak się przegrzeje to wszystkie węże są gorące ? (na dole od chłodnicy też ?)
Przy rozgrzanym silniku jak włączysz nawiew na full i żeby ciepło leciało spada choć trochę temp. ?
Sprawdź czy węże są drożne, nie zapchane czymś-czy mają odpowiednią przepustowość.
Jak włączę ogrzewanie na max to temperatura nie spada, raczej wolniej wzrasta. Szybko ogrzewanie zaczyna działać i potem dmucha gorącym powietrzem.
Te węże które były ściągnięte przy okazji robienia głowicy były sprawdzane pod względem drożności, chłodnica również.
Zapytam mechanika w jakim stanie była pompa wody, bo wiem tylko tyle, że wymieniałem ją jakieś 15000km temu.
A zapłony sprawdzimy w miarę możliwości.
Dziękuję za zainteresowanie tematem, będę informował na bieżąco o skutkach waszych sugestii.
Pozdr
ss
Edit:
Wpadłem na pomysł, że jeszcze zobaczę jak zachowuje się temperatura przy jeździe na benzynie. Poinformuję o efektach.
'91 Galant E33 4G63 sohc m/t
'97 Galant EA5 6A13 sohc m/t
'89 VW Golf 1G1 1.6 PN m/t
'97 Galant EA5 6A13 sohc m/t
'89 VW Golf 1G1 1.6 PN m/t
Re: przegrzewa się po 5km jazdy, a już tyle rzeczy wymieniłe
Witam,
a olej wymieniony przy okazji uszczelki pod głowicą-niektórzy zostawiają ten rzadki syf...i wszystko się gotuje?
Też obstawiałbym pompę wody?
a olej wymieniony przy okazji uszczelki pod głowicą-niektórzy zostawiają ten rzadki syf...i wszystko się gotuje?
Też obstawiałbym pompę wody?
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
przegrzewa się po 5km jazdy, a już tyle rzeczy wymieniłem...
A sprawdzałeś, czy węże są twarde? Może korek nie trzyma cisnienia i zapowietrza się układ?
przegrzewa się po 5km jazdy, a już tyle rzeczy wymieniłem...
Pompa wody sprawdzona podaną przez Paweł Marek metodą - wszystko w porządku. Zapłon ustawiony z lampą.
Pozostaje korek (czekam na dawcę do podmiany) i jazda na benzynie (kruca, droga to jazda...)
Pozdr
ss
Pozostaje korek (czekam na dawcę do podmiany) i jazda na benzynie (kruca, droga to jazda...)
Pozdr
ss
'91 Galant E33 4G63 sohc m/t
'97 Galant EA5 6A13 sohc m/t
'89 VW Golf 1G1 1.6 PN m/t
'97 Galant EA5 6A13 sohc m/t
'89 VW Golf 1G1 1.6 PN m/t
przegrzewa się po 5km jazdy, a już tyle rzeczy wymieniłem...
Witam, i co swees poradziłeś sobie z tą przypadłością??
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
przegrzewa się po 5km jazdy, a już tyle rzeczy wymieniłem...
swees, Co to za profanacja w Twoim avatarze?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości