potrzebna porada. kolo dwumasowe, rozrzad

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

HeTi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn kwie 27, 2009 21:15
Lokalizacja: Zagłębie

potrzebna porada. kolo dwumasowe, rozrzad

Post autor: HeTi » pn lip 04, 2011 20:32

Golf V 1.9 tdi 2004r

Rozrzad:
wymienialem przy 120tys caly rozrzad i pompe wody. zaraz stuknie mi 180 i tu moje pytania. (chce sie mniej wiecej orientowac bo musze sie wybrac do mechanika, a jak to oni lubia ciemnote wciskac)
1. czy wymieniac pompe wody na nowa?
2. jaki jest mniej wiecej koszt czesci?

ps. z tego co pamietam 2 lata temu skasowal mnie mechanik za rozrzad 1 300 zl

kolo dwumasowe:
mam problem z kolem dwu masowym. chcialbym zrobic to "po kosztach"
znalalzlem pewna firmę w poznaniu ktora robi regeneracje za 500zl daje przy tym 12 miesięczną gwarancje.
1. czy to dobry pomysl? moze macie jakies sugestie?
2. czy przy wymianie dwumasy sa jeszcze jakies koszty? trzeba kupic jakies dodatkowe czesci?

rozmawialem z mechanikiem na temat kosztow robocizny przy wymianie dwumasy. powiedzial mi 250zl. czyli za wszystko wszyslo by mi ~800zl?! czytalem ze co po niektorzy dali za to 2500zl
prosze o pomoc.



marcin998
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: czw mar 10, 2011 21:56

Re: potrzebna porada. kolo dwumasowe, rozrzad

Post autor: marcin998 » pn lip 04, 2011 20:40

Rozrząd wymienia się co 90 lub 120 tys km w zależności od silnika. Więc masz jeszcze co najmniej 30 kkm.

Jeżeli dwumas masz do wymiany dobrym patentem jest zastąpienie dwumasu sztywnym kołem zamahowym.
Koszt koła 100 + sprzęgło 400zł czyli wchodzi 500 + robota, a masz pewność że nic sie nie rozleci.



HeTi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn kwie 27, 2009 21:15
Lokalizacja: Zagłębie

potrzebna porada. kolo dwumasowe, rozrzad

Post autor: HeTi » pn lip 04, 2011 21:40

z tego co czytalem na forum i z tego co wiem to pierwsza wymiana po 120t km nastepne co 60t km.

co do dwumasy jednak nie zdecyduje sie na zastapienie tego sztywnym kolem zamachowym.
z tego co czytalem jest to duzo wiekszy koszt niz 500zl + robocizna, ale dzieki za propozycjie



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

potrzebna porada. kolo dwumasowe, rozrzad

Post autor: Michał_1977 » pn lip 04, 2011 22:11

HeTi pisze:z tego co wiem to pierwsza wymiana po 120t km nastepne co 60t km.
I tej wersji się trzymaj.
HeTi pisze:co do dwumasy jednak nie zdecyduje sie na zastapienie tego sztywnym kolem zamachowym.
z tego co czytalem jest to duzo wiekszy koszt niz 500zl + robocizna
Koszt wcale nie jest większy i powiem Ci,że robiłem taką operację u kilu klientów i jeżdżą zadowoleni po dziś dzień :bajer:
Ile tam masz kucyków pod maską?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10586
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: potrzebna porada. kolo dwumasowe, rozrzad

Post autor: doggie » pn lip 04, 2011 22:33

HeTi pisze:z tego co czytalem na forum i z tego co wiem to pierwsza wymiana po 120t km nastepne co 60t km.
nie czytaj bzdetów, wymieniaj regularnie co 120 tyś na oryginalnym rozrządzie a nic się nie stanie, mój ma ponad 260 tyś km, każda wymiana robiona regularnie co 120 kkm, 60 kkm to czysta herezja, to może olej wymieniajmy co 5 tyś km, bez jaj panowie /i panie jeśli są/

co do skrzyni to i tak jest delikatna w Mk5 a co dopiero na sztywnym, różne są opinie na ten temat, jedni polecają inni namawiają tylko zastanawiam się czy jest ktoś kto w Mk5 na sztywnym zrobił 200 kkm, wątpię w to



HeTi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn kwie 27, 2009 21:15
Lokalizacja: Zagłębie

Re: potrzebna porada. kolo dwumasowe, rozrzad

Post autor: HeTi » wt lip 05, 2011 06:30

Michał_1977 pisze:
HeTi pisze:z tego co wiem to pierwsza wymiana po 120t km nastepne co 60t km.
I tej wersji się trzymaj.
HeTi pisze:co do dwumasy jednak nie zdecyduje sie na zastapienie tego sztywnym kolem zamachowym.
z tego co czytalem jest to duzo wiekszy koszt niz 500zl + robocizna
Koszt wcale nie jest większy i powiem Ci,że robiłem taką operację u kilu klientów i jeżdżą zadowoleni po dziś dzień :bajer:
Ile tam masz kucyków pod maską?
a co z pompa wody wymieniac?

105km
HeTi pisze:rozmawialem z mechanikiem na temat kosztow robocizny przy wymianie dwumasy. powiedzial mi 250zl. czyli za wszystko wszyslo by mi ~800zl?! czytalem ze co po niektorzy dali za to 2500zl
prosze o pomoc.
dzwonilem do tej firmy koszt regeneracji mojej dwumasy wycenili 800zl + przesylka
a z tego co dzwonilem do znajomego co częściami handluje to nowa kosztuje 1000zl

2. czy przy wymianie dwumasy sa jeszcze jakies koszty? trzeba kupic jakies dodatkowe czesci?
?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

potrzebna porada. kolo dwumasowe, rozrzad

Post autor: Michał_1977 » wt lip 05, 2011 07:55

doggie, owszem koło jest sztywne,ale w tarczy jest tłumik drgań skrętnych,który ma chronić skrzynię przed szarpnięciami.
Co do rozrządu-jak się montuje ori VW części,to owszem można zrobić te 120kkm,ale na zamiennikach lepiej dmuchać na zimne :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

potrzebna porada. kolo dwumasowe, rozrzad

Post autor: Adamm » wt lip 05, 2011 09:23

Michał_1977, dmuchanie dmuchaniem ale co 60tkm to mozna wymieniac w modzonym silniku gdzie sa duze obciazenia, 90 tkm spokojnie w seryjnym aucie


co do dwumasu, to moze i w tarczy sa sprezyny ale po cos dwumas wymyslili do tego ;p

jesli skrzynia jest delikatna to nie ma co ryzykowac z jednomasem tylko robic jak jest w ori tymbardziej ze nie ma modow ktore wymagaja mocniejszego sprzegla


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

potrzebna porada. kolo dwumasowe, rozrzad

Post autor: jhosef » wt lip 05, 2011 09:36

Michał_1977 pisze:doggie, owszem koło jest sztywne,ale w tarczy jest tłumik drgań skrętnych,który ma chronić skrzynię przed szarpnięciami.
Jakby te sprzężyny z tarczy wystarczały to koncerny nie wsadzałyby uparcie kół dwumasowych, znacznie droższych w produkcji. Inżynierowie nie robią tego wam na złość.
doggie pisze:zastanawiam się czy jest ktoś kto w Mk5 na sztywnym zrobił 200 kkm, wątpię w to
Też bym chciał zobaczyć taki wynik. Bo jesli założysz jednomas i zrobisz 40 kkm to nie świadczy o niczym. Auto z fabryki nie wyjeżdża na 40 tysięcy km. Ma jeździć znacznie dłużej. A przynajmniej gwarancję zrobić bezproblemową, czyli nawet 200 k km.
HeTi pisze: a co z pompa wody wymieniac?
Jeśli producent przewiduje - a zdaje się, że tak to wymieniać.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10586
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

potrzebna porada. kolo dwumasowe, rozrzad

Post autor: doggie » wt lip 05, 2011 22:39

ja rozrząd robię u dobrego znajomego który jest mechanikiem w ASO VW - i to dobrym mechanikiem, rozrząd robi mi co 120 tyś. km, pompę wody zaleca wymieniać co drugi rozrząd ale z uwagi iż z wyminą tj, oddaniem starej do ASO nowa kosztuje 160 zł to wolę to zapłacić, pieniądz wielki nie jest, pracuje w ASO kilkanaście lat i nie miał przypadku zerwania paska w Mk5 przed terminem, dodatkowo powiem że 1.9 TDI po 2007 roku ma interwał wymiany rozrządu co 150 tyś km,

powiem tak, staram się robić wszystko zgodnie z zaleceniami producenta, nawet stosuję krytykowany przez wielu interwał wymiany oleju Long Life z tym że skracam go do około 20 tyś km, auto ma ponad 260 tyś km na oryginalnych gratach /oprócz sprzęgła z dwumasem/ i śmiem twierdzić że 300 tyś nie będzie problemem, niejeden rzekomo bardziej dbający wymieniający rozrząd co 60 kkm, olej co 10 kkm nie zrobi tyle km co ja :wink: auto oczywiście po wirusie

HeTi pisze:

rozmawialem z mechanikiem na temat kosztow robocizny przy wymianie dwumasy. powiedzial mi 250zl.
bardzo dobra cena



Awatar użytkownika
golofs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn maja 30, 2005 09:32
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Re: potrzebna porada. kolo dwumasowe, rozrzad

Post autor: golofs » śr sie 03, 2011 21:02

Panowie i Panie wymienieam:
- rozrzad co 100 tyś + inne paski klinowe
- olej silnikowy max 15 tyś + filtry
- olej w skrzyni co 200 tyś
- świece 3 elektronowe + kable NGK co 50 tyś
Obecnie mam przejechane 290 tyś.
Nic się nie dzieje z autem :-).
Oczywiście wymieniam elementy które się zuzywaja ale od tego nie da się uciec.
Chyba że auto stoi w garazu caly czas :P.
Pozdrawiam


Ech te VW'je jak te kobiety nigdy dosyć i zawsze czarują !

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9270
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

potrzebna porada. kolo dwumasowe, rozrzad

Post autor: wesol » pt sie 05, 2011 23:35

Rolki mozna zawsze przesmarowac dodatkowa iloscia smaru oraz niekotre da sie obrócic co spowoduje ze pasek bedzie dusil w innym miejscu na bieżnie tej rolki. Ja tam do swoich aut stosuje od wielu lat technike wymiany tylko paska a rolki przesmarowuje i wszystko trybi elegancko. Dodatkowo dodam iz kuzyn w szariku tdi PD zamist wymienic po 60 tys km( tam jest przy AUY 60 tys nie 90 jak golfiorze) wymienil po ponad 200 tys km. Nic nie wskazywalo na jakies bliskie zmasakrowanie silnika. Z tym ze te ponad 200 tys km bylo zrobione w niecale dwa lata.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
golofs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn maja 30, 2005 09:32
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Re: potrzebna porada. kolo dwumasowe, rozrzad

Post autor: golofs » pn sie 08, 2011 08:48

No ja tej pompy wody nie wymienialem jeszcze nigdy. Mechanik mówił ze nie trzeba bo jest zabudowana.


Ech te VW'je jak te kobiety nigdy dosyć i zawsze czarują !

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 111 gości