Klakson, nie działa po dołożeniu drugiego
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- piotrusss89
- Użytkownik
- Posty: 302
- Rejestracja: wt lis 09, 2010 18:21
- Lokalizacja: Szczecin
Klakson, nie działa po dołożeniu drugiego
Mam pytanie do was,a mianowicie mam klakson w samochodzie:D wow;p no i chciałem do niego do czepić drugi..wyciąłem elegancką blaszkę wywierciłem otwory na klaksony połączyłem kabelkami oba i...i niewiele..nie dają dźwięku..jak podpinam stary to trąbi jak nowy to tylko klika coś w nim..ale jak podłącze go pod aku to ryczy jak tir:D co mogę z tym fantem zrobić ?
Moja Bryka http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=491633" onclick="window.open(this.href);return false;
- piotrusss89
- Użytkownik
- Posty: 302
- Rejestracja: wt lis 09, 2010 18:21
- Lokalizacja: Szczecin
Klakson
o super;P a jaki przekaźnik? konkretny jakiś? i w którym miejscu? przed klaksonami od razu?
Moja Bryka http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=491633" onclick="window.open(this.href);return false;
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Klakson
Oryginalnie był przekaźnik nr 53, ale możesz dać nieoryginalny przekaźnik o stykach 30, 85, 86, 87. Miejsce montażu do wyboru...w skrzynce przekaźników lub gdzieś gdzie będzie wygodnie
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Klakson
Można Volkswagenowski typ 53 zamiast tej blaszki co jest w skrzynce, gniazdo 11 lub typowy "od świateł" i pociągnąć nowe zasilanie a fabrycznymi przewodami dać tylko sterowanie cewki przekaźnika.
- piotrusss89
- Użytkownik
- Posty: 302
- Rejestracja: wt lis 09, 2010 18:21
- Lokalizacja: Szczecin
Klakson
Czyli z tego co rozumiem wystarczy że wezmę przekaźnik,odczepię zasilanie od klaksonu podłącze go pod te wtyczki i dam nowe dwa do klaksonów i będzie działać?
Ostatnio zmieniony wt sie 02, 2011 21:33 przez piotrusss89, łącznie zmieniany 1 raz.
Moja Bryka http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=491633" onclick="window.open(this.href);return false;
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Klakson
30 +12V z aku
85 masa
86 kabel plusowy idący do klaksonu
87 do klaskonu
PS
Precyzowanie tematu, ja teraz edytowałem na szybko...jak chcesz to popraw na taki jaki uważasz za słuszny i na przyszłość precyzuj dokładniej
85 masa
86 kabel plusowy idący do klaksonu
87 do klaskonu
PS
Precyzowanie tematu, ja teraz edytowałem na szybko...jak chcesz to popraw na taki jaki uważasz za słuszny i na przyszłość precyzuj dokładniej
- piotrusss89
- Użytkownik
- Posty: 302
- Rejestracja: wt lis 09, 2010 18:21
- Lokalizacja: Szczecin
Klakson, nie działa po dołożeniu drugiego
czyli jak pójdę do sklepu lub na szrot wezmę przekaźnik 53 to on będzie opisany cyferkami i dam rade zrobić tak jak opisałeś?
Moja Bryka http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=491633" onclick="window.open(this.href);return false;
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Klakson, nie działa po dołożeniu drugiego
qrde pokręciłem...pisałem tak jakby klakson był sterowany plusem a przecież jest sterowany masą
Przy klaksonie są dwa kabelki:
- czarno/żółty idący z bezpiecznika nr 13; ten kabelek dajesz na 86
- brązowo/czarny idący z kierownicy; ten dajesz na 85
na 30 podajesz masę z aku
i od 87 do klaksonu...
...drugi styk klaksonu to plusa z aku poprzez bezpiecznik najlepiej
Tak to wygląda oryginalnie...
Niektóre klaksony jednak masę mają ze śruby którą są przykręcane...wtedy na 30 należy podać plus z aku, 87 bez zmian - do klaksonu
Przy klaksonie są dwa kabelki:
- czarno/żółty idący z bezpiecznika nr 13; ten kabelek dajesz na 86
- brązowo/czarny idący z kierownicy; ten dajesz na 85
na 30 podajesz masę z aku
i od 87 do klaksonu...
...drugi styk klaksonu to plusa z aku poprzez bezpiecznik najlepiej
Tak to wygląda oryginalnie...
Niektóre klaksony jednak masę mają ze śruby którą są przykręcane...wtedy na 30 należy podać plus z aku, 87 bez zmian - do klaksonu
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Klakson, nie działa po dołożeniu drugiego
Tak, tą pierwszą łatwiejszą wersję da się bez problemu.
Natomiast dużo lepsze efekty da drugie rozwiązanie czyli nowe prowadzenie przewodów do przekaźnika. Schemat to nie problem.
Natomiast dużo lepsze efekty da drugie rozwiązanie czyli nowe prowadzenie przewodów do przekaźnika. Schemat to nie problem.
Bardzo dobrze, bo łatwo powstaje wersja druga; jedynie na 86 i 85 dać przewody dziś idące do sygnału i gotowe a zasilanie to "pestka" - choć warto dać bezpiecznik na przewodzie; plus czy minus w sterowaniu cewki nie ma znaczenia.Qto pisze:Przy klaksonie są dwa kabelki:
- czarno/żółty idący z bezpiecznika nr 13; ten kabelek dajesz na 86
- brązowo/czarny idący z kierownicy; ten dajesz na 85
na 30 podajesz masę z aku
i od 87 do klaksonu...
...drugi styk klaksonu to plusa z aku poprzez bezpiecznik najlepiej
Ostatnio zmieniony wt sie 02, 2011 23:04 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
- piotrusss89
- Użytkownik
- Posty: 302
- Rejestracja: wt lis 09, 2010 18:21
- Lokalizacja: Szczecin
Klakson, nie działa po dołożeniu drugiego
Dobra po testuje to jutro i zobaczymy co z tego będzie:) Czemu nie jesteście ze Szczecina;D ?
Moja Bryka http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=491633" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 66 gości