Klakson, nie działa po dołożeniu drugiego

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piotrusss89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: wt lis 09, 2010 18:21
Lokalizacja: Szczecin

Klakson, nie działa po dołożeniu drugiego

Post autor: piotrusss89 » wt sie 02, 2011 21:05

Mam pytanie do was,a mianowicie mam klakson w samochodzie:D wow;p no i chciałem do niego do czepić drugi..wyciąłem elegancką blaszkę wywierciłem otwory na klaksony połączyłem kabelkami oba i...i niewiele..nie dają dźwięku..jak podpinam stary to trąbi jak nowy to tylko klika coś w nim..ale jak podłącze go pod aku to ryczy jak tir:D co mogę z tym fantem zrobić ?


Moja Bryka :-) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=491633" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Klakson

Post autor: Zico63b » wt sie 02, 2011 21:10

Dać przekaźnik. W Golfach, gdy były dane dwie sztuki sygnałów - był też przekaźnik.



Awatar użytkownika
piotrusss89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: wt lis 09, 2010 18:21
Lokalizacja: Szczecin

Klakson

Post autor: piotrusss89 » wt sie 02, 2011 21:18

o super;P a jaki przekaźnik? konkretny jakiś? i w którym miejscu? przed klaksonami od razu?


Moja Bryka :-) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=491633" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Klakson

Post autor: Qto » wt sie 02, 2011 21:21

Oryginalnie był przekaźnik nr 53, ale możesz dać nieoryginalny przekaźnik o stykach 30, 85, 86, 87. Miejsce montażu do wyboru...w skrzynce przekaźników lub gdzieś gdzie będzie wygodnie :bigok:



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Klakson

Post autor: Zico63b » wt sie 02, 2011 21:22

Można Volkswagenowski typ 53 zamiast tej blaszki co jest w skrzynce, gniazdo 11 lub typowy "od świateł" i pociągnąć nowe zasilanie a fabrycznymi przewodami dać tylko sterowanie cewki przekaźnika.



Awatar użytkownika
piotrusss89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: wt lis 09, 2010 18:21
Lokalizacja: Szczecin

Klakson

Post autor: piotrusss89 » wt sie 02, 2011 21:23

Czyli z tego co rozumiem wystarczy że wezmę przekaźnik,odczepię zasilanie od klaksonu podłącze go pod te wtyczki i dam nowe dwa do klaksonów i będzie działać?
Ostatnio zmieniony wt sie 02, 2011 21:33 przez piotrusss89, łącznie zmieniany 1 raz.


Moja Bryka :-) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=491633" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Klakson

Post autor: Qto » wt sie 02, 2011 21:33

30 +12V z aku
85 masa
86 kabel plusowy idący do klaksonu
87 do klaskonu

PS
Precyzowanie tematu, ja teraz edytowałem na szybko...jak chcesz to popraw na taki jaki uważasz za słuszny i na przyszłość precyzuj dokładniej ;)



Awatar użytkownika
piotrusss89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: wt lis 09, 2010 18:21
Lokalizacja: Szczecin

Klakson, nie działa po dołożeniu drugiego

Post autor: piotrusss89 » wt sie 02, 2011 21:35

czyli jak pójdę do sklepu lub na szrot wezmę przekaźnik 53 to on będzie opisany cyferkami i dam rade zrobić tak jak opisałeś?


Moja Bryka :-) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=491633" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Klakson, nie działa po dołożeniu drugiego

Post autor: Qto » wt sie 02, 2011 21:56

qrde pokręciłem...pisałem tak jakby klakson był sterowany plusem a przecież jest sterowany masą :banghead:

Przy klaksonie są dwa kabelki:
- czarno/żółty idący z bezpiecznika nr 13; ten kabelek dajesz na 86
- brązowo/czarny idący z kierownicy; ten dajesz na 85

na 30 podajesz masę z aku
i od 87 do klaksonu...
...drugi styk klaksonu to plusa z aku poprzez bezpiecznik najlepiej

Tak to wygląda oryginalnie...

Niektóre klaksony jednak masę mają ze śruby którą są przykręcane...wtedy na 30 należy podać plus z aku, 87 bez zmian - do klaksonu



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Klakson, nie działa po dołożeniu drugiego

Post autor: Zico63b » wt sie 02, 2011 21:58

Tak, tą pierwszą łatwiejszą wersję da się bez problemu.
Natomiast dużo lepsze efekty da drugie rozwiązanie czyli nowe prowadzenie przewodów do przekaźnika. Schemat to nie problem.
Qto pisze:Przy klaksonie są dwa kabelki:
- czarno/żółty idący z bezpiecznika nr 13; ten kabelek dajesz na 86
- brązowo/czarny idący z kierownicy; ten dajesz na 85

na 30 podajesz masę z aku
i od 87 do klaksonu...
...drugi styk klaksonu to plusa z aku poprzez bezpiecznik najlepiej
Bardzo dobrze, bo łatwo powstaje wersja druga; jedynie na 86 i 85 dać przewody dziś idące do sygnału i gotowe a zasilanie to "pestka" - choć warto dać bezpiecznik na przewodzie; plus czy minus w sterowaniu cewki nie ma znaczenia.
Ostatnio zmieniony wt sie 02, 2011 23:04 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piotrusss89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: wt lis 09, 2010 18:21
Lokalizacja: Szczecin

Klakson, nie działa po dołożeniu drugiego

Post autor: piotrusss89 » wt sie 02, 2011 22:03

Dobra po testuje to jutro i zobaczymy co z tego będzie:) Czemu nie jesteście ze Szczecina;D ?


Moja Bryka :-) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=491633" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 36 gości