BORA Jarzma hamulcowe tył

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Pawlos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 223
Rejestracja: śr mar 15, 2006 08:32
Lokalizacja: Stranda
Kontakt:

BORA Jarzma hamulcowe tył

Post autor: Pawlos » pn lip 25, 2011 16:07

Mam takie pytanie, czy jarzma hamulcowe do bory do tylu są takie same z obu stron?
Etka pokazuje dwa rożne numery, ale w hurtowni maja tylko jeden i nie potrafię ustalić czy jest strona lewa i prawa czy oba są takie same.


Czas na jakiś zabytek :>

Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

BORA Jarzma hamulcowe tył

Post autor: Rafał 21 » pn lip 25, 2011 20:13

Pawlos pisze:Etka pokazuje dwa rożne numery,
kol.Pawlos, to co Etka sie myli?? :P Masz dwa numery strona lewa i strona prawa 1JO 615425D TO STRONA LEWA 1JO615426C TO STRONA PRAWA Wiec masz problem tylko z ludzmi co nie wiedzą co sprzedają ..Gdybys chciał zamienić jarzma na osi prawa/lewa to zobacz w którym miejscu miałbys czpień prowadzący a powinien byc zawsze u góry, bo inaczej nie pasuje


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

BORA Jarzma hamulcowe tył

Post autor: JacekB » ndz lip 31, 2011 14:44

Ja jestem po wymianie własnie z tyłu w swojej Borze.
Kupiłem TRW, są identyczne z oryginałami. Za sztukę zapłaciłem 100zł.
Nie ma czegoś takiego jak jarzmo lewe czy prawe bo jest ono idealnie symetryczne.


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

BORA Jarzma hamulcowe tył

Post autor: Rafał 21 » ndz lip 31, 2011 19:05

JacekB pisze: lewe czy prawe
No wlaśnie jest w ETCE http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 04&start=0" onclick="window.open(this.href);return false; w innym przypadku piszą jeden numer razy dwa . cztery itp


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

BORA Jarzma hamulcowe tył

Post autor: JacekB » ndz lip 31, 2011 19:59

Kup prawe i lewe, porównaj czym się różnią. Ja pracowałem w Inter Cars swego czasu żeby dorobić na studia i wiem o czym pisze. Sam u siebie wymieniałem i porównywałem. Wiadomo zaciski muszą się różnić ale jest to spowodowane tylko i wyłącznie sposobem podłączenia przewodów i umiejscowieniem w najwyższym punkcie zaworu odpowietrzającego. Jarzmo nie zawiera żadnych układów, ma jedynie prowadnice, dla których położenie nie ma nic wspólnego z działaniem. I lewe i prawe zbudowane są identycznie. Nie mają żadnego kierunku działań wytyczonego bo pracują w dwóch w jednym kierunku ale o dwóch zwrotach.

Aha, do TRW są dołączane blaszki na których pracują klocki oraz śruby i smar. Pamiętaj o nasmarowaniu blaszek od strony klocków smarem miedziowym


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

BORA Jarzma hamulcowe tył

Post autor: kiss » ndz lip 31, 2011 22:53

JacekB pisze:Kup prawe i lewe, porównaj czym się różnią.
Samo jarzmo jest symetryczne, ale w prowadnicach siedzą różne trzpienie. Przynajmniej tak jest w oryginale.
Górny trzpień różni się od dolnego tym, że ma takie jakby schodki. Więc jeśli jarzmo damy na drugą stronę to ten górny schodkowany trzpień znajdzie się na dole. Oczywiście trzpienie można zamienić miejscami, ale domyślam się, że z tego właśnie względu w etce występują te elementy, jako lewy/prawy



Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

BORA Jarzma hamulcowe tył

Post autor: JacekB » ndz lip 31, 2011 23:01

No ale to nadal nie ma żadnego znaczenia co do działania układu hamulcowego, jest to różnica kosmetyczna, chyba wynikająca z odlewu elementu
o dziwo w ETOSie nie ma nic na temat jarzma lewego i prawego


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

BORA Jarzma hamulcowe tył

Post autor: kiss » ndz lip 31, 2011 23:31

Tak wyglądają trzpienie w zacisku:

Obrazek

Foto zapożyczone. Mam nadzieję, że autor nie będzie miał mi za złe :pub:

Trzpień po lewej na zdjęciu siedzi w dolnej prowadnicy. Ten z prawej ze schodkami w górnej i nie wierzę, że umiejscowienie tych trzpieni jest przypadkowe, więc o jakiej kosmetyce mowisz?
Oczywiście tak jak mówię trzpienie da się zamienić miejscami i problem nie istnieje, ale nie wyobrażam sobie żeby pan sprzedawca w ASO zamieniał nam te trzpienie na miejscu na ladzie. Dla tego są dwa nr’y dla lewego i prawego. Tak to widzę



Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

BORA Jarzma hamulcowe tył

Post autor: JacekB » ndz lip 31, 2011 23:39

Na trzpieniach TRW/LUCAS nie było schodków bo je smarowałem smarem. Nie wiem więc w czym jest problem.
Jak chcesz to kup do swojego samochodu oryginałki w ASO i zapłać po 600zł za sztukę, ja wolę kupić zamiennik z najwyższej półki po 100zł za sztukę bez tych faz na trzpieniach i nie czuć różnicy w pracy układu, ale czuć po kieszeni. Pozdrawiam


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

BORA Jarzma hamulcowe tył

Post autor: kiss » ndz lip 31, 2011 23:49

Człowieku daj na luz :banghead:
ja tylko staram się sensownie wyjaśnić, dla czego etka pokazuje dwa różne numery dla jarzma, bo pytał o to autor tematu:
Pawlos pisze:Etka pokazuje dwa rożne numery
A Ty się z tego wszystkiego aż purpurowy chyba zrobiłeś? :grin: :pub:



Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

BORA Jarzma hamulcowe tył

Post autor: JacekB » pn sie 01, 2011 08:26

Nie, dlatego, że etka wiele razyy mnie już zawiodła i stosuje Etos, a ten pokazuje jeden rodzaj jarzem, po za tym nie mam się czemu robić purpurowy bo u siebie to wymieniłem i mam z głowy


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

BORA Jarzma hamulcowe tył

Post autor: Rafał 21 » pn sie 01, 2011 16:31

JacekB pisze:Za sztukę zapłaciłem 100z
JacekB, to przepłaciłeś że hej! :P już są za 67 zł .. Ale można zarzucić że podróby :P
kiss pisze:Samo jarzmo jest symetryczne, ale w prowadnicach siedzą różne trzpienie. Przynajmniej tak jest w oryginal
I tu masz rację juz powyżej napisałem ,bo wymieniałem kilka tygodni temu i sam sie naocznie przekonałem o tych trzpieniach . A w temacie który zamieściłem w linku powyżej tak nie do końca powiedziano dlaczego są dwa numery o czpieniach nie wspomniano :P Dopiero jak zacząłem to robić u siebie to sobie przypomniałem i przekonałem w czym różnica :P
JacekB pisze: Kup prawe i lewe, porównaj czym się różnią. Ano kol..JacekB, numerami :P TRW/LUK http://autolech.net/Start.asp?WCU=MU*BD ... 0%20%20TRW" onclick="window.open(this.href);return false; http://autolech.net/Start.asp?WCU=MU*BD ... 0%20%20TRW" onclick="window.open(this.href);return false; I pod tymi numerami sa sprzedawane u innych sprzedawców prawy /lewy Więc różnica jest prawda??
A na koniec powiedzenie, każdy orze jak może ważne by pasowało . Ja mam tak jak być powinno ma pasować nic nie szlifować ,obracać itp.. wsadzić i cieszyć się z zatrzymania przed kotem :P :pub:


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

Re: BORA Jarzma hamulcowe tył

Post autor: JacekB » pn sie 01, 2011 17:16

Jeśli TRW/LUCAS są za 67zł/szt to masz świetne dojścia bo cena rzeczywiście bardzo niska.

Nie wiem o co chodzi z tym szlifowaniem, ale OK.
Po za tym kolego nie pouczaj mnie, że lubisz mieć wszystko na tip-top bo ja u siebie w aucie innych części niż SKF, Lemforder, ATE czy INA nawet nie przymierzam, więc wiem o czym piszesz.


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

BORA Jarzma hamulcowe tył

Post autor: Rafał 21 » pn sie 01, 2011 18:57

JacekB pisze:SKF, Lemforder, ATE czy INA
Kol.JacekB, i tak trzymać :P Już nie zamieszczę Ci linku z jarzmami TRW za 64 pln by Cię nie denerwować :pub:


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 10 gości