Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- cashtetzky
- semper fidelis
- Posty: 168
- Rejestracja: czw mar 06, 2008 20:15
- Kontakt:
Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)
Nareszcie znalazłem czas i chęci do wyciągnięcia N75.
Z początku miałem problem ze ściągnięciem wężyków. Przy okazji zassałem powietrze w przewodzie idącym do gruchy - sztanga ładnie pracuje.
Zgodnie z instrukcją wyczyściłem poszczególne elementy. Na pierwszy rzut oka niby wszystko było ok. Jednak jak się później okazało trochę syfu znajdowało się w małym tłoczku. Całość porządnie wyczyściłem, zabezpieczyłem wd40. Tłoczek chodzi bez żadnych oporów.
Do sklejenia użyłem super glue, miałem obawy czy przez przypadek nie skleiła się membranka. Zaciągnąłem powietrze z czarnego krućca, słychać było jak zaskakuje - wszystko ok. Przy okazji oczyściłem styki przy wtyczce.
Po odpaleniu silnika z zaworu dobiega dźwięk - grzechotanie. Podczas jazdy widać poprawę. Dziś 3. i 4. bieg, przeciąganie do 4k obrotów idzie płynnie, o notlaufie nie ma mowy. Jedynie przy 2. biegu z niższych obrotów czuć dziurę. Wcześniej było słychać gwizd turbawki, tak jak od kilku miesięcy tak i teraz cisza.
Mam kilka pytań przy okazji.
1. Czy "grzechotanie" (trybikowanie) to zdrowy dźwięk n75?
2. Jak to jest z tym "dźwiękiem" turbo? Powinno gwizdać czy nie?
3. Warto czyścić n18? Czy będą jakieś zauważalne efekty?
Z początku miałem problem ze ściągnięciem wężyków. Przy okazji zassałem powietrze w przewodzie idącym do gruchy - sztanga ładnie pracuje.
Zgodnie z instrukcją wyczyściłem poszczególne elementy. Na pierwszy rzut oka niby wszystko było ok. Jednak jak się później okazało trochę syfu znajdowało się w małym tłoczku. Całość porządnie wyczyściłem, zabezpieczyłem wd40. Tłoczek chodzi bez żadnych oporów.
Do sklejenia użyłem super glue, miałem obawy czy przez przypadek nie skleiła się membranka. Zaciągnąłem powietrze z czarnego krućca, słychać było jak zaskakuje - wszystko ok. Przy okazji oczyściłem styki przy wtyczce.
Po odpaleniu silnika z zaworu dobiega dźwięk - grzechotanie. Podczas jazdy widać poprawę. Dziś 3. i 4. bieg, przeciąganie do 4k obrotów idzie płynnie, o notlaufie nie ma mowy. Jedynie przy 2. biegu z niższych obrotów czuć dziurę. Wcześniej było słychać gwizd turbawki, tak jak od kilku miesięcy tak i teraz cisza.
Mam kilka pytań przy okazji.
1. Czy "grzechotanie" (trybikowanie) to zdrowy dźwięk n75?
2. Jak to jest z tym "dźwiękiem" turbo? Powinno gwizdać czy nie?
3. Warto czyścić n18? Czy będą jakieś zauważalne efekty?
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: ndz cze 05, 2011 13:11
Re: Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)
Panowie, zmostkowałem czerwony z niebieskim i auto dalej zamulone jest tak jak było... zastanawiam się teraz czy rozbierać te n75 dodam ze słychać jak zawór pracuje... co robić ?
Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)
zły pomysł - wd wysusza, usuwa smary. Ja przed złożeniem napsikałem smarem silikonowymcashtetzky pisze:zabezpieczyłem wd40
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: ndz cze 05, 2011 13:11
Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)
Poradziłem sobie z moim problemem, mianowicie pomogła wymiana filtra powietrza i przeczyszczenie rury od przepustnicy... pisze bo to pierdoła jednak była a nadenerwowałem się przy tym ostro
Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)
Witam. Kiedyś miałem no lauf, bo wyjeciu N75 zobaczyłem, że sprężynka która w nim była rozpadła się na 2 części: krótsza i dłuższą. Zostawiłem tą dłuższą czesc i wszystko przesmarowałem. Przez pół roku wszystko było OK ale niestety od jakiegoś czasu znowu no lauf sie zaczął pojawiac... myślicie, ze znowu to ten nieszczesny N75 ?
Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)
GrubyMajki, może jestem ignorantem, ale gdzie w tdi jest przepustnica?
Tofik90, odepnij wężyk idący do turbiny i zasysając/dmuchając kontroluj ruch sztangi - w ten sposób wykluczasz nieszczelny wężyk i zacięte kierowniczki. Następny podejrzany to zwykle n75
Tofik90, odepnij wężyk idący do turbiny i zasysając/dmuchając kontroluj ruch sztangi - w ten sposób wykluczasz nieszczelny wężyk i zacięte kierowniczki. Następny podejrzany to zwykle n75
Re: Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)
Poza wewnętrznym tłoczkiem nie używałem smarowidła. Główny tłok i metalowa rurka przy górnym deklu potraktowana benzyną,odtłuszczone i czyste, nie ma co na wszystko dawać WD40 bo N75 działa poprzez elektromagnez.Shmatan pisze:zły pomysł - wd wysusza, usuwa smary. Ja przed złożeniem napsikałem smarem silikonowymcashtetzky pisze:zabezpieczyłem wd40
-
- Mały gagatek
- Posty: 53
- Rejestracja: pt sty 30, 2009 22:12
- Lokalizacja: SD
- Kontakt:
Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)
Zdziwiłem się ostatnio jadąc do pracy, że samochód mi nie przyspiesza... 120km/h max po długim bujaniu na S1. Dziś wyczyściłem N75 wg instrukcji, skleiłem Super Glue i Turbo znów zaczęło miło świstać od 1800 rpm Przegoniłem Golfa na testowych 50 km i wszystko gra
Następny wolny weekend poświecę na czyszczenie zmiennej geometrii - tu też na bank coś nie gra choć ABSOLUTNIE nie uprawiam PSJ
Następny wolny weekend poświecę na czyszczenie zmiennej geometrii - tu też na bank coś nie gra choć ABSOLUTNIE nie uprawiam PSJ
PozdraVWiam
Dudi
Dudi
- cashtetzky
- semper fidelis
- Posty: 168
- Rejestracja: czw mar 06, 2008 20:15
- Kontakt:
Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)
Shmatan, Artiks, być może macie rację. Jednak tak jak pisałem, zakonserwowałem to WD 40. Już minęło parę miesięcy, kilka 4k km za mną a auto chodzi bez zastrzeżeń.
ps. A co mają właściwości WD40 do prawidłowego działania elektromagnesu?
ps. A co mają właściwości WD40 do prawidłowego działania elektromagnesu?
Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)
hej,
wyczyscilem ostatnio turbawke auto smigalo 2-3 dni az milo bez notlaufow az nagle wpadlo w notlauf i co chwila to samo..
pytanie brzmi bo moj "n75" tyka jak turbo jest w awaryjnym i to dosyc glosno , uwazacie ze to moze byc jego wina? dzis sprobuje je podmienic z n18 ale jak to nie bedzie to to juz nie mam pojecia.. ;// i jeszcze pytanie o zaworek zwrotny ten walec czarno bialy obok n75 .. on jest w jakis sposob potrzebny czy mozna go usunac.. ?
..........
podmienilem n75 z n18 i dalej to samo
jedynie co slysze to taki syk jakby gdzies powietrze uchodziło, nie wiem czy uchodzi ale mam zrobionego oil catch tanka i wyjscie na zewnatrz wiec moze to byc od niego? czy raczej mam gdzies nieszczelnosc?
wyczyscilem ostatnio turbawke auto smigalo 2-3 dni az milo bez notlaufow az nagle wpadlo w notlauf i co chwila to samo..
pytanie brzmi bo moj "n75" tyka jak turbo jest w awaryjnym i to dosyc glosno , uwazacie ze to moze byc jego wina? dzis sprobuje je podmienic z n18 ale jak to nie bedzie to to juz nie mam pojecia.. ;// i jeszcze pytanie o zaworek zwrotny ten walec czarno bialy obok n75 .. on jest w jakis sposob potrzebny czy mozna go usunac.. ?
..........
podmienilem n75 z n18 i dalej to samo
jedynie co slysze to taki syk jakby gdzies powietrze uchodziło, nie wiem czy uchodzi ale mam zrobionego oil catch tanka i wyjscie na zewnatrz wiec moze to byc od niego? czy raczej mam gdzies nieszczelnosc?
Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)
Czy N75 może być powodem niedoladowań? zwykle biło mi ok 0.9bar, a od tygodnia zwykle trzyma ok 0.7/0.6 z tym że okazyjnie jak mu depne to wybija aż na 1.3 (kiedyś overboosty były fo 1.1) i oscyluje między 0.7 a 1.1bar
Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)
W ALH uszkodzenie N75 jest mało prawdopodobne. Raczej zawalona zmienna geometria to powoduje lub zardzewiała sztanga wewnątrz gruchy. Chcesz mieć pewność co do N75 to podmień go miejscami z N18 bo w ALH są zamienne (turbo jest sterowane podciśnieniem tak samo jak N18).
Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)
Sztomel, grucha i geometria sprawdzona (sztanga chodzi płynnie, daje się "zaciągać" węzykiem.
Podmienie na dniach i dam znać ;]
Podmienie na dniach i dam znać ;]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości