Olej z pod zespołów turbo

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Duszek2611
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: wt maja 04, 2010 14:33
Lokalizacja: Pobiedziska (koło Poznania)PZ

Olej z pod zespołów turbo

Post autor: Duszek2611 » ndz lip 31, 2011 17:26

Witam wszystkich. Auto to seat ibiza 2000 r ,1.9 tdi 110 km kod silnika asv ,przebieg 265 tys.(oryginalny) nie jestem zbyt biegły jezeli chodzi o poszczegolne nazwy czesci. mysle ze zdjecia pomoga wam rozwiazc moj problem. http://w155.wrzuta.pl/obraz/3m6rhDAkEot/na_forum_1" onclick="window.open(this.href);return false; nie wiem jak ta czesc sie nazywa,moje pytanie brzmi czy jest tam jakas uszczelka ktora mogłbym wymienic,czy trzeba cała czesc nową? i na tym zdjeciu moj najwiekszy problem http://w155.wrzuta.pl/obraz/4jmod9IdZzD/na_forum_2" onclick="window.open(this.href);return false; wąż wychodzi z intercoolera, olej z tego weza leci na waz z nagrzewnicy i to w dodatku na ich łączeniu;/ i od czasu do czasu smierdzi w środku olejem jak jest włączone ogrzewanie. http://w155.wrzuta.pl/obraz/00P6yq3Stsh/na_forum_3" onclick="window.open(this.href);return false; mogłby mi ktos powiedziec dlaczego w tych miejscach pojawia sie olej ? dodam ze auto w rodzinie od około 8 lat, auto sprowadzone z niemiec w 2003 r z przebiegiem około 100 tys, turbo zawsze studzone ,filtr wymieniany na czas razem z olejem. Auto ma moc,nie ma problemu z rozpedzeniem go do 200 km/h . Turbina jest czysta,nie widac na niej oleju. Czy to oznaki kączącej sie turbiny?



Awatar użytkownika
MD2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: pt wrz 04, 2009 19:34
Lokalizacja: śląskie

Olej z pod zespołów turbo

Post autor: MD2 » ndz lip 31, 2011 17:34

olej w tych miejscach to normalna rzecz - dostaje sie do dolotu albo przez odme albo przez przepuszczającą turbine. Pytanie jak duzo go tam jest i w jakim czasie sie tam nazbierał.
Wyczyść dolot - rury oraz IC (bedzie w nim troche oleju, znaczna ilość to powód do zmartwień) i obserwuj jak duzo sie go tam nazbiera i po jakim czasie.



Duszek2611
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: wt maja 04, 2010 14:33
Lokalizacja: Pobiedziska (koło Poznania)PZ

Olej z pod zespołów turbo

Post autor: Duszek2611 » ndz lip 31, 2011 17:54

Dobra. z podziękowaniem kolego. w tygodniu sie odezwe jak to zrobie. Moze mi ktos napisac cos wiecej o tym silniku? przy zakupie miski olejowej była taka sama jak w silnikach 1.9 130 km i podobno turbo jest takie same jak w tych 130 ( moze sie myle)



Awatar użytkownika
MD2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: pt wrz 04, 2009 19:34
Lokalizacja: śląskie

Olej z pod zespołów turbo

Post autor: MD2 » ndz lip 31, 2011 17:59

do wymiany turbo jeszcze daleeeeeka droga, narazie nie zawracaj sobie tym głowy.

czy duzo musisz dolewać oleju miedzy wymianami?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Olej z pod zespołów turbo

Post autor: italiano_83 » ndz lip 31, 2011 18:05

MD2 pisze:olej w tych miejscach to normalna rzecz - dostaje sie do dolotu albo przez odme albo przez przepuszczającą turbine.
Miejsce oleju jest w silniku a nie na zewnątrz i nie jest to nic normalnego :bajer: Aczkolwiek jest to jedna z typowych bolączek 1.9 TDI VW

Pierwsze zdjęcie przedstawia zawór EGR a dokładniej zespół EGR i klapy gaszącej która jest w środku, jest tak zapocony, że tak naprawdę nie widać, z którego miejsca jest wyciek, wytrzyj cały ten element do sucha szmatką, uważając aby nie uszkodzić siłownika klapy gaszącej który jest z drugiej strony, ani wężyków podciśnienia. Po kilku-kilkunastu dniach, będziesz widział czy olej cieknie z "grzybka" czy z innego miejsca.
Więcej informacji w wyszukiwarce pod hasłem egr - wyciek z egr


Zdjęcie numer dwa to połączenie, trochę zapocone, być może opaski samozaciskowe już nie trzymają jak powinny, trzeba by to połączenie rozebrać wyczyścić gumowy łącznik i zamiast opasek zaciskowych użyć skręcanych, ale nie tych tanich jak do węży ogrodowych, bo one są do niczego.
Na zdjęciu numer trzy przedstawiona jest odma, i widać tam zapocenie niewielkie, możesz założyć oil catch tank - w wyszukiwarce znajdziesz informacje co to jest i jak przy niskich kosztach samemu to wykonać. Aha kto i po co zapodał tam tego wkręta :blush:

W układzie doładowania zawsze jest trochę mgły olejowej, a jak jest gdzieś nieszczelność to się robią tłuste zacieki.


Duszek2611 pisze:podobno turbo jest takie same jak w tych 130
Duszek2611 pisze:( moze sie myle)


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Duszek2611
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: wt maja 04, 2010 14:33
Lokalizacja: Pobiedziska (koło Poznania)PZ

Olej z pod zespołów turbo

Post autor: Duszek2611 » ndz lip 31, 2011 18:07

Oleju nie dolewam w ogole.. Nie bierze go prawie w ogole .. po przejechaniu około 5 tys km od wymiany ubyła jedna linia na miarce.. nie kopci przy ostrej jezdzie.. zapomniałem dodac ze dosc dawno temu został wyciety katalizator i zastąpiony strumienica



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości