Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

gelek82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: sob lis 01, 2008 13:20
Lokalizacja: Lublin

Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM

Post autor: gelek82 » ndz lip 31, 2011 00:40

Dziś pierwszy raz w życiu postanowiłem samemu wyczyścić turbinę z powodu częstych notlaufów.

Wyciągnąłem turbo i rozpołowiłem część gorącą.
Kierownice stały w miejscu.
W środku są 3 śrubki torx 20.
Pierwsza poszła bez problemu.
Drugą musiałem pogłębić i wbić torx 25 aby odkręcić.

Trzeciej nie mogę ruszyć, wbijanie torxa nic nie daje bo się obkręca w śrubie :(
Męczyłem się z tymi śrubami ze 3 godziny i nie złożyłem auta na niedziele bo mnie północ zastała :(
Co mogę jeszcze zrobić ???
Jak ją rozkręcić ?
turbo_lopatki_alh.jpg
Udało mi się rozruszać łopatki i chodzą bez problemu jak ruszam pierścieniem, ale nie wyczyściłem tego w środku z powodu trzeciej śrubki.
Zastanawiam się czy tego tak nie zostawić i złożyć turbo, ale wtedy nie mam pewności czy mi się szybko nie zapiecze.

Proszę o pomoc.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Damian-jg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: wt maja 08, 2007 17:40
Lokalizacja: DJ
Kontakt:

Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM

Post autor: Damian-jg » ndz lip 31, 2011 09:44

Rozwierć ja. Jak ja rozwiercisz to wszystko wyciągniesz a resztę śrubki wykręcisz ez problemu. Jest dość wysoka. Kupisz nowa i będzie GIT :)


Wysłane z "notatnik" NOKIA 3410

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9253
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM

Post autor: wesol » ndz lip 31, 2011 11:12

Sklepac ja i srubokretem udarowym powinna pójść.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM

Post autor: Adamm » ndz lip 31, 2011 11:16

gelek82, stukales w nie zanim je tak zmasakrowales?

teraz mozesz sprobowac nabic wiekszy klucz, rozgrzac i odkrecic, jesli sie nie uda to tak jak koledzy mowia rozwiercic i jak wyjmiesz pierscien powinna wyjsc bez problemu


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

gelek82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: sob lis 01, 2008 13:20
Lokalizacja: Lublin

Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM

Post autor: gelek82 » ndz lip 31, 2011 13:28

Nie stukałem w śruby tylko próbowałem odkręcić po godzinnym moczeniu w wd40.

Udało się wyciągnąć tą trzecią.
Rozwierciłem śrubę i potem lewymi obrotami ją wykręciłem.
Nie nadaje się do ponownego użycia.


Czy mogę użyć zwykłej śruby ? Czy się nie przepali i nie wpadnie do silnika ?
Czy musi być ze specjalnego materiału ? bo było ją ciężko rozwiercić.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM

Post autor: Adamm » ndz lip 31, 2011 14:06

moze byc zwykla byle sie lepek schowal w tym zaglebieniu


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Damian-jg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: wt maja 08, 2007 17:40
Lokalizacja: DJ
Kontakt:

Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM

Post autor: Damian-jg » ndz lip 31, 2011 14:13

gelek82 pisze:bo było ją ciężko rozwiercić.
Bo była wypalona


Wysłane z "notatnik" NOKIA 3410

gelek82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: sob lis 01, 2008 13:20
Lokalizacja: Lublin

Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM

Post autor: gelek82 » ndz lip 31, 2011 15:37

moze byc zwykla byle sie lepek schowal w tym zaglebieniu
Adamm z własnego doświadczenia piszesz o zwykłej ?
Zwykłą mam, schowa się, tylko nie jestem do końca przekonany co do używania zwykłych śrub skoro oryginał jest strasznie twardy.

Może ktoś z Was jeszcze ma w tym doświadczenie ?



Awatar użytkownika
Damian-jg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: wt maja 08, 2007 17:40
Lokalizacja: DJ
Kontakt:

Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM

Post autor: Damian-jg » ndz lip 31, 2011 15:48

kup śrubę o twardości 8,8 lub 10,8


Wysłane z "notatnik" NOKIA 3410

gelek82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: sob lis 01, 2008 13:20
Lokalizacja: Lublin

Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM

Post autor: gelek82 » wt sie 02, 2011 14:51

Kupiłem śruby o twardości 12,9 (cena ok. 20 gr / szt)

Przy składaniu turbo zauważyłem, że nie mogę ruszyć ręką sztangi siłownika gruchy.
Wciskałem go o podłogę i ruszył się może z 5 mm.
Pryskałem WD40 aby rozruszać i nic.
Na jego obudowie jest mała dziurka z której wysypałem jakby piasek.
Poskładałem jak jest, włożyłem turbo do auta i pora na test.

Moc auta się nie zwiększyła, nawet jakby trochę opadła co jest odczuwalne przy obrotach ok 3000.
Podpiąłem Vaga, zero błędów.
Robiłem test elementów wykonawczych i patrzyłem na jaką odległość pracuje sztanga gruchy.
Wysuwa się i chowa tak samo jak ręką, czyli około 5 mm.

Czy tak grucha powinna pracować ?

Wg mnie to przez nią nie pracują kierownice w pełnym zakresie i auto nie ma mocy.
Proszę o pomoc.



Awatar użytkownika
Damian-jg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: wt maja 08, 2007 17:40
Lokalizacja: DJ
Kontakt:

Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM

Post autor: Damian-jg » wt sie 02, 2011 17:14

gelek82 pisze:Czy tak grucha powinna pracować ?
Tak. Jest do wymniany


Wysłane z "notatnik" NOKIA 3410

gelek82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: sob lis 01, 2008 13:20
Lokalizacja: Lublin

Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM

Post autor: gelek82 » czw sie 04, 2011 21:33

no właśnie :jezor:



gelek82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: sob lis 01, 2008 13:20
Lokalizacja: Lublin

Re: Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM

Post autor: gelek82 » czw sie 04, 2011 21:46

Nie mogę dostać w sklepach motoryzacyjnych gruszki turbiny bo sprzedają ją tylko w komplecie ze sprężarką :-(
Możecie polecić kogoś sprawdzonego w necie ? bo tylko ta opcja mi zostaje.

1. Jaką gruszkę powinienem kupić ? z jakimi numerami ?
2. co oznaczają poszczególne numery ?
3. który numer jest istotny?

Poniżej moja gruszka i jej numery
grucha_turbiny.JPG
numery_gruchy.jpg

dzięki
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
ryszkens
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: ndz lis 30, 2008 12:44
Lokalizacja: Śląskie

Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM

Post autor: ryszkens » czw sie 04, 2011 22:10

gelek82 pisze:Możecie polecić kogoś sprawdzonego w necie ? bo tylko ta opcja mi zostaje.
Ja kupowałem do siebie w jakimś sklepie w Zabrzu (nie pamiętam nazwy). Też mam ALH, kupiłem dokładnie taką http://moto.allegro.pl/zawor-turbiny-gr ... 31544.html" onclick="window.open(this.href);return false; i działa.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 147 gości