Witam
Ostatnio wymieniłem licznik z zagarem na lecznik z obrotomierz, wcześniej miałem licznik z białymi znaczkami, teraz mam bez tych białych znaczków, obrotomierz chodzi, wg cyfrowego obrotomierza (900obr/min) zawyża o ok. 50obr/min (czyli to praktycznie wiele nie robi), ale mam pytanie, jakie są obroty na 5-tym biegu przy powiedzmy 2000obr/min?
U mnie na 5-tym biegu auto jedzie z prędkością ok. 100km/h. Jak to u was wygląda? Możecie podać wartości prędkości przy 2000obr/min na innych biegach? Chodzi mi w szczególności o wypowiedzi użytkowników z silnikiem 1Z i skrzynią ASD. Chciałbym dzięki temu stwierdzić, czy wszystko (obrotomierz<=>prędkościomierz) w miarę dokładnie pokazuje wartości.
Pozdrawiam, Marek "W3reWolf"
[mk3] Prędkość, a obroty silnik: 1Z, skrzynia: ASD
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
czyli co pokazuje? - co pakazuje cyfrowy a co wskazówka?W3reWolf pisze:obrotomierz chodzi, wg cyfrowego obrotomierza (900obr/min) zawyża o ok. 50obr/min
Kolejna sprawa to trzeba było sprawdzić ze stara szafa jaki masz obroty na poszczególnych biegach przy danych predkosciach
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
mysle ze 2000 rpmW3reWolf pisze:jakie są obroty na 5-tym biegu przy powiedzmy 2000obr/min?
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
rozumiem ze chodzi Ci na 5 biegu ?W3reWolf pisze:U mnie na 5-tym biegu auto jedzie z prędkością ok. 100km/h
masz tu takie tabelki przeliczyłem..
Silnik 1Y, AAZ - przełożenie główne 3,667 typ 020
bieg przełożenie rpm mp/h km/h
1 3,455 4500 23 37,0
2 1,945 4500 42 67,6
3 1,286 4500 64 103,0
4 0,909 4500 91 146,5
5 0,745 4500 111 178,6
5 0,745 3000 74 119,1
Silnik 1Z, AFN skrzynia CYP - przełożenie główne 3,389 typ 02A
bieg przełożenie rpm mp/h km/h
1 3,778 4500 23 37,0
2 2,063 4500 43 69,2
3 1,348 4500 66 106,2
4 0,967 4500 92 148,1
5 0,744 4500 120 193,1
5 0,744 3000 80 128,7
ale przeliczyłem dla 3000 rpm na 5 biegu..
generalnie 1Z i ANF jada około 130 w rzeczywistości na kołach 195/50/15 - licznik wtedy pokazuje prawie 140
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
[ Dodano: Wto Cze 13, 2006 19:50 ]
tu masz oprzełożenia skrzyni ASD
ASD 02A 5-Gang 08/93 - 05/96 3,300 1,944 1,308 0,917 0,717
ze strony strony:
http://www.doppel-wobber.de/
a przeliczyć możesz ze strony:
http://vw2.info/vwforum/gear.html
Jeszcze jedno pytanko, czy to normalne, że przy 3000obr/min na luzie, silnik tak dość głośno pracuje? Aż strach wkręcić go na wyższe obroty.
Oraz czy niewłaściwy tłumik na znaczenie na pracę silnika na jego osiągi, ponieważ w moim Golfie jest tłumik, na którym trzyma sie jeszcze nalepka, która pisze, że jest do silnika 1,6. Ma to jakieś znaczenie czy nie?
![panna :panna:](./images/smilies/panna.gif)
Oraz czy niewłaściwy tłumik na znaczenie na pracę silnika na jego osiągi, ponieważ w moim Golfie jest tłumik, na którym trzyma sie jeszcze nalepka, która pisze, że jest do silnika 1,6. Ma to jakieś znaczenie czy nie?
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
MK3 GT 1Z - przy 300tys-140-143km-h. Od 3500 jest naprawdę głośno ale to przez to że mam cały wydech przelotowy za to pięknie słychać równą pracę silnika. Ogólnie buda strasznie szumi [wiatr]. To chyba wina tych gum dookoła przedniej szyby. W innych MK3 zauważyłem także duży szum powietrza przy prędkościach powyżej 140-150km/h więc to chyba norma.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 199 gości