[mk2] 2e2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Rafał G2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 259
Rejestracja: sob gru 17, 2005 17:04
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

[mk2] 2e2

Post autor: Rafał G2 » sob cze 17, 2006 22:15

Jeżeli to już było to z góry bardzo przepraszam...Mam w swoim aucie gaźnik 2e2 i moje pytanie jest takie, czy jak hamuję silnikiem to auto pali benzyne ?? czy jest odcinany dopływ ??



Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » sob cze 17, 2006 22:54

W gaźnikowym układzie zasilania prawdopodobnie i tak bierze paliwo



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob cze 17, 2006 22:55

Jest odcinany prawie całkowicie, tzn jest domykana szczelnie przepustnica I-go stopnia, ale minimalna ilość mieszanki leci przez przepustnicę drugiego stopnia, bardzo niewielka.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » sob cze 17, 2006 23:15

w telewizji kiedys ogladalem program motoryzacyjny i gadali ze hamowanie silnikiem jest ekonomiczniejsze od wbicia na luz duuuuzo mniej pali ale moim zdaniem blizej auto zajedzie bo silnik hamuje.a silnik musi minimalna ilosc benzyny pobierac przy hamowaniu nim bo by zgasl.



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » ndz cze 18, 2006 10:20

jest dokładnie tak jak napisał Paweł Marek, .Odcina na 100% ;) pozdrawiam!!



Awatar użytkownika
Rafał G2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 259
Rejestracja: sob gru 17, 2005 17:04
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: Rafał G2 » ndz cze 18, 2006 14:33

Dziękuję za szybkie odpowiedzi, o to mi właśnie chodziło żeby paliwo zostało odcinane, czyli jeżeli jadę na 3 biegu i zredukuję na 2 to nie weźmie mi tak dużo paliwa jakbym przyspieszał ???



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz cze 18, 2006 15:16

Rafał G2 pisze:jeżeli jadę na 3 biegu i zredukuję na 2 to nie weźmie mi tak dużo paliwa jakbym przyspieszał ???
troche jasniej napisz



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz cze 18, 2006 15:34

Rafał G2 pisze: czyli jeżeli jadę na 3 biegu i zredukuję na 2 to nie weźmie mi tak dużo paliwa jakbym przyspieszał ???
odcięcie działa wtedy jak auto ciągnie silnik a nie silnik auto, niezależnie od biegu. A także wtedy gdy np na luzie dodasz gazu i nagle ujmiesz, to wtedy też działa do momentu aż silnik zbliży się do obrotów biegu jałowego


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Rafał G2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 259
Rejestracja: sob gru 17, 2005 17:04
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: Rafał G2 » ndz cze 18, 2006 15:44

Czyli teraz już wszystko wiem, temat można zamknąć :D dzięki za pomoc :pub: Pozdrawiam Rafał



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz cze 18, 2006 16:59

Hejka... tylko ze to nie jest koniec tematu :) Bo w mk2 o pojemnosci 1,6 nie byl wbudowany uklad odcinajacy paliwo w fazie hamowania silnikiem, wiec teoretycznie auto podczas hamowania silnikiem pali tyle ile na biegu jalowym ale w praktyce spalanie jest nieco wieksze poniewaz podcisnienie w kolektorze jest tak duze ze z kanalu wolnych obrotow wysysane jest nieco wiecej paliwa niz podczas biegu jalowego... wiec nie jest to do konca prawda z ta oszczednoscia podczas hamowania silnikiem :) dopiero w wersjach 1,8 jest specjalny uklad ktory zamyka przepustnice podczas hamowania silnikiem i wtedy juz rzeczywiscie nie nigdzie nie leci :) i mamy oszczednosc ale na pocieszenie dodam ze niewielka poniewaz auto spala na wolnych obrotach ok 0,8 litra na godzine wiec nie ma sie co spodziewac porywajacych oszczednosci :)



Awatar użytkownika
Rafał G2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 259
Rejestracja: sob gru 17, 2005 17:04
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: Rafał G2 » pn cze 19, 2006 09:32

To ja już nic nie rozumię...Czyli paliwo zostaje spalane przy hamowaniu silnikiem ?



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » pn cze 19, 2006 15:27

Jest to trochu skomplikowane :) ale w naszych 1,6 bez odciecia tak. Paliwo jest spalane.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości