Łożyskowanie wałka pośredniego w AFN'ie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » czw lis 13, 2008 00:06

Miałem ten sam problem tzn. luz promieniowy.
Dziś postanowiłem wymienić tą panewkę. Sprawa prosta, trzeba tylko opuścić nieco silnik, rozebrać rozrząd i zdemontować panewkę (obmyśliłem na to swój patent) i za pomocą dotoczonego wałka osadzić nową. Po wymianie wałek nie ma luzu promieniowego. Jakimś dziwnym sposobem panewka wyciera się w jednym miejscu a wałek NIE. Być może dlatego że pasek rozrządu wywiera na nią dość spory nacisk poprzez koło pasowe wałka, a sama panewka jest dość "krótka" przez co się zużywa.
Zrobiłem kilka fotek podczas wymiany i mogę udostępnić zainteresowanym, albo zrobię jakąś fotoporadę w razie potrzeby.
Panewka ma bardzo duży wpływ na ciśnienie oleju.



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » czw lis 13, 2008 00:51

Kolego zapodaj fotki z tej operacji, napisz jeszcze gdzie kupiłes tą panewkę.Moze masz jakis jej nr ? Wymieniałes ją dlatego ze miała luz czy cos działo sie podczas pracy silnika ?



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » czw lis 13, 2008 08:24

Wymienia sie ja jak ma luz, innych objawow nie ma.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » pt lis 14, 2008 00:29

Panewka jest dostępna w intercarsie, tam zaopatruje się większość sklepów wystarczy zapytać i zamówić, koszt 29zł
Najlepiej jest dorobić wałek taki jak na foto poniżej.

http://img231.imageshack.us/my.php?imag ... 704bz2.jpg



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt maja 26, 2009 22:24

Temat stary jak świat,ale odświeżę,bo może się to komuś przydać,tak jak mi było potrzebne.
Panewka przednia wałka pośredniego:
Numer fabryczny VW-056 103 501
Numer zamiennika-07 3088 STD
Cena 24 zł (a w serwisie jakiś idiota powiedział mi,że jest dostępna tylko z całym blokiem silnika :grin: )
W MK2 aby wyjąć wałek wystarczy wyjąc jedną poduszkę,tą przy prawym kole i wtedy opuścić silnik,wtedy wychodzi bez problemu.
Simering-32/47/10
Oring-58mm (średnica)



twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

Łożyskowanie wałka pośredniego w AFN'ie

Post autor: twromek » pn paź 25, 2010 12:38

Dobra, temat przedniej panewki opanowany. Od siebie dodam, że wybijać i wbijać można też dużymi nasadkami z przedłużkami, odpowiednio dopasowanymi do panewek.

Pozostaje kwestia tylnej panewki, jaki nr, no i jak chcecie sobie z nią poradzić przy silniku w aucie?



halski67
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr sie 04, 2010 20:41

Łożyskowanie wałka pośredniego w AFN'ie

Post autor: halski67 » czw lip 28, 2011 20:10

Witam!
Koledzy problem jest taki, ze przy zmianie rozrzadu, zlapalem za kolo od walka posredniego i ma duzy luz OSIOWY (wzdluzny). Luzu promieniowego nie ma.
Lalo sie z simmeringu, wiec wymienlem wraz z oringiem, skrecilem na nowo i dalej jest luz osiowy. Pomyslalem, ze moze brakuje jakiejs podkladki miedzy kolnierz walka a blok lub miedzy kolnierz walka a pierscien mocujacy. Popatrzylem w etke ale tam nic nie ma, jest tylko opisany pierscien mocujacy, oring, simmering, i sprezyna krazkowa czyli klin na walek do kola pasowego. Jezeli ktos przerabial taki luz w afn badz 1z itp prosze o pomoc :pub:



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Łożyskowanie wałka pośredniego w AFN'ie

Post autor: jeryk10 » czw lip 28, 2011 20:59

luz osiowy wzdłużny ma być


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

halski67
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr sie 04, 2010 20:41

Łożyskowanie wałka pośredniego w AFN'ie

Post autor: halski67 » czw lip 28, 2011 21:18

No to zastanawiajace bardzo jest, bo pasek zebaty chodzi na boki na kole zebatym walu raz w strone bloku raz w strone zderzaka - nie spada z kola tylko sobie tak chodzi po szerokosci kola, myslalem, ze to od tego, ze jest luz na tym walku.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Łożyskowanie wałka pośredniego w AFN'ie

Post autor: munior » czw lip 28, 2011 21:18

halski67 pisze:Koledzy problem jest taki, ze przy zmianie rozrzadu, zlapalem za kolo od walka posredniego i ma duzy luz OSIOWY (wzdluzny). Luzu promieniowego nie ma.
No i git ,tak ma być ,nic nie psuj :grin: a na pompie wtryskowej sprawdzałeś ? też na mały osiowy :chytry: i też tak ma być,mały promieniowy też dopuszczalny
Ostatnio zmieniony czw lip 28, 2011 21:23 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

halski67
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr sie 04, 2010 20:41

Łożyskowanie wałka pośredniego w AFN'ie

Post autor: halski67 » czw lip 28, 2011 21:21

no to po prostu konstrukcja godna...Na pompie nie sprawdzalem tam pasek dobrze "siedzi"
A orientuje sie ktos czemu moze mi pasek tak latac stary tak latal i nowy tak samo na tym kole - kolo zebate nowe nowa sruba nowe sruby na kole pasowym, frez na wale ok!!!



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Łożyskowanie wałka pośredniego w AFN'ie

Post autor: munior » czw lip 28, 2011 21:25

halski67 pisze:A orientuje sie ktos czemu moze mi pasek tak latac stary tak latal i nowy tak samo na tym kole
Fakt że latać od brzegu do brzegu nie powinien ,i nie jest to normalne...musi to coś powodować ...a czoło wału sprawdzałeś ? bo to że dałeś nowe kolo i śruby na nie wiele się zda jak czoło wału nie równe ,bo coś mi nic więcej nie pasuje na "latający "od brzegu do brzegu pasek,jak tylko problem z gibającym się małym kołem rozrządu na wale ...niby to na półksiężyc i nie ma klina ,ale i to połączenie spotrafi się zepsuć.Gdyby to było jednostajne zejście paska na zewnątrz koła ,to takie rzeczy powoduje duży luz promieniowy na kole pompy wtryskowej ,ewentualnie skrzywiona szpilka napinacza
Ostatnio zmieniony czw lip 28, 2011 21:45 przez munior, łącznie zmieniany 2 razy.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

halski67
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr sie 04, 2010 20:41

Łożyskowanie wałka pośredniego w AFN'ie

Post autor: halski67 » czw lip 28, 2011 21:31

na kole zebatym walka rozrzadu i kole zebatym pompy chodzi ok, a wlasnie na malym zebatym chodzi na boki jakby byla kocowka walu krzywa, co jest raczej nie normalne bo skrzywic sie nie mialo od czego skoro frez ok a kolo pasowe dokrecane do kola zebatego kreci sie rowniutko



arwam

Łożyskowanie wałka pośredniego w AFN'ie

Post autor: arwam » pt lip 29, 2011 16:17

jeryk10, nie większy niż 1mm. inaczej wymiana wałka i pokrywy



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 150 gości