Łożyskowanie wałka pośredniego w AFN'ie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Miałem ten sam problem tzn. luz promieniowy.
Dziś postanowiłem wymienić tą panewkę. Sprawa prosta, trzeba tylko opuścić nieco silnik, rozebrać rozrząd i zdemontować panewkę (obmyśliłem na to swój patent) i za pomocą dotoczonego wałka osadzić nową. Po wymianie wałek nie ma luzu promieniowego. Jakimś dziwnym sposobem panewka wyciera się w jednym miejscu a wałek NIE. Być może dlatego że pasek rozrządu wywiera na nią dość spory nacisk poprzez koło pasowe wałka, a sama panewka jest dość "krótka" przez co się zużywa.
Zrobiłem kilka fotek podczas wymiany i mogę udostępnić zainteresowanym, albo zrobię jakąś fotoporadę w razie potrzeby.
Panewka ma bardzo duży wpływ na ciśnienie oleju.
Dziś postanowiłem wymienić tą panewkę. Sprawa prosta, trzeba tylko opuścić nieco silnik, rozebrać rozrząd i zdemontować panewkę (obmyśliłem na to swój patent) i za pomocą dotoczonego wałka osadzić nową. Po wymianie wałek nie ma luzu promieniowego. Jakimś dziwnym sposobem panewka wyciera się w jednym miejscu a wałek NIE. Być może dlatego że pasek rozrządu wywiera na nią dość spory nacisk poprzez koło pasowe wałka, a sama panewka jest dość "krótka" przez co się zużywa.
Zrobiłem kilka fotek podczas wymiany i mogę udostępnić zainteresowanym, albo zrobię jakąś fotoporadę w razie potrzeby.
Panewka ma bardzo duży wpływ na ciśnienie oleju.
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Wymienia sie ja jak ma luz, innych objawow nie ma.
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Panewka jest dostępna w intercarsie, tam zaopatruje się większość sklepów wystarczy zapytać i zamówić, koszt 29zł
Najlepiej jest dorobić wałek taki jak na foto poniżej.
http://img231.imageshack.us/my.php?imag ... 704bz2.jpg
Najlepiej jest dorobić wałek taki jak na foto poniżej.
http://img231.imageshack.us/my.php?imag ... 704bz2.jpg
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Temat stary jak świat,ale odświeżę,bo może się to komuś przydać,tak jak mi było potrzebne.
Panewka przednia wałka pośredniego:
Numer fabryczny VW-056 103 501
Numer zamiennika-07 3088 STD
Cena 24 zł (a w serwisie jakiś idiota powiedział mi,że jest dostępna tylko z całym blokiem silnika )
W MK2 aby wyjąć wałek wystarczy wyjąc jedną poduszkę,tą przy prawym kole i wtedy opuścić silnik,wtedy wychodzi bez problemu.
Simering-32/47/10
Oring-58mm (średnica)
Panewka przednia wałka pośredniego:
Numer fabryczny VW-056 103 501
Numer zamiennika-07 3088 STD
Cena 24 zł (a w serwisie jakiś idiota powiedział mi,że jest dostępna tylko z całym blokiem silnika )
W MK2 aby wyjąć wałek wystarczy wyjąc jedną poduszkę,tą przy prawym kole i wtedy opuścić silnik,wtedy wychodzi bez problemu.
Simering-32/47/10
Oring-58mm (średnica)
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 739
- Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
- Lokalizacja: Oderwalde
- Kontakt:
Łożyskowanie wałka pośredniego w AFN'ie
Dobra, temat przedniej panewki opanowany. Od siebie dodam, że wybijać i wbijać można też dużymi nasadkami z przedłużkami, odpowiednio dopasowanymi do panewek.
Pozostaje kwestia tylnej panewki, jaki nr, no i jak chcecie sobie z nią poradzić przy silniku w aucie?
Pozostaje kwestia tylnej panewki, jaki nr, no i jak chcecie sobie z nią poradzić przy silniku w aucie?
Łożyskowanie wałka pośredniego w AFN'ie
Witam!
Koledzy problem jest taki, ze przy zmianie rozrzadu, zlapalem za kolo od walka posredniego i ma duzy luz OSIOWY (wzdluzny). Luzu promieniowego nie ma.
Lalo sie z simmeringu, wiec wymienlem wraz z oringiem, skrecilem na nowo i dalej jest luz osiowy. Pomyslalem, ze moze brakuje jakiejs podkladki miedzy kolnierz walka a blok lub miedzy kolnierz walka a pierscien mocujacy. Popatrzylem w etke ale tam nic nie ma, jest tylko opisany pierscien mocujacy, oring, simmering, i sprezyna krazkowa czyli klin na walek do kola pasowego. Jezeli ktos przerabial taki luz w afn badz 1z itp prosze o pomoc
Koledzy problem jest taki, ze przy zmianie rozrzadu, zlapalem za kolo od walka posredniego i ma duzy luz OSIOWY (wzdluzny). Luzu promieniowego nie ma.
Lalo sie z simmeringu, wiec wymienlem wraz z oringiem, skrecilem na nowo i dalej jest luz osiowy. Pomyslalem, ze moze brakuje jakiejs podkladki miedzy kolnierz walka a blok lub miedzy kolnierz walka a pierscien mocujacy. Popatrzylem w etke ale tam nic nie ma, jest tylko opisany pierscien mocujacy, oring, simmering, i sprezyna krazkowa czyli klin na walek do kola pasowego. Jezeli ktos przerabial taki luz w afn badz 1z itp prosze o pomoc
Łożyskowanie wałka pośredniego w AFN'ie
luz osiowy wzdłużny ma być
Swap instalacji z grupy VAG .
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Łożyskowanie wałka pośredniego w AFN'ie
No to zastanawiajace bardzo jest, bo pasek zebaty chodzi na boki na kole zebatym walu raz w strone bloku raz w strone zderzaka - nie spada z kola tylko sobie tak chodzi po szerokosci kola, myslalem, ze to od tego, ze jest luz na tym walku.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Łożyskowanie wałka pośredniego w AFN'ie
No i git ,tak ma być ,nic nie psuj a na pompie wtryskowej sprawdzałeś ? też na mały osiowy i też tak ma być,mały promieniowy też dopuszczalnyhalski67 pisze:Koledzy problem jest taki, ze przy zmianie rozrzadu, zlapalem za kolo od walka posredniego i ma duzy luz OSIOWY (wzdluzny). Luzu promieniowego nie ma.
Ostatnio zmieniony czw lip 28, 2011 21:23 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Łożyskowanie wałka pośredniego w AFN'ie
no to po prostu konstrukcja godna...Na pompie nie sprawdzalem tam pasek dobrze "siedzi"
A orientuje sie ktos czemu moze mi pasek tak latac stary tak latal i nowy tak samo na tym kole - kolo zebate nowe nowa sruba nowe sruby na kole pasowym, frez na wale ok!!!
A orientuje sie ktos czemu moze mi pasek tak latac stary tak latal i nowy tak samo na tym kole - kolo zebate nowe nowa sruba nowe sruby na kole pasowym, frez na wale ok!!!
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Łożyskowanie wałka pośredniego w AFN'ie
Fakt że latać od brzegu do brzegu nie powinien ,i nie jest to normalne...musi to coś powodować ...a czoło wału sprawdzałeś ? bo to że dałeś nowe kolo i śruby na nie wiele się zda jak czoło wału nie równe ,bo coś mi nic więcej nie pasuje na "latający "od brzegu do brzegu pasek,jak tylko problem z gibającym się małym kołem rozrządu na wale ...niby to na półksiężyc i nie ma klina ,ale i to połączenie spotrafi się zepsuć.Gdyby to było jednostajne zejście paska na zewnątrz koła ,to takie rzeczy powoduje duży luz promieniowy na kole pompy wtryskowej ,ewentualnie skrzywiona szpilka napinaczahalski67 pisze:A orientuje sie ktos czemu moze mi pasek tak latac stary tak latal i nowy tak samo na tym kole
Ostatnio zmieniony czw lip 28, 2011 21:45 przez munior, łącznie zmieniany 2 razy.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Łożyskowanie wałka pośredniego w AFN'ie
na kole zebatym walka rozrzadu i kole zebatym pompy chodzi ok, a wlasnie na malym zebatym chodzi na boki jakby byla kocowka walu krzywa, co jest raczej nie normalne bo skrzywic sie nie mialo od czego skoro frez ok a kolo pasowe dokrecane do kola zebatego kreci sie rowniutko
Łożyskowanie wałka pośredniego w AFN'ie
jeryk10, nie większy niż 1mm. inaczej wymiana wałka i pokrywy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 138 gości