Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...
Nie chodzi o to że bardziej dostaje po dupie tylko ic się tak dobiera żeby nie blokował przepływu, chodzi o średnicę we/wy i przepustowość rdzenia.
Poza tym idealny IC wygląda zupełnie inaczej niż wszystkie tu przedstawione, w takich IC jak tutaj przedstawione największy strumień powietrza przepływa przez rdzeń w okolicach we i wy, natomiast wyżej jest dużo mniejszy, co za tym idzie IC może mieć bardzo dużą wysokość a będzie chłodził tak jak taki sam tylko niższy.
Nie wiem czy ktoś zrozumie, ale starałem się
Poza tym idealny IC wygląda zupełnie inaczej niż wszystkie tu przedstawione, w takich IC jak tutaj przedstawione największy strumień powietrza przepływa przez rdzeń w okolicach we i wy, natomiast wyżej jest dużo mniejszy, co za tym idzie IC może mieć bardzo dużą wysokość a będzie chłodził tak jak taki sam tylko niższy.
Nie wiem czy ktoś zrozumie, ale starałem się
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...
Witam, ja kumam o co kaman, a czy możesz wrzucić jakąś fotkę takiego IC idealnego?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Tomek
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...
Jak znajdę to wrzucę, chodzi o to żeby wykorzystać maksymalnie całą powierzchnie IC a nie tylko dół.
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Mały gagatek
- Posty: 57
- Rejestracja: wt gru 01, 2009 11:39
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd
Ponieważ nie uzyskałem odpowiedzi na swoje pytania zamieszczam opis swoich rozwiązań.
Cofnięcie chłodnicy w Golvie IV z klimą to 5 minut roboty.
Nie potrzeba żadnych blaszek.
Chłodnica jest osadzona na 4 plastikowo-gumowych blokach.
Chciałem dorobić nowe aluminiowe, ale straciłbym amortyzację.
Wystarczy odkręcić dolne wkręty M6x16, podłożyć tulejki 35mm (większych się nie da, bo chłodnica po odgięciu dołu opiera się już górą) i dać nowe wkręty M6x50.
Daje to większe cofniecie na dole - ok 5cm.
Na górze nie trzeba, bo pod samym pasem jest więcej miejsca.
Tak to wygląda:
Po takim zabiegu dostajemy 7cm przestrzeni na dole i trochę ponad 9cm na górze (pomiary dla IC 550x180x65mm).
Jest lekki luz i nie ma ryzyka uszkodzenia chłodnicy klimy od naporu powietrza na IC.
Żeby zmieścić wyloty trzeba odciąć dolną część osłony chłodnic:
Oczywiście zastąpię tę osłonę jakimś zabezpieczeniem ze stalowego kątownika.
W zderzaku nie ma tak dużo rzeźby:
FMIC pod zderzakiem:
Górnej części orurowania jeszcze nie zamontowałem, bo już drugi dzień pada.
Czeka w domu:
A oto tajemnica połączeń aluminiowych rur bez spawania:
Cofnięcie chłodnicy w Golvie IV z klimą to 5 minut roboty.
Nie potrzeba żadnych blaszek.
Chłodnica jest osadzona na 4 plastikowo-gumowych blokach.
Chciałem dorobić nowe aluminiowe, ale straciłbym amortyzację.
Wystarczy odkręcić dolne wkręty M6x16, podłożyć tulejki 35mm (większych się nie da, bo chłodnica po odgięciu dołu opiera się już górą) i dać nowe wkręty M6x50.
Daje to większe cofniecie na dole - ok 5cm.
Na górze nie trzeba, bo pod samym pasem jest więcej miejsca.
Tak to wygląda:
Po takim zabiegu dostajemy 7cm przestrzeni na dole i trochę ponad 9cm na górze (pomiary dla IC 550x180x65mm).
Jest lekki luz i nie ma ryzyka uszkodzenia chłodnicy klimy od naporu powietrza na IC.
Żeby zmieścić wyloty trzeba odciąć dolną część osłony chłodnic:
Oczywiście zastąpię tę osłonę jakimś zabezpieczeniem ze stalowego kątownika.
W zderzaku nie ma tak dużo rzeźby:
FMIC pod zderzakiem:
Górnej części orurowania jeszcze nie zamontowałem, bo już drugi dzień pada.
Czeka w domu:
A oto tajemnica połączeń aluminiowych rur bez spawania:
mk4 -30/-30
zima 205x55r16
lato 205x50r17
zima 205x55r16
lato 205x50r17
-
- Ma gadane
- Posty: 160
- Rejestracja: śr lis 18, 2009 22:42
- Lokalizacja: wałbrzych
Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd
Chłopaki a podejdzie taki Intercooler do golfa 3 afn z klimą?celuje w moc ok 170-200KM.Prosze o info.jesli jest za mały to jaki najlepiej?
http://allegro.pl/intercooler-vw-t5-7h0 ... 01382.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/intercooler-vw-t5-7h0 ... 01382.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...
Najlepiej do MK3 wchodzi Megane 2
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd
no niby ladnie tylko ze to kolanko z prawej strony niebieskie co przechodzi przez grodz plastikowa za jakis czas bedzie przetarte od wstrzasowmajstermod pisze:Ponieważ nie uzyskałem odpowiedzi na swoje pytania zamieszczam opis swoich rozwiązań.
Cofnięcie chłodnicy w Golvie IV z klimą to 5 minut roboty.
Nie potrzeba żadnych blaszek.
Chłodnica jest osadzona na 4 plastikowo-gumowych blokach.
Chciałem dorobić nowe aluminiowe, ale straciłbym amortyzację.
Wystarczy odkręcić dolne wkręty M6x16, podłożyć tulejki 35mm (większych się nie da, bo chłodnica po odgięciu dołu opiera się już górą) i dać nowe wkręty M6x50.
Daje to większe cofniecie na dole - ok 5cm.
Na górze nie trzeba, bo pod samym pasem jest więcej miejsca.
Tak to wygląda:
Po takim zabiegu dostajemy 7cm przestrzeni na dole i trochę ponad 9cm na górze (pomiary dla IC 550x180x65mm).
Jest lekki luz i nie ma ryzyka uszkodzenia chłodnicy klimy od naporu powietrza na IC.
Żeby zmieścić wyloty trzeba odciąć dolną część osłony chłodnic:
Oczywiście zastąpię tę osłonę jakimś zabezpieczeniem ze stalowego kątownika.
W zderzaku nie ma tak dużo rzeźby:
FMIC pod zderzakiem:
Górnej części orurowania jeszcze nie zamontowałem, bo już drugi dzień pada.
Czeka w domu:
A oto tajemnica połączeń aluminiowych rur bez spawania:
Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd
wazny jest przepływ, który zalezy nie tylko od cisnienia ale również obrotów (benzyna kreci sie wyzej i odbiera wiecej powietrza!) i pojemnosci silnika_Bolec_ pisze:ciśnienie to ciśnienie, jednostka skalarna przecież.
dlatego np ja mam FMIC z cięzarówki 6L pojemnosci co ma obroty maks 3500 rpm, czyli zakładając to samo cisnienie doładowania oraz porównywalen VE to przepływ bedzie taki sam w silniku 3L pojemnosci który kreci sie do 7000 rpm
air flow rate=(L x RPM x VE x Pr) / 5660
gdzie:
L -> pojemność silnika w litrach
RPM -> obroty na minutę
VE -> volumetric efficiency
Pr -> pressure ratio
Ve:
silnik seryjny 2 zawory na cylinder: 85
silnik seryjny 4 zawory na cylinder: 90
silnik lekko zmodyfikowany: 93
silnik wyczynowy: 105
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...
Mój ostatni FMIC Leon, standardowo 550x230x65mm:
Leon posiadał spryski i halogeny co znacznie utrudniło prace, ale wyszło chyba przyzwoicie, rura poprowadzona w belce, górna rura plastikowa została seryjna, pod maską nic nie widać że jest FMIC.
Zderzak dopasowany tak żeby nic nie opierało, nic nie jest naciągnięte.
Leon posiadał spryski i halogeny co znacznie utrudniło prace, ale wyszło chyba przyzwoicie, rura poprowadzona w belce, górna rura plastikowa została seryjna, pod maską nic nie widać że jest FMIC.
Zderzak dopasowany tak żeby nic nie opierało, nic nie jest naciągnięte.
Ostatnio zmieniony ndz lip 24, 2011 14:22 przez Dario84, łącznie zmieniany 2 razy.
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...
[b]było[/b] http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163601
[b]jest: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=250091[/b]
[b]jest: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=250091[/b]
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...
Kolejny FMIC Ibiza 6L ASZ, halogeny:
IC Standardowo 550x230x65mm
IC Standardowo 550x230x65mm
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd
Robota klasa ! ale czy to nie za wielka ta kanaliza? będzie lag jak byk,no i te cienkie opaseczki -zdadzą egzamin?
Powered by www.g-lab.pl stage 1-140KM/320Nm , stage 2-150KM/340Nm ,stage 3-180KM/400Nm ,stage 4-200KM/410Nm
Next step :Volvo S60 D5 185KM/400Nm stage 1 DPF out-210KM/500Nm.
Next step :Volvo S60 D5 185KM/400Nm stage 1 DPF out-210KM/500Nm.
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...
Opaski zdają egzamin powyżej 2 barów, więc spokojnie, najważniejsze są napawania na końcach rur.
Kanalizacja ja wiem czy wielka, raczej standardowa, poza tym długość dolotu nie wpływa aż tak bardzo na laga, śmiem powiedzieć że klient nie zauważy różnicy.
Kanalizacja ja wiem czy wielka, raczej standardowa, poza tym długość dolotu nie wpływa aż tak bardzo na laga, śmiem powiedzieć że klient nie zauważy różnicy.
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd
FMIC wlasnego wykonania: Auto VW Golf IV 1.9 TDi ASZ - 130 KM wersja z klimatyzacja. Wiecej o aucie: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p4927512
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości