mk2 1.6 -problem z płynem chłodniczym

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

mk2 1.6 -problem z płynem chłodniczym

Post autor: specWROC » śr lip 27, 2011 21:51

Witam wiem że jest bardzo dużo na ten temat lecz potrzebuje szybkiej odpowiedzi na mój problem bo jadę nad morzę i zadaje sobie pytanie czy dojadę i wrócę;) Z góry przepraszam osoby które uznają iż zaśmiecam forum.

Kilka dni temu zrobiłem trasę 600km- spokojna jazda max do 130km/h praktycznie już na 500kilometrze zapaliła się kontrolka płynu chłodniczego 30 min przerwy i mała dolewka potem na drugi dzień znów zapaliła się kontrolka na ciepłym silniku znów zrobiłem dolewkę i po rozgrzaniu znów zapaliła się kontrolka to znów dolałem płynu lecz część podczas odkręcania korka się wylało. potem się wkurzyłem i dolałem na rozgrzanym już więcej....

i teraz pytanie czy powinno się dolewać po całej nocy na kreskę max??? bo jak odpalę auto to odrazu się cofa poniżej min i jak się rozgrzeje idzie powyżej max- czy to normalne zachowanie.

Do meritum chodzi mi o to :
-ile płynu powinno być na stanie z rana na zimnym
-czy to normalne że jak na ciepłym odkręcam korek płyn idzie do góry a jak puści ciśnienie to diametralnie w dół
-czy to normalne że jak auto jest ciepłe i zgaszę silnik to paruje z zbiorniczka oraz słychać takie bulgotanie?


Bardzo dzięki z góry za pomoc



Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

mk2 1.6 -problem z płynem chłodniczym

Post autor: Orzeł_01 » śr lip 27, 2011 22:48

specWROC pisze:-ile płynu powinno być na stanie z rana na zimnym
Nie mniej niż minimum i nie więcej niż maximum - jak jest w tych granicach, to wszystko jest OK!
specWROC pisze:-czy to normalne że jak na ciepłym odkręcam korek płyn idzie do góry a jak puści ciśnienie to diametralnie w dół
Normalne. Dlatego właśnie nie powinno się odkręcać zbiorniczka gdy sinik jest gorący.
specWROC pisze:-czy to normalne że jak auto jest ciepłe i zgaszę silnik to paruje z zbiorniczka oraz słychać takie bulgotanie?
Normalne jak trochę bulgocze. Rozumiem że paruje jak odkręcisz korek, na gorącym siniku?


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

mk2 1.6 -problem z płynem chłodniczym

Post autor: specWROC » śr lip 27, 2011 22:53

właśnie paruje na zakręconym korku, znalazłem drugi taki korek, może on po prostu nie trzyma więc zmienię, a może to paruje z tego bocznego wylotu gruszki?



dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

mk2 1.6 -problem z płynem chłodniczym

Post autor: dominik7 » śr lip 27, 2011 22:57

To nie jest normalne, że Ci płynu ubywa przede wszystkim.
Szukaj wycieku (sprawdź sobie wąż idący od pompy wody do dolnego wejścia od krocca głowicy przede wszystkim).
Jak na mój gust to silnik Ci się grzeje, bo przy normalnej temperaturze pracy (ok. 90 stopni) to nie powinno Ci wywalac płynu jak odkręcisz korek.
Najbardziej prawdopodobne (w kolejności kosztowej) przyczyny grzania silnika:

- korek zbiorniczka wyrównawczego nie puszcza
- przetarty przewód gumowy
- pompa płynu chłodzącego do wymiany
- chłodnica zapchana
- uszczelka pod głowicą


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

mk2 1.6 -problem z płynem chłodniczym

Post autor: specWROC » śr lip 27, 2011 23:07

zero wycieku wymieniłem przed zimą wszystkie węże króćce itp minęło pare miesięcy i pierwszy raz się kontrolka zaświeciła



Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

mk2 1.6 -problem z płynem chłodniczym

Post autor: specWROC » śr lip 27, 2011 23:08

w sumie myślałem że układ się zapowietrzył czy coś to wziąłem na otwartym korku zapaliłem silnik na 10 min ale czy to coś da,
rozrząd robiony w styczniu pompa była cała



dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

mk2 1.6 -problem z płynem chłodniczym

Post autor: dominik7 » śr lip 27, 2011 23:11

Jakbyś nie miał wycieków to by Ci płynu nie ubywało (zakładając, że to nie jest uszczelka pod głowicą). A wentylator to Ci się załącza normalnie przy 93-95 stopniach?


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

mk2 1.6 -problem z płynem chłodniczym

Post autor: Orzeł_01 » śr lip 27, 2011 23:12

specWROC pisze:właśnie paruje na zakręconym korku, znalazłem drugi taki korek, może on po prostu nie trzyma więc zmienię,
Kiedyś miałem nieszczelny korek w passacie 1.6TD. Płyn znikał bardzo szybko, nawet po 10min. jazdy, a śladów wycieku nie było. Spróbuj go rozebrać i wyczyścić, ostatnio tak zrobiłem w golfie i pomogło. To jest układ nadciśnieniowy. Jak nie trzyma ciśnienia, to nie chłodzi prawidłowo.
dominik7 pisze:Jak na mój gust to silnik Ci się grzeje, bo przy normalnej temperaturze pracy (ok. 90 stopni) to nie powinno Ci wywalac płynu jak odkręcisz korek.
Nie wywali płynu, ale pod warunkiem że będziesz pomału (stopniowo), odkręcał korek.
dominik7 pisze:Najbardziej prawdopodobne (w kolejności kosztowej) przyczyny grzania silnika:

- korek zbiorniczka wyrównawczego nie puszcza
- przetarty przewód gumowy
- pompa płynu chłodzącego do wymiany
- chłodnica zapchana
- uszczelka pod głowicą
Najczęstszą przyczyną jest termostat i od jego sprawdzenia powinno się zacząć.


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

mk2 1.6 -problem z płynem chłodniczym

Post autor: specWROC » śr lip 27, 2011 23:15

w tym miejscu to jest ile stopni??

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us



Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

mk2 1.6 -problem z płynem chłodniczym

Post autor: specWROC » śr lip 27, 2011 23:16

właśnie mam ten drugi korek wyczyściłem go ładnie i rano zamienię

wg mnie wygląda jakby wentyl załączał się tak na 97stopni



dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Re: mk2 1.6 -problem z płynem chłodniczym

Post autor: dominik7 » czw lip 28, 2011 01:58

Jeśli prawidłowo działa Ci czujnik temperatury cieczy chłodzącej, to w tym miejscu będziesz miec około 100 stopni.
Kolega Orzeł ma rację-najpierw sprawdź termostat - przy normalnej temperaturze silnika dolny wąż powinieneś miec dosyc ciepły, a górny gorący.


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

mk2 1.6 -problem z płynem chłodniczym

Post autor: Orzeł_01 » czw lip 28, 2011 10:55

specWROC, ta temperatura utrzymuje się cały czas po rozgrzaniu silnika? Jak masz taką podczas jazdy po mieście, to normalne. Silniki TD mają skłonności do grzania się w jeździe miejskiej.


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

mk2 1.6 -problem z płynem chłodniczym

Post autor: specWROC » czw lip 28, 2011 20:59

witam bardzo potrzebuję pomocy, jutro mam w nocy jechać nad morze i chyba nic z tego nie będzie byłem właśnie u mechanika i twierdzi że trzeba zrobić już remont silnika, rano miałem stan płynu między kreskami dolałem lekko ponad poziom max, po 40 min jazdy prawie 100 stopni wentylator się załącza i w zbiorniku płyn idzie prawie pod korek i wyrzuca przez zawór bezpieczeństwa a w środku płyn i taka żółta piana potem schodzi poniżej min i znów od nowa mryga kontrolka żeby dolać płynu.......to już chyba koniec silnika co wy na to?



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

mk2 1.6 -problem z płynem chłodniczym

Post autor: BENITO » czw lip 28, 2011 21:21

specWROC, nie przekonasz się dopóki nie otworzysz czapki. Niestety podróż nad morze golfem masz z głowy, no chyba że chcesz wracać lawetą lub na holu.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 29 gości