

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Po to się kręci do 4000 żeby jak najdłużej jechać na niższym biegu,lucas_D pisze:niby moment obrotowy za 3000rpm zaczyna spadać, więc po co niby kręcić do 4000 ?
evolution pisze:arwam, trelemorele.. jezdzi sie moca tylko i wylacznie wiec przyspiesza sie tam gdzie jest najwyzsza moc niezaleznie od stanu momentu na slilniku... bo wazny jest moment na kolach jak dobrze zauwazyl homsky,
evolution pisze: zeby nikt nie bredzil pozniej ze diesla sie nie oplaca krecic bo moment spada
rozumowanie słuszne tylko jedno małe "ale" widzęhomsky pisze:Moment na kołach na 3-biegu przy 4000rpm --> 200Nm * 1,35*3,15 = 850Nm
Moment na kołach na 4-biegu przy 2000rpm --> 235Nm * 0,97*3,15 = 718Nm
nie masz tej mocy w stanie nieokreslonym.. niedopracowany soft. jakbys mial w stanach nieokreslonych moc przy 4300 to najlepiej jechalby w tym zakresie.arwam pisze:teoretycznie fakt ale jak wytłumaczysz fakt że u mnie mimo mocy 173KM przy 4300rpm na obecnej turbinie przyspiesza się najlepiej w sprincie zmieniając biegi przy 3800-3900rpm max moment jest 320Nm przy 3200rpm.
evolution pisze: niedopracowany soft.
evolution pisze:olej zagotuje sie szybciej tam gdzie masz nizszy afr w dieslu oznacza to wieksze egt. przy brd i gt zrobionych na tym samym poziomie z afr olej zagotuje sie tak samo szybko przy uzywaniu maks mocy..
evolution pisze:probujesz wykazac ze rudukacja to zlo
powiem jeszcze że to nie dotyczy aut gdzie są duże turbiny o sporym lagu.jeśli idzie o sprint to jak najbardziej opłaca się zmieniać biegi w obrotach mocy max.
jeśli chodzi o wyprzedzanie to już nie koniecznie chyba że bieg zmienimy na moment przed rozpoczęciem manewru. a to mało kto robi. większość dopiero jak zaczyna się wychylać na lewy pas redukuje.
co innego sprint a co innego wyprzedzanie.evolution pisze:normalni ludzie redukuja biegi i nie patrza na wykres momentu(swoja droga marketingowy chlyt zeby go pokazywac na wykresach) a jezdza moca. skoro fabryka daje maks moc przy 3700... 4100 nawet w 90 to bezsensem jest jezdzenie do do 3000 rpm po co ci 100 ps jak jezdzisz uzywajac 60???
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości