Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: marcinas1983 » śr lip 20, 2011 21:17

Złożyłem falę od TDI do tego tłokorozdzielacz od transita 11mm, założyłem na auto i.... nie mogłem zassać paliwa samą pompą kręcąc rozrusznikiem, założyłem wąż na końcu i zassałem sam ropę, jak już odpalił dałem gazu i.... czarny dym z wydechu :okej: auto chodziło jak traktor na fali z TDI... zrobiłem jeszcze kilka przegazówek i.... dym zaczął lecieć niebiesko czarny... po chwili śiwy a następnie biały i tak już zostało... znów wali białym dymem... czyli wniosek jeden... pompka wewnętrzna pada. Jutro ponownie rozbiorę pompę wyciągnę falę i tłokorozdzielacz i zmodzę to na tej z JP'ka.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: t0mal » śr lip 20, 2011 22:41

Tłokorozdzielacz od transita, a do tego fala od transita i będzie działać. A może falę odwrotnie założyłeś :chytry:



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: marcinas1983 » czw lip 21, 2011 06:40

t0mal, jakby fala była w innym miejscu to by przecież auto nie odpaliło... fala jest dobrze założona problem leży zapewne w pompce wewnętrznej. Po odpaleniu i pierwszym przegazowaniu był czarny dym później już tylko kolor zmieniał się ku białemu. Dodam, że wcześniej czasem podczas gwałtownego wciskania gazu auto jakby przerywało ( zdarzało się to, ale rzadko ) jakby paliwa nie dostawało i to nie ważne czy na 10mm czy na 9mm. Po za tym czy źle założona fala spowodowałaby, że pompka wewnętrzna nie ma siły zassać ropy?? Auto odpaliło jak już ropa w pompie była, do tego po chwili je zgasiłem i odpaliło bez grzania świec, więc nie wydaje mi się, że źle fale założyłem :jezor: .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: arwam » czw lip 21, 2011 09:37

marcinas1983 pisze:Dodam, że wcześniej czasem podczas gwałtownego wciskania gazu auto jakby przerywało ( zdarzało się to, ale rzadko ) jakby paliwa nie dostawało i to nie ważne czy na 10mm czy na 9mm.

raczej za wczesny statyczny kąt wtrysku i za późny dynamiczny ( za małe ciśnienie wewnątrz pompy)



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: marcinas1983 » czw lip 21, 2011 12:13

Wydaje mi się, że ta pompa fiksowała już od dłuższego czasu, teraz tylko jej stan się pogorszył, dzisiaj zmienię cały korpus z JP'ka gdzie pompa wstępna była dobra i zobaczę efekty. Przy okazji zamontuje też gov'a z transita jak i dźwignię dozownika :helm: .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: Orzeł_01 » pt lip 22, 2011 12:34

marcinas1983 pisze:Przy okazji zamontuje też gov'a z transita jak i dźwignię dozownika :helm: .
Mógł byś podać nr. tych części?
Czy tą dźwignię dozownika z transita można wsadzić p&p, czy trzeba ją zmodyfikować?
Też niedługo będę modził pompę 10mm. Mam już pompę dawcę z 1Z. Zastanawiam się jeszcze na jakiej pompie to zbudować 1.6TD czy AAZ starszego typu :popcorn:


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: marcinas1983 » pt lip 22, 2011 15:06

Orzeł_01 pisze:Mógł byś podać nr. tych części?
niestety w tej chwili już nie bo mam to zmontowane na aucie, ale gdzieś mam zdj. i może bym znalazł jakieś oznaczenia na nich.
Orzeł_01 pisze:Czy tą dźwignię dozownika z transita można wsadzić p&p, czy trzeba ją zmodyfikować?
trzeba zmodyfikować bo transit wyjście na dźwignię gazu ma po drugiej stronie niż VW i do tego nie ma haczyka pod sprężynkę wolnych obrotów.
Orzeł_01 pisze:Zastanawiam się jeszcze na jakiej pompie to zbudować 1.6TD czy AAZ starszego typu
do pompy od AAZ'ta potrzebujesz jeszcze koła oraz obudowy. Plusem pompy wtryskowej od AAZ'ta jest chyba grubszy wałek napędowy ( o ile dobrze pamiętam ).


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: Orzeł_01 » pt lip 22, 2011 20:17

marcinas1983 pisze:do pompy od AAZ'ta potrzebujesz jeszcze koła
Mam koło z 1Z, może będzie pasować
marcinas1983 pisze:Plusem pompy wtryskowej od AAZ'ta jest chyba grubszy wałek napędowy ( o ile dobrze pamiętam ).
Dokładnie, dzięki grubszemu wałkowi, nie wyciera się i nie łapie tak łatwo luzu jak w pompach z 1.6TD. Do tego pompa AAZ ma lepszą dźwignię dozownika. Tylko ceny jakie wołają za pompy z AAZ trochę przerażają :?
marcinas1983 pisze:niestety w tej chwili już nie bo mam to zmontowane na aucie, ale gdzieś mam zdj. i może bym znalazł jakieś oznaczenia na nich.
Gdyby dało radę odczytać oznaczenia, byłbym wdzięczny - chciałbym poszukać tych części u pompiarza, bo za całą pompę trochę się cenią.


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: marcinas1983 » pt lip 22, 2011 20:25

Orzeł_01, obudowę plastikową paska rozrządu też będziesz potrzebował do pompy od AAZ'ta.

Ja jutro swoją pompę będę musiał znów z auta wyciągnąć... coś przy jej składaniu pomieszałem i cofa mi się z niej paliwo do zbiornika ( zaworek od JP'ka jak i od SB'ka ) :panna: a tak miało być pięknie... :grrr:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: Orzeł_01 » pt lip 22, 2011 20:46

Pewnie nieszczelność, może któraś uszczelka nie siadła na swoje miejsce?


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

arwam

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: arwam » pn lip 25, 2011 10:49

marcinas1983 pisze:do pompy od AAZ'ta potrzebujesz jeszcze koła oraz obudowy.

tylko koła pasowego bo w obudowie tylko przewiercasz otwór na wystającą nakrętkę koła pasowego.

marcinas1983 pisze:Plusem pompy wtryskowej od AAZ'ta jest chyba grubszy wałek napędowy ( o ile dobrze pamiętam ).

wałki mają tą samą średnicę ale w pompie od AAZ'a jest lepiej rozwiązane łożskowanie niż w pompie od 1.6TD



Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: Orzeł_01 » wt lip 26, 2011 20:32

arwam pisze:wałki mają tą samą średnicę ale w pompie od AAZ'a jest lepiej rozwiązane łożskowanie niż w pompie od 1.6TD
A jak wygląda łożyskowanie i dozownik w pompie 1.9D, czy jest takie jak w AAZ? Czy to są te same pompy, tylko jedna ma LDA, a druga nie?
Ostatnio zmieniony wt lip 26, 2011 22:32 przez Orzeł_01, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: t0mal » wt lip 26, 2011 22:23

Łożyska są szersze w 1.9
Pompa od wolnossącego ma tę samą obudowę, pompę wstępną i wałek, co turbo i na tym się kończą podobieństwa.
Ostatnio zmieniony wt lip 26, 2011 22:24 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: Orzeł_01 » wt lip 26, 2011 22:38

t0mal, :pub:
A wiecie może z czego jeszcze (oprucz transita) można zastosować wydajną dźwignię dozownika?


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości