mk3 1.9D swap na 1.6TD JR
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
mk3 1.9D swap na 1.6TD JR
Witam, znajomy kupił ostatnio mk3 1.9D juz na automatycznym ssaniu.
Silnik jest kiepski bo jak jest cieply to ciezko odpala ,jak mu sie wcisnie gaz do dechy to kopci mocno na czarno.
Ale w garazu leży silnik 1.6td JR z pompą ,turbem tzn kompletny.
1)Da rade wrzucic ten silnik do budy mk3??
2)skrzynia moze zostac z 1.9D??
3)1.6td ma reczne ssanie??
Silnik jest kiepski bo jak jest cieply to ciezko odpala ,jak mu sie wcisnie gaz do dechy to kopci mocno na czarno.
Ale w garazu leży silnik 1.6td JR z pompą ,turbem tzn kompletny.
1)Da rade wrzucic ten silnik do budy mk3??
2)skrzynia moze zostac z 1.9D??
3)1.6td ma reczne ssanie??
Golf mk3 1.4+lpg -> Volvo 850 2.0T +lpg -> Passat B4 1.9TDI ->?
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=100583 mój pass.
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=100583 mój pass.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 518
- Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
- Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
- Kontakt:
mk3 1.9D swap na 1.6TD JR
1 da rade wrzócić bez problemu
2 skrzynia może zostać
3 ma ręczne (ssanie)
2 skrzynia może zostać
3 ma ręczne (ssanie)
mk3 1.9D swap na 1.6TD JR
trzeba przerabiac jakos łapy silnika??
napewno trzeeba bedzie dorobic flansze do tłumika-turbo.
cos jeszcze czy wszystko P&P??
napewno trzeeba bedzie dorobic flansze do tłumika-turbo.
cos jeszcze czy wszystko P&P??
Golf mk3 1.4+lpg -> Volvo 850 2.0T +lpg -> Passat B4 1.9TDI ->?
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=100583 mój pass.
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=100583 mój pass.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 518
- Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
- Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
- Kontakt:
mk3 1.9D swap na 1.6TD JR
łapy pasuja wydech do przerobienia i puszke z filtrem powietrza trzeba założyc z TD
mk3 1.9D swap na 1.6TD JR
OK dzieki . w tygodniu zapewne zaczna sie mody
2 sprawa to taka ,że ten silnik 1.9D chcemy zamontowac w jetta mk2 1.6ben . podpasuje? co trzeba rowniez w nim zmieniac?
2 sprawa to taka ,że ten silnik 1.9D chcemy zamontowac w jetta mk2 1.6ben . podpasuje? co trzeba rowniez w nim zmieniac?
Golf mk3 1.4+lpg -> Volvo 850 2.0T +lpg -> Passat B4 1.9TDI ->?
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=100583 mój pass.
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=100583 mój pass.
- tomassss24
- Użytkownik
- Posty: 370
- Rejestracja: czw sty 17, 2008 20:11
- Lokalizacja: Trzebiatów Zachodniopomorskie
- Kontakt:
mk3 1.9D swap na 1.6TD JR
To ze ciezko odpala i kopci na czarno nie znaczy ze zajechany silnik kat wtrysku trzeba sprawdzic jak ma automatyczne ssanie to pewnie juz z pompą połelektroniczna mozna ten silnik podpiąc pod vaga i spradzic podstawy . Moim zdaniem za wczesnie myslicie o wyciaganu tego silnika Narobicie sie a stary JR moze tez nie jest w dobrym stanie . Czasem wystarczy troche regulacji a silniczek bedzie ładnie pracował . O ile wiem tylna łapa jest do zmiany z 1.9 na 1.6 td bo są inne poduszki
mk3 1.9D swap na 1.6TD JR
mowisz ze kąt sprawdze vagiem??
jak jest zimny to pali od szczała... jak sie juz zagrzeje to trzeba krecic z 15s , no i pali ok 9-10l /100km .
i jak mu sie depnie to kopci na czarno , za duzo ropy...
jak jest zimny to pali od szczała... jak sie juz zagrzeje to trzeba krecic z 15s , no i pali ok 9-10l /100km .
i jak mu sie depnie to kopci na czarno , za duzo ropy...
Golf mk3 1.4+lpg -> Volvo 850 2.0T +lpg -> Passat B4 1.9TDI ->?
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=100583 mój pass.
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=100583 mój pass.
- Bukowina_driver
- Mały gagatek
- Posty: 57
- Rejestracja: śr lut 20, 2008 21:31
- Lokalizacja: Ruda Śląska/Luton/Alloa
- Kontakt:
Re: mk3 1.9D swap na 1.6TD JR
1.9 bez turbiny ciężko pali jak jest ciepła-ale nie gorący..
-wydech wystarczy kupić początek od turbiny (rurę kolektorową z mk2)
a na moje oko lepsze wyniki niż z JR będą po założeniu kolektorów /pompy/wtryskiwaczy od jr do tego 1.9
+wydech jak prędzej napisałem + rurka olejowa z oczkiem na dole do smarowania turbiny/miska olejowa z jr z spływem oleju..
1.9 ma większą pojemność,większe zawory dolotowe,oraz dłuższe czasy dolotu...(zostawić blok z głowicą a resztę z jr)
co dy wtryskiwaczy radzę założyć dedykowane pod daną pompę jr mają 155bar a w 1.9 d 135bar
z tego co pamiętam to pompy z 1.6 nie chcą jakoś działać z wtryskami z 1.9....
-wydech wystarczy kupić początek od turbiny (rurę kolektorową z mk2)
a na moje oko lepsze wyniki niż z JR będą po założeniu kolektorów /pompy/wtryskiwaczy od jr do tego 1.9
+wydech jak prędzej napisałem + rurka olejowa z oczkiem na dole do smarowania turbiny/miska olejowa z jr z spływem oleju..
1.9 ma większą pojemność,większe zawory dolotowe,oraz dłuższe czasy dolotu...(zostawić blok z głowicą a resztę z jr)
co dy wtryskiwaczy radzę założyć dedykowane pod daną pompę jr mają 155bar a w 1.9 d 135bar
z tego co pamiętam to pompy z 1.6 nie chcą jakoś działać z wtryskami z 1.9....
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 518
- Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
- Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
- Kontakt:
mk3 1.9D swap na 1.6TD JR
Bukowina_driver w zwykłym D nie ma natrysków na denka tłoków a w TD sa natryski
dlatego lepiej nie uturbiać zwykłego 1.9D
a 1.6TD troche podkręcony da sobie doskonale rade
dlatego lepiej nie uturbiać zwykłego 1.9D
a 1.6TD troche podkręcony da sobie doskonale rade
- tomassss24
- Użytkownik
- Posty: 370
- Rejestracja: czw sty 17, 2008 20:11
- Lokalizacja: Trzebiatów Zachodniopomorskie
- Kontakt:
mk3 1.9D swap na 1.6TD JR
z ktorego roku ten golf ? moj ojciec ma 1Y z 96 roku i ma pompe wtryskową z podłaczonymi do niej kabelkami jak w TDIDerbi013 pisze:mowisz ze kąt sprawdze vagiem??
i mozna go podłaczyc pod kompa . A jak duzo pali to pewnie wtryski tez leją mocno trzeba to sprawdzic .
mk3 1.9D swap na 1.6TD JR
jutro bede wiedział ktory to rok...
wiem ze ma automatyczne ssanie , oraz posiada gniazdo obd2.
wiem ze ma automatyczne ssanie , oraz posiada gniazdo obd2.
Golf mk3 1.4+lpg -> Volvo 850 2.0T +lpg -> Passat B4 1.9TDI ->?
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=100583 mój pass.
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=100583 mój pass.
mk3 1.9D swap na 1.6TD JR
Derbi013, do MK3 możesz śmiało wrzucać 1.6TD ale będą troszkę inne wrażenia z jazdy.
co do łap będą pasować te od Diesla.
może być także przeguby będą miały wewnętrzne średnicę 100mm. jeśli tak to skrzynię od 1.9d zostaw bo ma takie same przełożenia jak w 4T
do jetty śmiało możecie wrzucać silnk 1.9.
ja taki mam choć co prawda TD i jak widać pasuje.
a i jeszcze jedno.
w MK3 jak macie ssanie automatyczne to trzeba będzie zdobyć linke od starszej wersji MK3 i jazałożyć. w lecie nie będzie takiej potrzeby ale w zimie może być niezbędna do uruchomienia silnika w zależności od stanu silnika
co do dymienia na czarno to tak jak przedmówcy mówią że mogą wtryskiwacze lać.
ewentualnie wcześniej zanim zaczniesz rozdłubywać auto zobacz czy nie jest zasyfiony filtr powietrza
a co do wtryskiwaczy to można do Diesla założyć wtryskiwacze 155bar i będzie to poprawnie jeździć ale założenie wtryskiwaczy do TD o D naq 135bar może spowodować wypalenie dziur w tłokach lub spękanie głowicy a na pewno wywoła pogorszenie osiągów i chmurę czarnego dymu za autem przy jednoczesnym braku mocy
co do łap będą pasować te od Diesla.
może być także przeguby będą miały wewnętrzne średnicę 100mm. jeśli tak to skrzynię od 1.9d zostaw bo ma takie same przełożenia jak w 4T
do jetty śmiało możecie wrzucać silnk 1.9.
ja taki mam choć co prawda TD i jak widać pasuje.
a i jeszcze jedno.
w MK3 jak macie ssanie automatyczne to trzeba będzie zdobyć linke od starszej wersji MK3 i jazałożyć. w lecie nie będzie takiej potrzeby ale w zimie może być niezbędna do uruchomienia silnika w zależności od stanu silnika
co do dymienia na czarno to tak jak przedmówcy mówią że mogą wtryskiwacze lać.
ewentualnie wcześniej zanim zaczniesz rozdłubywać auto zobacz czy nie jest zasyfiony filtr powietrza
a co do wtryskiwaczy to można do Diesla założyć wtryskiwacze 155bar i będzie to poprawnie jeździć ale założenie wtryskiwaczy do TD o D naq 135bar może spowodować wypalenie dziur w tłokach lub spękanie głowicy a na pewno wywoła pogorszenie osiągów i chmurę czarnego dymu za autem przy jednoczesnym braku mocy
mk3 1.9D swap na 1.6TD JR
pogrzebalismy dzisiaj przy tym 1.9D i sie okazało ,że nie odbija do konca linka od automatycznego ssania , tzn jak sie zagrzeje silnik to dalej chodzi na ssaniu... , poluzowalismy regulacje i linka cofa sie do konca juz ... auto troche lepiej odpala ale juz tak nie kopci jak ikarus.
i chyba ten 1.9D zostaje w mk3
a rozgladam sie powoli za mk1 i tam wyląduje 1.6td
i chyba ten 1.9D zostaje w mk3
a rozgladam sie powoli za mk1 i tam wyląduje 1.6td
Golf mk3 1.4+lpg -> Volvo 850 2.0T +lpg -> Passat B4 1.9TDI ->?
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=100583 mój pass.
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=100583 mój pass.
- tomassss24
- Użytkownik
- Posty: 370
- Rejestracja: czw sty 17, 2008 20:11
- Lokalizacja: Trzebiatów Zachodniopomorskie
- Kontakt:
mk3 1.9D swap na 1.6TD JR
A nie mowiłem ze za wczesnie chcecie wywalic ten silnik . Dajcie do sprawdzenia jeszcze ten kat wtrysku i powinno byc cacy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 152 gości