Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??
Witam.
Ostatnio regenerowałem maglownicę bo moja puściła i ciekła. Wszystko było pozonaczane markerem, ale gdy dostałem regenerowaną i założyłem ją to gdy koła są proste, kierownica jest lekko skręcona w prawą stronę. Czy może mi ktoś napisać co powinno się w moim przypadku zrobić?
1. Czy odkręcić kierownicę i przełożyć ją o kilka ząbków na wielowpuście czy jechać z tym na zbieżność?
Ostatnio regenerowałem maglownicę bo moja puściła i ciekła. Wszystko było pozonaczane markerem, ale gdy dostałem regenerowaną i założyłem ją to gdy koła są proste, kierownica jest lekko skręcona w prawą stronę. Czy może mi ktoś napisać co powinno się w moim przypadku zrobić?
1. Czy odkręcić kierownicę i przełożyć ją o kilka ząbków na wielowpuście czy jechać z tym na zbieżność?
Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??
Zbieżność swoją drogą po takim zabiegu nawet dla samej pewności pojechałbym sprawdzić i ewentualnie ustawić. A co do kierownicy to odkręć ją i przestaw o parę ząbków w lewo i będzie git.
VW GOLF II 1.6 GTD
OPEL VECTRA A 2.0 115KM
VW GOLF III 1.6 PB+LPG
OPEL VECTRA A 2.0 115KM
VW GOLF III 1.6 PB+LPG
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??
daworz pisze: A co do kierownicy to odkręć ją i przestaw o parę ząbków w lewo i będzie git.
jeśli dajesz takie rady to ja dziękuję wychodzę
wpierw trzeba VAG-iem sprawdzić "wycentrowanie" układu kierowniczego
Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??
doggie, szczerze to pierwsze słyszę o czymś takim, możesz napisać coś o tym więcej?
Jak to sprawdzić? (jaka opcja?)
Jak to regulować?
Jak to sprawdzić? (jaka opcja?)
Jak to regulować?
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??
sprawdzasz to vagiem w module kierownicy bądź we wspomaganiu /dokładnie nie pamiętam bo dawno nie robiłem/, kierownica ma dwa punkty - jeden na samej kierownicy a drugi na kolumnie, punkty te muszą być zbieżne, więc kolega daworz pisząc o przestawianiu kierownicy na ząbkach delikatnie mówiąc jest w błędzie
Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??
Nie do końca. Przecież to kolumna ma swoją pozycję zero i jeśli masz kierownicę przekręconą, a koła są prosto (najprościej mówiąc, ogólnie jeśli pozycja jest odpowiednia) to rzeczywiście wystarczy przestawić samą kierownicę. Kwestia tylko, że trzeba by być pewnym czy pozycja jest dobra.
Łopatologicznie kierownica powinna mieć to samo odchylenia w prawo, co w lewo (dwa i pół obrotu).
Co do samego ustawienia kolumny to pewnie VAGiem się to sprawdza, kłócił się nie będę bo nigdy nie robiłem, ale ogólnie to tak bym to widział.
doggie, jak w rozumowaniu popełniłem błąd to mnie sprostuj, ale nie widzę powodu by pozycja samej kierownicy była sztywno ustawiona.
Łopatologicznie kierownica powinna mieć to samo odchylenia w prawo, co w lewo (dwa i pół obrotu).
Co do samego ustawienia kolumny to pewnie VAGiem się to sprawdza, kłócił się nie będę bo nigdy nie robiłem, ale ogólnie to tak bym to widział.
doggie, jak w rozumowaniu popełniłem błąd to mnie sprostuj, ale nie widzę powodu by pozycja samej kierownicy była sztywno ustawiona.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??
A zdejmowałeś kierownicę czy grzebałeś przy zawieszeniu ?? Chyba logiczne że należy jechać na ustawienie zawieszenia.JacekB pisze:Czy odkręcić kierownicę i przełożyć ją o kilka ząbków na wielowpuście czy jechać z tym na zbieżność?
Kierownicę oczywiście można przestawić tak jak Koledzy wyżej piszą, tylko należy też wtedy pamiętać o kalibracji czujnika kąta skrętu (jeżeli takowy jest). To że kierownica po robocie zawieszenia nie jest prostu oznacza że coś jest nie tak, można iść ma łatwiznę przestawiając kierownicę...ale później przy sezonowej zmianie opon nie należy się dziwić, że są nierówno zdarte czy coś podobnego.
Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??
Zadzwonię do warsztatu gdzie robię zawieszenie i zapytam.
- Szymon Jarosz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 804
- Rejestracja: wt mar 30, 2010 19:59
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??
Kierownicy na kolumnie nie mozna przestawiac !co to za jakies glupie rady?Przeciez jak sie ja przestawi o jeden lub dwa zabki ,to pozniej krecac kierownica zerwie sie tasiemka od poduszki.
Kolega, doggie ma swieta racje
Kolega, doggie ma swieta racje
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??
Bez przesady...taśma ma prawie jeden obrót zapasu, co nie zmienia faktu że lepiej jak jest to wszystko prawidłowo poskładane - bez "druciarstwa"Szymon Jarosz pisze:Przeciez jak sie ja przestawi o jeden lub dwa zabki ,to pozniej krecac kierownica zerwie sie tasiemka od poduszki
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??
to powiedz mi po co producent w takim razie wybija punkt montażowy na kierownicy i na kolumnie?! - które to punkty muszą być zbieżne, tak dla jaj? do tego dochodzi czujnik skrętu G85 i czujnik momentu na kierownicy G269 /w przypadku Mk5/.godzik pisze:Nie do końca. Przecież to kolumna ma swoją pozycję zero i jeśli masz kierownicę przekręconą, a koła są prosto (najprościej mówiąc, ogólnie jeśli pozycja jest odpowiednia) to rzeczywiście wystarczy przestawić samą kierownicę. Kwestia tylko, że trzeba by być pewnym czy pozycja jest dobra.
Łopatologicznie kierownica powinna mieć to samo odchylenia w prawo, co w lewo (dwa i pół obrotu).
Co do samego ustawienia kolumny to pewnie VAGiem się to sprawdza, kłócił się nie będę bo nigdy nie robiłem, ale ogólnie to tak bym to widział.
doggie, jak w rozumowaniu popełniłem błąd to mnie sprostuj, ale nie widzę powodu by pozycja samej kierownicy była sztywno ustawiona.
Jeśli kierownica jest założona prawidłowo na swoich punktach, nikt jej nie przestawił omyłkowo, to jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest regulacja zbieżności na końcówkach drążków kierowniczych!!!
Kąt odchylenia w stopniach można sprawdzić w module ABS-u w kanale 004, ustwiasz koła na wprost i sprawdzasz parametry
zgadza się, kolumna ma swoja pozycję "zero", kierownicę osadzasz w specjalne punkty "montażowe" które są tożsame z czujnikiem skrętu G85Przecież to kolumna ma swoją pozycję zero i jeśli masz kierownicę przekręconą, a koła są prosto
Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??
Przyznaję - nie wiedziałem, że te czujniki mają bezpośredni związek z kierownicą, mea culpa.
Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??
No niestety trzeba dokładnie wypośrodkować magiel przed montażem. Teraz musisz to poprawić. I to nie kręcąc na końcówkach ale montując ją poprawnie wypośrodkowana. Bo po regulacji na samych końcówkach będziesz miał różnice w skręcie w którąś ze stron.
W książkach typu Sam naprawiam był ładnie opisany montaż.
W książkach typu Sam naprawiam był ładnie opisany montaż.
Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??
Ale gdy odebrałem magla to pytałem czy jest on wyśrodkowany i podobno był.
Kierownicę przestawiłem o 2 ząbki w lewo na wieloklinie. Jak ją samemu wyśrodkować na tip-top??
Kierownicę przestawiłem o 2 ząbki w lewo na wieloklinie. Jak ją samemu wyśrodkować na tip-top??
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości