Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??

Post autor: JacekB » ndz lip 17, 2011 10:59

Witam.
Ostatnio regenerowałem maglownicę bo moja puściła i ciekła. Wszystko było pozonaczane markerem, ale gdy dostałem regenerowaną i założyłem ją to gdy koła są proste, kierownica jest lekko skręcona w prawą stronę. Czy może mi ktoś napisać co powinno się w moim przypadku zrobić?

1. Czy odkręcić kierownicę i przełożyć ją o kilka ząbków na wielowpuście czy jechać z tym na zbieżność?


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Awatar użytkownika
daworz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:16
Lokalizacja: Sędziszów Młp.

Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??

Post autor: daworz » ndz lip 17, 2011 12:47

Zbieżność swoją drogą po takim zabiegu nawet dla samej pewności pojechałbym sprawdzić i ewentualnie ustawić. A co do kierownicy to odkręć ją i przestaw o parę ząbków w lewo i będzie git.


VW GOLF II 1.6 GTD
OPEL VECTRA A 2.0 115KM
VW GOLF III 1.6 PB+LPG

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??

Post autor: doggie » ndz lip 17, 2011 22:40

daworz pisze: A co do kierownicy to odkręć ją i przestaw o parę ząbków w lewo i będzie git.

jeśli dajesz takie rady to ja dziękuję wychodzę :banghead:

wpierw trzeba VAG-iem sprawdzić "wycentrowanie" układu kierowniczego



Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??

Post autor: JacekB » pn lip 18, 2011 00:13

doggie, szczerze to pierwsze słyszę o czymś takim, możesz napisać coś o tym więcej?
Jak to sprawdzić? (jaka opcja?)
Jak to regulować?


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??

Post autor: doggie » pn lip 18, 2011 01:18

sprawdzasz to vagiem w module kierownicy bądź we wspomaganiu /dokładnie nie pamiętam bo dawno nie robiłem/, kierownica ma dwa punkty - jeden na samej kierownicy a drugi na kolumnie, punkty te muszą być zbieżne, więc kolega daworz pisząc o przestawianiu kierownicy na ząbkach delikatnie mówiąc jest w błędzie



godzik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 195
Rejestracja: czw lip 26, 2007 12:01
Lokalizacja: Tychy

Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??

Post autor: godzik » pn lip 18, 2011 15:35

Nie do końca. Przecież to kolumna ma swoją pozycję zero i jeśli masz kierownicę przekręconą, a koła są prosto (najprościej mówiąc, ogólnie jeśli pozycja jest odpowiednia) to rzeczywiście wystarczy przestawić samą kierownicę. Kwestia tylko, że trzeba by być pewnym czy pozycja jest dobra.
Łopatologicznie kierownica powinna mieć to samo odchylenia w prawo, co w lewo (dwa i pół obrotu).

Co do samego ustawienia kolumny to pewnie VAGiem się to sprawdza, kłócił się nie będę bo nigdy nie robiłem, ale ogólnie to tak bym to widział.

doggie, jak w rozumowaniu popełniłem błąd to mnie sprostuj, ale nie widzę powodu by pozycja samej kierownicy była sztywno ustawiona.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??

Post autor: Qto » pn lip 18, 2011 15:50

JacekB pisze:Czy odkręcić kierownicę i przełożyć ją o kilka ząbków na wielowpuście czy jechać z tym na zbieżność?
A zdejmowałeś kierownicę czy grzebałeś przy zawieszeniu ?? Chyba logiczne że należy jechać na ustawienie zawieszenia.
Kierownicę oczywiście można przestawić tak jak Koledzy wyżej piszą, tylko należy też wtedy pamiętać o kalibracji czujnika kąta skrętu (jeżeli takowy jest). To że kierownica po robocie zawieszenia nie jest prostu oznacza że coś jest nie tak, można iść ma łatwiznę przestawiając kierownicę...ale później przy sezonowej zmianie opon nie należy się dziwić, że są nierówno zdarte czy coś podobnego.



Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??

Post autor: JacekB » pn lip 18, 2011 15:54

Zadzwonię do warsztatu gdzie robię zawieszenie i zapytam.


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Awatar użytkownika
Szymon Jarosz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 804
Rejestracja: wt mar 30, 2010 19:59
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??

Post autor: Szymon Jarosz » pn lip 18, 2011 18:42

Kierownicy na kolumnie nie mozna przestawiac !co to za jakies glupie rady?Przeciez jak sie ja przestawi o jeden lub dwa zabki ,to pozniej krecac kierownica zerwie sie tasiemka od poduszki.
Kolega, doggie ma swieta racje :popcorn:


ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??

Post autor: Qto » pn lip 18, 2011 21:36

Szymon Jarosz pisze:Przeciez jak sie ja przestawi o jeden lub dwa zabki ,to pozniej krecac kierownica zerwie sie tasiemka od poduszki
Bez przesady...taśma ma prawie jeden obrót zapasu, co nie zmienia faktu że lepiej jak jest to wszystko prawidłowo poskładane - bez "druciarstwa"



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??

Post autor: doggie » śr lip 20, 2011 00:56

godzik pisze:Nie do końca. Przecież to kolumna ma swoją pozycję zero i jeśli masz kierownicę przekręconą, a koła są prosto (najprościej mówiąc, ogólnie jeśli pozycja jest odpowiednia) to rzeczywiście wystarczy przestawić samą kierownicę. Kwestia tylko, że trzeba by być pewnym czy pozycja jest dobra.
Łopatologicznie kierownica powinna mieć to samo odchylenia w prawo, co w lewo (dwa i pół obrotu).

Co do samego ustawienia kolumny to pewnie VAGiem się to sprawdza, kłócił się nie będę bo nigdy nie robiłem, ale ogólnie to tak bym to widział.

doggie, jak w rozumowaniu popełniłem błąd to mnie sprostuj, ale nie widzę powodu by pozycja samej kierownicy była sztywno ustawiona.
to powiedz mi po co producent w takim razie wybija punkt montażowy na kierownicy i na kolumnie?! - które to punkty muszą być zbieżne, tak dla jaj? do tego dochodzi czujnik skrętu G85 i czujnik momentu na kierownicy G269 /w przypadku Mk5/.

Jeśli kierownica jest założona prawidłowo na swoich punktach, nikt jej nie przestawił omyłkowo, to jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest regulacja zbieżności na końcówkach drążków kierowniczych!!!

Kąt odchylenia w stopniach można sprawdzić w module ABS-u w kanale 004, ustwiasz koła na wprost i sprawdzasz parametry

Przecież to kolumna ma swoją pozycję zero i jeśli masz kierownicę przekręconą, a koła są prosto
zgadza się, kolumna ma swoja pozycję "zero", kierownicę osadzasz w specjalne punkty "montażowe" które są tożsame z czujnikiem skrętu G85



godzik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 195
Rejestracja: czw lip 26, 2007 12:01
Lokalizacja: Tychy

Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??

Post autor: godzik » śr lip 20, 2011 13:28

Przyznaję - nie wiedziałem, że te czujniki mają bezpośredni związek z kierownicą, mea culpa.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??

Post autor: jhosef » śr lip 20, 2011 19:14

No niestety trzeba dokładnie wypośrodkować magiel przed montażem. Teraz musisz to poprawić. I to nie kręcąc na końcówkach ale montując ją poprawnie wypośrodkowana. Bo po regulacji na samych końcówkach będziesz miał różnice w skręcie w którąś ze stron.

W książkach typu Sam naprawiam był ładnie opisany montaż.



Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??

Post autor: JacekB » śr lip 20, 2011 19:55

Ale gdy odebrałem magla to pytałem czy jest on wyśrodkowany i podobno był.

Kierownicę przestawiłem o 2 ząbki w lewo na wieloklinie. Jak ją samemu wyśrodkować na tip-top??


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości