turbo rozebrałem i wyczyściłem była jak nówkaarwam pisze:900zł choć jeszcze musze do niej zerknąć żeby zonka nie była ale luzy w normie jak na takie duże turbo.
czyli stwierdzasz że T3 to nie dla Ciebie?
zanim założyłeś ją to usunąłeś nagar z pomiędzy wirnika gorącego a osłony termicznej?
bo najczęściej to zabija T3-ki
jak poleży dłuższy zacz a potem odrazu testy ogniowe to kij jeśli nagar jest na osłonie ale najczęściej przykleja się do wirnika zwłaszcza jeśli poprzedni właściciel miał PSJ styl jazdy
turbo wg do agr
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Re: turbo wg do agr
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=211081
turbo wg do agr
ale mam nadzieję że wirnika nie rozkręcałeś? bo jeśli tak to już znacz odpowiedź dlaczego się zesrało.
po złożeniu nie skręcisz nigdy idealnie tak samo a wyważyćw domowych warunkach tego nie zrobisz.
po złożeniu nie skręcisz nigdy idealnie tak samo a wyważyćw domowych warunkach tego nie zrobisz.
Re: turbo wg do agr
nie nie tylko muszlearwam pisze:ale mam nadzieję że wirnika nie rozkręcałeś? bo jeśli tak to już znacz odpowiedź dlaczego się zesrało.
po złożeniu nie skręcisz nigdy idealnie tak samo a wyważyćw domowych warunkach tego nie zrobisz.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=211081
turbo wg do agr
a nagar z pomiędzy wirnika i osłony termicznej usunąłeś.
do tego najlepszy jest tani brzeszczot z możliwie miękkiej stali ale i tak trzeba uważać żeby wirnika nie uszkodzić chociaż jest z bardzo twardego maeriału zrobiony.
do tego najlepszy jest tani brzeszczot z możliwie miękkiej stali ale i tak trzeba uważać żeby wirnika nie uszkodzić chociaż jest z bardzo twardego maeriału zrobiony.
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
turbo wg do agr
Przeczytałem temat cały i mam takie pytanie.... chcemy z kumplem do 1z'ta zamontować k14 przy czym 1z seryjny a jego turbina umierająca bo dmucha tylko 0.7 bara. Pytanie dotyczy pewnej sprawy. O ile spływ oleju muszę przerobić, dopływ oleju też jakoś spasować, to jak ma się sprawa usytuowania turbiny?? Kolektor wydechowy od 1.6TD ustawić tak jak w 1.6 czy obrócić go do góry nogami?? Do tego jak zrobić sterowanie turbiną?? Zostawić na śrubę czy przerobić na oryginalne z TDI?? Czy po zostawieniu oryginalnego sterowania z k14 komp 1Z'ta nie będzie łapał błędów i przełączał się w tryb awaryjny??
turbo wg do agr
marcinas1983,
według książki ori doładowanie w 1Z'cie to wartośći 0.5-0.65bara jeśli wszystko oki działa
a jeśli już przekładacie turbo to załóż tak jak jest w 1.9TD lub 1.6TD
co do sterowania to śrubkę od regulacji wykręć tak żeby tylko nie wypadała i podepnij wężyki tak jak w oryginalnym sterowaniu, jeśli będziesz chciał t ominąć to będą notlaufy.
według książki ori doładowanie w 1Z'cie to wartośći 0.5-0.65bara jeśli wszystko oki działa
a jeśli już przekładacie turbo to załóż tak jak jest w 1.9TD lub 1.6TD
co do sterowania to śrubkę od regulacji wykręć tak żeby tylko nie wypadała i podepnij wężyki tak jak w oryginalnym sterowaniu, jeśli będziesz chciał t ominąć to będą notlaufy.
Re: turbo wg do agr
mylisz sie, ori doladowanie to 0,8-0,85 bara.arwam pisze:marcinas1983,
według książki ori doładowanie w 1Z'cie to wartośći 0.5-0.65bara jeśli wszystko oki działa
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
turbo wg do agr
Co do podpięcia turbo to widziałem k24 w volvo 2.5 TDI i tam właśnie w miejsce śrubki od WG jest podpięty wężyk i też tak miałem zamiar zrobić w k14 z SB'ka. A co zrobić z rurką łączącą część zimną z WG?? Zaślepić po niej miejsca?? Problem tego 1Z'ta polega na tym, że nie jedzie jak na 90KM i często przy przeciąganiu na biegach łapie tryb awaryjny. Na postoju po przegazowaniu sztanga od turbiny stoi w miejscu, nie wiem czy tak powinno być czy powinna się przestawiać, ręką nie idzie jej przestawić trzeba użyć do tego większej siły. Był u diagnosty i wykazało właśnie, że turbo dmucha z biedą 0.7 bara, dlatego myślimy nad zmianą turbo na k14, które jeździło w moim SB'ku.
turbo wg do agr
jak dla mnie to zacielo sie WG w tym 1z w pozycji lekko otwartej, stad problem z osiagnieciem odpowiedniego cisnienia. ja bym rozbieral turbo i czyscil. ostatnio u kumpla w 1z byla ta sama akcja, nie szlo sztangi ruszyc ręka kompletnie. po czyszczeniu i nasmarowaniu i rozruszania, chodzila bez problemu,a dynamika auta znacząco sie poprawila.
Re: turbo wg do agr
U mnie też sztanga stoi w miejscu. Jak turbo dmucha 0.7 to N75 jest prawdopodobnie zepsuty i tyle. Jakby było zapieczone WG to by było przeładowanie a nie niedoładowanie.marcinas1983 pisze:Co do podpięcia turbo to widziałem k24 w volvo 2.5 TDI i tam właśnie w miejsce śrubki od WG jest podpięty wężyk i też tak miałem zamiar zrobić w k14 z SB'ka. A co zrobić z rurką łączącą część zimną z WG?? Zaślepić po niej miejsca?? Problem tego 1Z'ta polega na tym, że nie jedzie jak na 90KM i często przy przeciąganiu na biegach łapie tryb awaryjny. Na postoju po przegazowaniu sztanga od turbiny stoi w miejscu, nie wiem czy tak powinno być czy powinna się przestawiać, ręką nie idzie jej przestawić trzeba użyć do tego większej siły. Był u diagnosty i wykazało właśnie, że turbo dmucha z biedą 0.7 bara, dlatego myślimy nad zmianą turbo na k14, które jeździło w moim SB'ku.
Poza tym - nie ma co czyścić w tej turbinie z 1Z/AHU, bo tam nie ma się co zapiec. Jedyne co to sprężyna na WG może się pójść jeb*** ale wtedy by latał jak głupi, a skoro piszesz że ręką nie możesz ruszyć to jest ok.
Sztangą da się ruszyć spokojnie, trochę siły w to włóż.
A jak chcesz się przekonać czy WG działa. Podłącz lapka/manometr i zdejmij wężyk idący do WG. Przejedź się do 2.5tyś obr max, żeby turbo nie odleciało - powinno już wtedy dmuchnąć powyżej 1.5bara
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
turbo wg do agr
Daron7, sztangę idzie ruszyć przy pomocy breszki a i tak są z tym problemy... niczym innym się jej ruszyć nie da. N75 był podmieniany na inny i to samo co przy starym. Z wymontowaniem turbo może być problem... wszystkie śruby są w stanie agonalnym z 13 zrobiły się 12.5 więc strach to ruszać . Dlatego też padł pomysł zmiany ori turbiny z 1Z na k14. Kolektor wydechowy kumpel już zamówił od 1.6TD, k14 mam ze swojego auta więc w razie czego będzie 1Z na k14
turbo wg do agr
marcinas1983 pisze:Co do podpięcia turbo to widziałem k24 w volvo 2.5 TDI i tam właśnie w miejsce śrubki od WG jest podpięty wężyk i też tak miałem zamiar zrobić w k14 z SB'ka. A co zrobić z rurką łączącą część zimną z WG??
tam służy to podnoszeniu ciśnienia przy którym WG się otwiera wiem to mam w domu audi 100 2.5TDI z K16.
ten wężyk jest poprowadzony od kolektora poprzez N75 i do do WG.
zmniejsza różnicę ciśnień po obydwóch stronach membrany przez co WG otwiera się przy większym ciśnieniu
tutaj podpierałem isę książkowymi danymi .fusse pisze: arwam napisał(a):marcinas1983,
według książki ori doładowanie w 1Z'cie to wartośći 0.5-0.65bara jeśli wszystko oki działa
mylisz sie, ori doladowanie to 0,8-0,85 bara.
jak chcesz sprawdzić czy to wina turbo zaślep niebieski wężyk i odepnij EGR. bardzo dużo przypadków jest że za nieszczelność EGR'u i przez to nie doładowanie obarcza się winąturbinę a nie EGR. może też być uszkodzony N75 przez co turbo nie dziłą tylko jak zwykłe turbo na WG ale niesprawny zawór N75 nie podnosi ciśnienia doładowania według rozkazów z ECU
zanim jeszcze zaczniecie rozbieraćto zróbcie taki test.
zdejmijcie przewód podciśnienia z EGR'u i przez 30-40s potrzymajcie obroty na poziomie 2500-3000rpm na luzie.
metalowa rurka EGR'u powinna być zimna lub ledwo letnia. jeśli będzie wyraźnie ciepła lub gorąca to najpierw zacznijcie tutaj problemu szukać.
turbo wg do agr
wałek wchodzący w muszle się zapieka w starych kiblach zdarza się czasem!!!Daron7 pisze: nie ma co czyścić w tej turbinie z 1Z/AHU, bo tam nie ma się co zapiec.
nie spiesz się z tą zmianą zaczynasz od du...y strony zrób logi wrzuć na forum i ocenimy to może być dużo przyczyn nie tylko turbomarcinas1983 pisze:. Dlatego też padł pomysł zmiany ori turbiny z 1Z na k14
mk3 1z+gtb
mitsubishi L200 4x4 było :(
volvo v50 2.0d było
jest a4 b6 S-line
mitsubishi L200 4x4 było :(
volvo v50 2.0d było
jest a4 b6 S-line
turbo wg do agr
miras 33 pisze: Daron7 napisał(a): nie ma co czyścić w tej turbinie z 1Z/AHU, bo tam nie ma się co zapiec.
wałek wchodzący w muszle się zapieka w starych kiblach zdarza się czasem!!!
chyba jak wyjątkowo któś konsekwnetnie zamula tak że turbo nigdy nie dmuchnie więcej niz 0,3bara.
bardzo żadko się to zdarza ale jest to możliwe
miras 33 pisze: marcinas1983 napisał(a):. Dlatego też padł pomysł zmiany ori turbiny z 1Z na k14
nie spiesz się z tą zmianą zaczynasz od du...y strony zrób logi wrzuć na forum i ocenimy to może być dużo przyczyn nie tylko turbo
dokładnie
zanim jeszcze zrobi logi polecam taki organoleptyczny sposób sprawdzenia EGR'u
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości