Wykresy z hamowni - tu zamieszczamy wyniki pomiarów mocy !!

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Wykresy z hamowni - tu zamieszczamy wyniki pomiarów mocy !!

Post autor: Dario84 » czw lip 14, 2011 11:05

Aaa jeśli chodzi o długość pomiaru to jasne że musi trwać swoje, wystarczy żeby trwał tyle co przyspieszanie samochodu na drodze na 3 lub 4 biegu.

Śmieszą mnie takie hamownie jak na majówce, wentylator taka troszkę większa suszarka :) a masa rolek również nie za duża.

Zbyt długi czas pomiaru również nie jest wskazany, zgdza się zdejmiesz charakterystkę silnika przy max obciążeniu, ale ta charakterystyka będzie odpowiadała np. jeździe na drodze na 6 biegu... kiedy charakterystyka na niższych biegach będzie znacznie inna, co za tym idzie również moc.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Wykresy z hamowni - tu zamieszczamy wyniki pomiarów mocy !!

Post autor: evolution » czw lip 14, 2011 21:55

Dario84, po przyjrzeniu sie masz racje przeskoczylem z kreska. z ta mala uwaga ze powyzej 4400 mam zdeka wiecej niuta niz u ciebie i wiecej niz odczytales ale to juz minimalne roznice. jedno co zostaje to porownac setupy a i przy tym pomysly na silniki na drodze w jednej budzie . ale co sie zgodze to laga na wykresie nie zobaczysz. jednak co sie nie zgodze to wplyw wiatru na moment obrotowy... wybacz ale on wplywu nie ma na moc i wykres a tym bardziej na wartosc momentu, ma natomiast wplyw na moc na kolach( wiatr w twarz dobrze zwalnia a w plecy daje kopa na drodze) druga sprawa ze pomiary na 3 biegu... jak dla mnie trwaja zbyt krotko. ja mam 3.7 km drogi prostej o niemal identycznym nachyleniu to moge sobie pozwolic na pomiary na 6 biegu.. dokladnosc pomiaru i czas trwania jest na tyle dlugi iz w dolocie moze sie niezle zagotowac( max mialem w jednym aucie 67 stopni) a dynomet przy takiej ilosci danych nie usrednia wyniku i spokojnie mozna zdusic wszytskie filtry w dol i dzialac na normal calc funkcji... wiec jak dla mnie hamujac przy duzych predkosciach dostaje wykres mocy uzytecznej nie chwilowej przy krotkim wybiegu.


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Wykresy z hamowni - tu zamieszczamy wyniki pomiarów mocy !!

Post autor: Dario84 » pt lip 15, 2011 07:23

evolution pisze:jednak co sie nie zgodze to wplyw wiatru na moment obrotowy
A grzanie IC ?? Przecież to prędkość wiatru go chłodzi.

Druga sprawa, niektóre silniki benzynowe mają zabezpieczenia w postaci limiterów temperaturowych, przy słabym nawiewie temp cieczy skoczy, zadziałają limitery i nic nie będzie z mocy.

Moment obrotowy mam na myśli cały przebieg momentu obr w funkcji obrotów a nie tylko jego max wartość.

U mnie filtry też zostały zduszone, co widać na wykresie, nie jest to jedna gładka linia.

Zgadza się w tym ARL musi być troszkę więcej Nm powyżej 4000obr bo przecież wyszło 5KM więcej, a to właśnie moment powyżej 4k wpływa na max moc.

Spoko, każdy ma swoją teorię na tuning, najważniejsze żeby efekt końcowy był zadowalający dla klienta ;).


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Wykresy z hamowni - tu zamieszczamy wyniki pomiarów mocy !!

Post autor: Dario84 » pt lip 15, 2011 17:42

Wszystko stroił Mumin


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Wykresy z hamowni - tu zamieszczamy wyniki pomiarów mocy !!

Post autor: evolution » pt lip 15, 2011 21:49

Dario84 pisze:U mnie filtry też zostały zduszone, co widać na wykresie, nie jest to jedna gładka linia
jestes pewien tego co piszesz??? zduszone filtry w dynomecie przy krotkim pomiarze to wlasnie gladka linia. wydaje mi sie ze pierwszy ( na nastawach od prawej) masz wlaczony czyli do gory :).
co do grzania ic musisz zaskoczyc ze to maszyna termodynamiczna ktora wytwarza straty oraz ma swoja mase w ktorej magazynuje sie energia i w momencie gdy wymusisz w niej prace rosnie jej temperatura :) wiec jesli obciazasz cooler dlugotrwale to mimo duzo wiekszych przeplywow czynnika chlodzaego jego temperatura bedzie stale rosnac. nawet na 3 biegu zauwazysz ze temperatura rosnie z czasem:) gdy masz nacisniety pedal gazu...


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Wykresy z hamowni - tu zamieszczamy wyniki pomiarów mocy !!

Post autor: Dario84 » pt lip 15, 2011 23:48

Chodziło mi o wyłączenie wygładzania :) tak w skrócie mówiąc.

Zgadza się to co piszesz, ale nawiew musi być taki aby zdążył wychłodzić ic i wodę, bez tego pomiar nie będzie wiarygodny.

Wiem jak wygląda krzywa temp w dolocie w funkcji obciążenia ;).


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

luki007
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 178
Rejestracja: czw sty 06, 2011 12:14
Lokalizacja: DLU

Wykresy z hamowni - tu zamieszczamy wyniki pomiarów mocy !!

Post autor: luki007 » sob lip 16, 2011 14:31

Mk3 AFN
Mody to : 216, pompa ori , turbo hyb ARL , dolot AWX z kolektorem ssacym , IC MEGANE ...
Soft praktycznie bez dymny
Jako ze fotke wykresu robilem tel i słabo widac to 162KM i 393Nm

Obrazek
Ostatnio zmieniony sob lip 30, 2011 11:20 przez luki007, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
tomasz25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 303
Rejestracja: sob mar 17, 2007 15:37
Lokalizacja: :)
Kontakt:

Wykresy z hamowni - tu zamieszczamy wyniki pomiarów mocy !!

Post autor: tomasz25 » ndz lip 17, 2011 22:46

nie VW :) E60 2004r 530 D 218ps 500 nm ori ,162tyś. przelotu,wykres serii i bez dpf po programie by Kingsoft

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz lip 31, 2011 20:47 przez tomasz25, łącznie zmieniany 1 raz.


mk3 afn 140ps300nm G-Lab było
A4 B5 akn 180ps 400nm G-Lab było
mk4 asz 230ps420nm Kingsoft było
E61 530d 283ps 620nm Compsport było
S3 bam 330ps 400nm Comsport jest :) ----sprzedam ,zamienie na vr6 4motion buda obojętna

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Wykresy z hamowni - tu zamieszczamy wyniki pomiarów mocy !!

Post autor: cowboy » pt lip 22, 2011 11:13

USUNAŁĘM POSTY NIE MERYTORYCZNE

czyli, fajnie wyszło, ile moge miec koni itd itp

przypominam że wklejamy wyłacznie wykresy, o wykresach dyskutujemy w tematach o danych autach

na razie dyskusje dario84 i evolutiona zostawiam... jak bedziecie chceli to wydziele odrebny temat na temat porownania tych mocnych wykresów / setupów



Awatar użytkownika
manior15
VW- Das Auto
VW- Das Auto
Posty: 513
Rejestracja: śr mar 04, 2009 00:19
Lokalizacja: Wieluń

Wykresy z hamowni - tu zamieszczamy wyniki pomiarów mocy !!

Post autor: manior15 » sob lip 30, 2011 10:50

Po Korekcie AJM+ pompki seria Turbo GT17/20 kolektor ARL wydech 2.37cala
Obrazek


GT17/20 AJM+/ASZ+ Alu 18" Gwint FK, and more.. zapraszam :)No Smoke No Fun - TDI Rulez :D
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
viewtopic.php?f=89&t=276520

Awatar użytkownika
CORNEK
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: pn mar 16, 2009 13:18
Lokalizacja: Połcznin

Wykresy z hamowni - tu zamieszczamy wyniki pomiarów mocy !!

Post autor: CORNEK » wt sie 02, 2011 10:42

1.9 TDI 110 KM ASV po programie

Obrazek


Audi A3 2.0TQ 250 KM i 384 Nm by TuneUp Gdańsk

rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

Wykresy z hamowni - tu zamieszczamy wyniki pomiarów mocy !!

Post autor: rav_tdi » pt sie 12, 2011 23:24

ARL w zdrowej serii...

Obrazek



BMN w serii po wypraniu wtrysków w ultradzwiękach i wymianie listwy wtryskowej - która lubi zwarcia - na nową pozbawioną tej wady.

Obrazek


SCIROCCO 4 EVER D BEST!!

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Wykresy z hamowni - tu zamieszczamy wyniki pomiarów mocy !!

Post autor: evolution » pt sie 19, 2011 20:22

przedstawiam wykres touran'a 2,0 tdi 140 ps na turbinie ze 170 posadzonej po kilku h walki na zeliwie ze 140. soft zupelnie bezdymny na cisnieniu uzyskiwanym....1,47 bara w over :helm: bym zapomnial auto to typowy dupowoz do szybszego przemieszczania sie:) Obrazek


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości