problem z ukladem chlodzenia nk2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
andy_lodz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 13:41
Lokalizacja: Łódź

Post autor: andy_lodz » sob cze 17, 2006 10:44

Witam.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=50482
To nie są bzdury ::) To jest życie:)

[ Dodano: Sob Cze 17, 2006 10:47 ]
P.S.To ze się nie załączył wentylator po 15 minutach to jeszcze nic nie znaczy.ja miałem termometr do 120 stopni Celsjusza,włożyłem go ostrożnie otwierając zbiorniczek wyrównawczy i trzymałem takżeby nie wpadł i nie zmniejszył obiegu i sprawdzałem czy przy 90 stopniach załączan na pierwszy bieg - termostat :)


[b]Volkswagen Team Łódź[/b]

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob cze 17, 2006 10:49

andy_lodz, ja nadal nie wiem na jakiej podstawie twierdzisz, że termostat załącza wentyl.



Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » sob cze 17, 2006 11:56

andy_lodz moze chodzi Ci o wlacznik termiczny??
Termostat to sa praktycznie 2 blaszki na sprezynie ktora sie rozciaga pod wplywem temp. (opis w duuuuuuzym uproszczeniu :P ) i nie dochodzi do niego ZADEN prad wiec chocby chcial to nie zalaczy wentylatora :P



Awatar użytkownika
Buniek85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 617
Rejestracja: czw sty 19, 2006 17:38
Lokalizacja: Gorzów Wlkp / Vic - Hiszpania
Kontakt:

Post autor: Buniek85 » sob cze 17, 2006 12:40

andy_lodz, looz dobrze mowisz, termostat struje obiegiem cieczy chlodzacej.

problem juz jest rozwiazany, bylo to bardzo trudne do rozgryzienia dla mechaniora ale sie udalo,w chlodnicy jest taki cienki wezyk ktory idzie do zbiorniczka, i otworek do tego wezyka w chlodnicy byl zapchany, a chlodnica zdeka zapowietrzyla sie, i tworzyla poduszke powietrzna, i czujnik wentylatora nie dyl zatopiony w wodzie i dlatego sie wentyl nie wlaczal


dzieki za podpowiedzi



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob cze 17, 2006 13:01

palen pisze:
andy_lodz pisze:A sprawdzałeś termostat? Przecież to termostat na dole chłodnicy załącza wentylator ,a nie czujnik temperatury Jak wyjmiesz termostat do sprawdzenia to niestety ci płyn wyleci(termosta jest na dole chłodnicy po prawo jak otworzysz maske) a sprawdza się go mocząc końcówke wgotującej wodzie.Pwyżej 90 stopni powinien zacząc przepuszcazac prad - zeby załączyć wentylator.
wydaje mi sie ze pomylies pojecia :) teremostat NIE PRZEWODZI PRADU!! posrednio wplywa na wlaczenie wiatraka puszczajac duzy obieg i goraca ciecz na czujnik temp i wtedy wlacza sie wiatrak jak jest za goraco :) rownie dobrze mozna powiedziec ze przeciez Ty wlaczas wiatrak, swoja jazda bo jak sie wleczesz na niskim biegu np w korku to tez wlaczysz wiatrak :)
Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie termostat jest po lewej stronie pod pompa wody , w okolicach pompy wspomagania ale w bloku a nie w chlodnicy :) To o czym mowisz to czujnik temperatury w chlodnicy i to on jak ma za goraco to wlacza wiatrak :)
ale moje pytanie brzmi , bo nie wiem czy dobrze rozumiem ze wiatrak ma dwie predkosci?? bo ja nie zauwazylem tego u siebie , moj jak sie zagrzeje to zaczyna chlodzic ze stala predkoscia. czekalem kiedys na odpalonym aucie i wydaje mi sie ze predkosc jest u mnie jednakowa, co prawda wlaczal sie co jakis czas ale na pewno nie szybciej :)Moze mam cos skopane? ale skoro dziala i spelnia swoja role.... tak tylko pytam z Ciekawosci , a na marginesie to w Fordzie Courierze jest tak ze wiatrak Ci sie wlaczy jak masz kluczyk przekrecony :) tzn ze jak masz gorace auto i podczas jazdy Ci sie wlaczy wiatrak to jak wysiadziesz z auta ,to on przestaje dmuchac i zdarza sie ze weze nie wytrzymuja :)bo obieg stoi i temperatura b. wysoka :) ale sie rozpisalem łoooo


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Buniek85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 617
Rejestracja: czw sty 19, 2006 17:38
Lokalizacja: Gorzów Wlkp / Vic - Hiszpania
Kontakt:

Post autor: Buniek85 » sob cze 17, 2006 13:10

guti pisze:bo nie wiem czy dobrze rozumiem ze wiatrak ma dwie predkosci??
dokladnie,jak silnik malo zagrzany wlacza sie na 1 biegu a jak mocno zagrzany wlacza sie 2 bieg



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob cze 17, 2006 13:54

he ale u mnie jeszcze sie nie zdarzylo zebym go zagrzal do drugiego biegu :)to chyba dobrze znaczy sie :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » sob cze 17, 2006 14:00

guti pisze:he ale u mnie jeszcze sie nie zdarzylo zebym go zagrzal do drugiego biegu :)to chyba dobrze znaczy sie
To znaczy że wiatrak znakomicie radzi sobie na pierwszym biegu.... :bigok:


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob cze 17, 2006 14:19

Buniek85 pisze:problem juz jest rozwiazany, bylo to bardzo trudne do rozgryzienia dla mechaniora ale sie udalo,w chlodnicy jest taki cienki wezyk ktory idzie do zbiorniczka, i otworek do tego wezyka w chlodnicy byl zapchany, a chlodnica zdeka zapowietrzyla sie, i tworzyla poduszke powietrzna, i czujnik wentylatora nie dyl zatopiony w wodzie i dlatego sie wentyl nie wlaczal
a trzeba było , poczytać forum bo dużo ludzi miało ten problem. Sam miałem i opisywałem.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Buniek85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 617
Rejestracja: czw sty 19, 2006 17:38
Lokalizacja: Gorzów Wlkp / Vic - Hiszpania
Kontakt:

Post autor: Buniek85 » sob cze 17, 2006 15:34

Paweł Marek, szukalem i znie znalazlem a wiadomo ze zalezy na czaie aby bylo oki z autkiem ;]

na 1 biegu wentyl jest na tyle wydajny ze na 2 bieg rzadko sie wlacza, i to jest dobre rozwiazane z tymi biegami



Awatar użytkownika
andy_lodz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 13:41
Lokalizacja: Łódź

Post autor: andy_lodz » sob cze 17, 2006 17:52

bodzio_j pisze:
andy_lodz pisze:A sprawdzałeś termostat? Przecież to termostat na dole chłodnicy załącza wentylator
mylisz pojęcia- to nie nazywa się "termostat" ale wyłącznik termiczny.
Buniek85, nie wiem jak sprawdzałeś wenty na krótko.Ale może spróbuj tak. Zdejmij wtyczkę z wyłącznika ter, w chłodnicy i zewrzyj dwa przewody - jeśli ruszy to wył. term. jest do wymiany, jeśli nie, to szukaj przekaźnika.
Hej
Fajne to przekomarzanie:
-to nie termostat tylko wyłącznik termiczny..
.........a moim zdaniem łopata to przecież nie łopata tylko ,,podnośnik ziemi sterowany recznie"
Co to za różnica skoro i tak każy wie o co chodzi,a jeśli ten wyłącznik termiczny działa to szukamy przyczyny dalej.Pozdrawiam.


[b]Volkswagen Team Łódź[/b]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 84 gości