Mój "oil catch tank"

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

grigorm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr lis 19, 2008 13:28
Lokalizacja: tychy

Mój "oil catch tank"

Post autor: grigorm » pn lip 11, 2011 01:34

skoro działa zostaw, przeszkadzac nie przeszkadza.
ja zrobilem ok 1000km i juz na dnie mam troche oleju ;]
rozglądam się za gumowymi wężykami teraz ;];]
najgorsze to, ze nawet jak wytarłem egra, zrobiłem 400km wczoraj autostradą z predkoacia 140-160km/h i i dzis patrze zasmokry ... mam nadzieje ze to poprostu resztki z dolotu *#cenzura#* ;/



Awatar użytkownika
marcingg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw maja 19, 2005 09:41
Lokalizacja: Gdańsk

Mój "oil catch tank"

Post autor: marcingg » pt sie 12, 2011 12:01

Jako wąż zastosować do OCT ?

Najlepszy byłby olejoodporny ale taki kosztuje ok.20zł za 0,5m
w dodatku trodno go namierzyć (obdzwoniłem chyba z 6 sklepów) i mają tylko w mniejszym rozmiarze nić 20mm.

Ja sobie wymyśliłem separator zrobiony z butelki po Nestea :hmm: ma duży korek i da radę zamocować dwa węże wciskane do środka (przy pomocy poxipolu), jeden wąż prawie do dna, na dnie butelki wcisnę druciak do naczyń żeby oliwa ładnie się skraplała a drugi wąż krótszy (tak mniej więcej 3 cm od narkętki. Butelka preźroczysta także będzie widać ile się tego zbiera i ew. wylać. Chyba że butelka nie wytrzyma oleju to będzie lipa.




Awatar użytkownika
manior15
VW- Das Auto
VW- Das Auto
Posty: 513
Rejestracja: śr mar 04, 2009 00:19
Lokalizacja: Wieluń

Mój "oil catch tank"

Post autor: manior15 » wt sie 16, 2011 10:46

marcingg, ciekawe co będzie jak ci kiedyś zassa kawałek tego druciaka do dolotu :panna:


GT17/20 AJM+/ASZ+ Alu 18" Gwint FK, and more.. zapraszam :)No Smoke No Fun - TDI Rulez :D
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
viewtopic.php?f=89&t=276520

Awatar użytkownika
marcingg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw maja 19, 2005 09:41
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mój "oil catch tank"

Post autor: marcingg » wt sie 16, 2011 11:07

manior15 pisze:marcingg, ciekawe co będzie jak ci kiedyś zassa kawałek tego druciaka do dolotu :panna:
fakt, może ciśnienia nie ma tam takiego mega dużego ale... lepiej spać spokojnie :okej:

druciak usunięty :kac:



bati1986
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: sob maja 15, 2010 09:28
Lokalizacja: TBU

Mój "oil catch tank"

Post autor: bati1986 » czw sie 18, 2011 20:21

Będę musiał u siebie takie coś zrobić bo zalewa mi IC-ka. Dzięki za wskazówki.



Awatar użytkownika
marcingg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw maja 19, 2005 09:41
Lokalizacja: Gdańsk

Mój "oil catch tank"

Post autor: marcingg » wt sie 23, 2011 12:12

OCT działa bardzo bardzo...

zbiera mi się na dnie około naparstka na przejechane jakieś 300km.
odkręcam i przelewam spowrotem do skrzynki :bigok:
silnik przestał głośno klekotać przy niskich obrotach i łagodniej rusza z miejsca.

wyczyściłbym jeszcze IC bo poci mi się od dołu, oraz EGR trochę kicha przez jakąś dziurkę która jest od strony odmy.



HellMan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: pn cze 06, 2005 07:58
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Mój "oil catch tank"

Post autor: HellMan » wt sie 23, 2011 14:12

marcingg pisze:odkręcam i przelewam spowrotem do skrzynki
I po co? Masz pewność, że nie dostaje się do twojego OCT powietrze a razem z tym woda?
marcingg pisze:silnik przestał głośno klekotać przy niskich obrotach i łagodniej rusza z miejsca.
Nie przesadzaj. "Co ma piernik do wiatraka?"



Awatar użytkownika
marcingg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw maja 19, 2005 09:41
Lokalizacja: Gdańsk

Mój "oil catch tank"

Post autor: marcingg » wt sie 23, 2011 21:58

z tą wodą może być trochę prawdy... będę wylewał ... :hehe: ... tam gdzie należy :D

co do klekotania to prawda..... ale w tym samym czasie co robienie OCT obsadziłem też luźny króciec wychodzący z pompy vacum bo nie miałem wspomagania hamulców a zdaje mi się że czytałem o tym że podciśnieniem jest sterowana przepustnica - stąd może ... jak już jest właściwe podciśnienie ...to jest łagodniejsze wchodzenie na obroty z co za tym idzie mniejszy klekot :bajer:



marcin998
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: czw mar 10, 2011 21:56

Mój "oil catch tank"

Post autor: marcin998 » śr sie 24, 2011 20:16

marcingg,
stad jest sterowanie EGR a co za tym idzie mniejszy klekot.
odma nic do tego nie ma.



Awatar użytkownika
tomaszvw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pt wrz 07, 2007 14:39
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Mój "oil catch tank"

Post autor: tomaszvw » pt wrz 02, 2011 15:23

Ja miałem odmę puszczoną w butelkę a wylot z butelki zostawiony luzem pod maską. Jednak po pewnym czasie powróciłem do oryginału. W butelce nie zbierało mi się praktycznie nic tylko kilka kropel i czarne ścianki butelki natomiast wydobywających się oparów oleju czy tam innych dymków było dość sporo które późnej lecą nam do kabiny. Jak nam wali olej z odmy to tylko separator, odmy luzem pod maską nie polecam ze względu na opary jak i kapanie olejem na ulicę co nie jest za bezpieczne dla motocyklistów którym też jestem :pub:

Ps. jak już robicie taki łapacz syfu pamiętajcie o odpowiedniej średnicy rurki wylotowej! Ja pierwszy raz zrobiłem za mało dziurek w butelce i wywaliło mi olej bagnetem :bigok:


Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to zepsujesz.

Awatar użytkownika
bary2004_2005
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: wt sty 02, 2007 22:05
Lokalizacja: kuj-pom
Kontakt:

Re: Mój "oil catch tank"

Post autor: bary2004_2005 » pn wrz 26, 2011 23:23

polecam http://allegro.pl/oil-catch-tank-zbiorn ... 68691.html" onclick="window.open(this.href);return false;



HellMan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: pn cze 06, 2005 07:58
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Mój "oil catch tank"

Post autor: HellMan » śr wrz 28, 2011 08:04

bary2004_2005 pisze:polecam
A polecasz, ponieważ...? Swoją drogą jak jesteś autorem tej aukcji to powinieneś od razu pomyśleć o zaoferowaniu odpowiednich (średnica, odporność na olej) węży. No i zaprezentuj fotkę z instalacji w TDI.



Misio1988
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: ndz paź 24, 2010 21:10
Lokalizacja: Brzesko

Mój "oil catch tank"

Post autor: Misio1988 » ndz paź 09, 2011 18:13

a ja mam takie pytanie bo mam "OCT" od jakiegos tygodnia, chyba wszystko zrobilem tak jak w opisach, jakies tam filtry zalozylem, jednak na wyjsciu rury z oct leci mi olej .. wiec nie mam pojecia dlaczego nie trzyma mi go w butelce tylko wali go na zewnatrz mimo zastosowania filtrow.. ma ktos jakis pomysl? zrobilem wszystko jak w opisach po za "klilkoma małymi dziurkami"



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 141 gości