TEMP PLYNU CHLODZACEGO

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

79Adam79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: sob lis 20, 2004 16:51
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 79Adam79 » śr sty 26, 2005 03:03

Zauwazyłem tez że na benzynie ta temperatura jest jednak około 90 stopni cały czas, w lato nawet minimalnie poza 90 wychodziło, ale wtedy wentylatorek zadziałał i znowu na 90 spadło- założyłem gaz i to on chyba troche ciepła odbiera.Na benzynce sprawdzałem to na autostradzie,a w mieście niestety nie sprawdze bo gaźnik 2ee mnie dobija(gaśnie sukinsyn)



MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » śr sty 26, 2005 03:05

moim zdaniem doraznie jak najbardziej dolewaj, najlepiej taki sam kolor,
lepsze to niz jazdzic z za mala ilosci plynu. Przy okazji jak bedziesz u mechanikow niech Ci sprawdza czy plyn na zamarzanie jest odporny, ale generalnie jak masz czas to wymien plyn. Dolej plynu i zobacz czy bedzie 90 trzymala jak nie to termostat wymien.... oznaki sa takie ze zablokowal sie w pozycji zamkniety i jest to o wiele GORSZE od otwartej, zebys silnika nie przegrzal....bo wtedy masakra


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » śr sty 26, 2005 03:09

79Adam79 pisze:Zauwazyłem tez że na benzynie ta temperatura jest jednak około 90 stopni cały czas, w lato nawet minimalnie poza 90 wychodziło, ale wtedy wentylatorek zadziałał i znowu na 90 spadło- założyłem gaz i to on chyba troche ciepła odbiera.Na benzynce sprawdzałem to na autostradzie,a w mieście niestety nie sprawdze bo gaźnik 2ee mnie dobija(gaśnie sukinsyn)
jak juz gaz masz zalozony to bez wzgledu czy jezdzisz na pb czy lpg dodatkowy obieg w ukladzie chlodzenia dziala, chociaz jak gaz nie leci to moze parownik nie odbiera ciepla na ogrzewanie go wiec moze na pb byc lepiej, ale nie jestem pewien...


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

maks96
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw sty 27, 2005 01:16
Lokalizacja: pomorze

Post autor: maks96 » czw sty 27, 2005 19:21

witam!
Po przeczytaniu kilku postów zastanawiam sie czy z moim termostatem wszystko ok. Otóż czy lato czy zima na trasie mam zawsze temp. 70 góra 80 stopni. Dodam, że zimny silnik szybko się nagrzewa (do 70 stopni) i jedynie na światłach latem temp. chwilowo skacze do95 po czym włacza się wentylator i utrzymuje w okolicach 90. Co może być do kitu: termostat, czujnik a może wskażnik.
:pub:



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » czw sty 27, 2005 19:44

maks96 pisze:witam!
Po przeczytaniu kilku postów zastanawiam sie czy z moim termostatem wszystko ok. Otóż czy lato czy zima na trasie mam zawsze temp. 70 góra 80 stopni. Dodam, że zimny silnik szybko się nagrzewa (do 70 stopni) i jedynie na światłach latem temp. chwilowo skacze do95 po czym włacza się wentylator i utrzymuje w okolicach 90. Co może być do kitu: termostat, czujnik a może wskażnik.
:pub:
termostat



Pan Japuk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: sob lis 20, 2004 20:49
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Pan Japuk » czw sty 27, 2005 20:46

To ja się wtrącę ze swoim problemem. Auto mi się nagrzewało beznadziejnie wolno i okazało się że w ogóle nie było termostatu. Założyłem oryginalny termostat VW-Audi (czyli powinien być w porządku) ale ciągle nagrzewa się wolno i ogrzewanie działa marnie. Teraz sobie pomyślałem że pewnie na termostacie powinien być jakiś oring. Czy może być tak że ciecz przepływa obok termostatu ze względu na brak oringa? Występuje w ogóle oring na termostacie? Auto to Golf II 1.6 D, chociaż to chyba bez znaczenia.



MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » czw sty 27, 2005 20:51

Pan Japuk pisze:To ja się wtrącę ze swoim problemem. Auto mi się nagrzewało beznadziejnie wolno i okazało się że w ogóle nie było termostatu. Założyłem oryginalny termostat VW-Audi (czyli powinien być w porządku) ale ciągle nagrzewa się wolno i ogrzewanie działa marnie. Teraz sobie pomyślałem że pewnie na termostacie powinien być jakiś oring. Czy może być tak że ciecz przepływa obok termostatu ze względu na brak oringa? Występuje w ogóle oring na termostacie? Auto to Golf II 1.6 D, chociaż to chyba bez znaczenia.
nie wiem jak w 1.6D ale zarowno w 1.3 jak i w 1.8 byly oczywiscie oringi, ale brak oringa bardzie by sie chyba objawial wyciekaniem plynu w okolicach jego umieszczenia. Moze masz uklad zamolony?? a plynu jest powyzej min.?


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

Pan Japuk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: sob lis 20, 2004 20:49
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Pan Japuk » czw sty 27, 2005 21:18

Poziom płynu mam w normie. Wymieniałem nagrzewnicę - spuszczałem płyn i przy okazji założyłem termostat. Nie wiem czy układ nie jest zakamieniony ale wycieków żadnych nie ma. Oring chyba po prostu uszczelnia termostat wewnątrz układu - samo uszczelnienie między termostatem a ścianką. Nie jestem pewny tego co piszę ale tak to sobie wyobrażam bo tak przynajmniej jest w niektórych autach.



Awatar użytkownika
bryszard
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: wt sty 25, 2005 15:32
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: bryszard » pt sty 28, 2005 22:47

Ok wszystko roozumię ale dalczego u mnie MK3 1.8 zaczyna otwierac przy ok 70 st.c(za wcześnie ) ale po nawet 2 godzinej jeżdzie tem.nie wskoczy ponad 70 stopni a nawet jest poniżej.Czujnik działa bo jak postoje np 20minut to temp. rośnie do 90 st.C I nzowu się zaczyna przejadę 5km z prędkością 80km/h i znowu spada do 60st.O co chodzi



Awatar użytkownika
lukdohc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: czw wrz 30, 2004 22:16
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: lukdohc » pt sty 28, 2005 23:20

mam takie pytanie skad Wy wiecie ile stopni kiedy jest ja mam golfa mk2 1,6D no i sa tylko kreski na wskazniku skad wiecie jaka temp.
2 pytanie ile kosztuja wszystkie termostaty i gdzie sa i jak je wymienic, bo mi po odpaleniu wskazowka idzie odrazu na maxa i lapka miga caly czas, wiec prosze o fotki gdzie sa te termostaty jak je wymienic, no i ile i jakie powinienem kupic no i jaka cena, z gory dziekuje
pozdrawiam



MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » sob sty 29, 2005 02:08

lukasz pisze:mam takie pytanie skad Wy wiecie ile stopni kiedy jest ja mam golfa mk2 1,6D no i sa tylko kreski na wskazniku skad wiecie jaka temp.
2 pytanie ile kosztuja wszystkie termostaty i gdzie sa i jak je wymienic, bo mi po odpaleniu wskazowka idzie odrazu na maxa i lapka miga caly czas, wiec prosze o fotki gdzie sa te termostaty jak je wymienic, no i ile i jakie powinienem kupic no i jaka cena, z gory dziekuje
pozdrawiam
hm.. dobre pytanie z tym skad wiemy, wyczytalem chyba gdzies ze jak na pionowo jest kreska to jest 90 i tyle.... IMHO glupie i dziwne ze w stopniach nie podali
co do kosztow,
termostat (jeden jest!!) do 1.3 czy tez 1.8 chyba z 30 zlotych, ale u Ciebie najpierw bym sprawdzil czujnik od zegarow bo predzej to masz skopane. Mozesz zrobic taki test: właczasz zilny silnik, i obserwujesz te dwie rury co do chlodnicy dochodza, jedna powinna sie troche nagrzewac a druga dluuugo powinna byc zimna, o ile dobrze pamietam do dolna powinna byc chlodna. Oznacza to w skrocie ze termostat trzyma w pozycji zamknietej i dopoki silnik sie nie nagrzeje to nie puszcza plynu chlodzacego na chlodnice celem zchodzenia. Jezeli u ciebie od razu obydwie rury beda sie cieple robic to znaczy ze termostat masz skopany. Co do wskaznika temperatury to zapewne czujnik jest skopany (jakis czarny najprawdopodobniej wkrecony gdzies w jakis kruciec czarny plastikowy)(bo chyba jezdzisz ciagle golfem a przy takich wskazaniach jak podales juz nie powinienes). Lepiej to napraw bo jak kiedys naprawde przegrzejesz silnik to nawet nie bedziesz wiedzial a to bałdzo zle....
no i oczywiscie poziom plynu sprawdz...


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

Awatar użytkownika
lukdohc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: czw wrz 30, 2004 22:16
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: lukdohc » sob sty 29, 2005 14:51

poziom plynu mam dobry, wlasnie a gdzie ten czujnik temp jest no i czy mozna sprawdzic czy dziala no i jaki koszt jest tego czujnika...
wiem ze to musze naprawic naszczescie teraz zima wiec male szanse na przegzanie ale musze jakos to skapowac, mam nadzieje ze przy waszej pomocy mi sie uda, slyszalem tez ze cos sie moglo w liczniku zrypac mozliwe?? ale najpierw jakbyscie mogli powiedziec jak wyglada i gdzie ejst ten czujnik temp. dzieki



MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » sob sty 29, 2005 16:49

lukasz pisze:poziom plynu mam dobry, wlasnie a gdzie ten czujnik temp jest no i czy mozna sprawdzic czy dziala no i jaki koszt jest tego czujnika...
wiem ze to musze naprawic naszczescie teraz zima wiec male szanse na przegzanie ale musze jakos to skapowac, mam nadzieje ze przy waszej pomocy mi sie uda, slyszalem tez ze cos sie moglo w liczniku zrypac mozliwe?? ale najpierw jakbyscie mogli powiedziec jak wyglada i gdzie ejst ten czujnik temp. dzieki
nie wiem na 100% jak w dislu w benzynie moge Ci powiedziec jak jest,
do glowicy(albo bloku) jest przykrecony kruciec wody, wychodza z niego przewody i tam sa czujniki,czujnik. Od temperatury jest zazwyczaj czarny,
dochodzi do niego kostka 2-pinowa. Koszto podejzewam kolo 30 zl


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

Awatar użytkownika
lukdohc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: czw wrz 30, 2004 22:16
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: lukdohc » sob sty 29, 2005 16:55

dzieki Malibu za pomoc



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 149 gości