problemy z ajm 115 tdi help
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
problemy z ajm 115 tdi help
witam serdecznie. mam kłopot a silnikiem w passacie tdi 115 koni ajm na pompowtryskach. podczas przyśpieszania jak i jazdy ksztusi się. wygląda to tak jak by ktos na sekunde odciął prąd i podłaczył. zasada taka że działa i na sekunde przestaje. podczas równej jazdy około 2 tys obrotów odcina mniej ale i tak jest to nie do wytrzymania. nie jest to przepływka , czujnik ciśnienia doładowania sprawdzałem poprzez podmianke. pompa paliwa i filtr także nowe. vag wykazał czujnik wałka rozrządu-także podmieniłem dalej nic. sprawdziłem węże dolotowe powietrza--całe a kicha dalej. pomocy.... Nadmienie jeszcze ze egr zaślepiłem blaszką ale to nic nie dało.
Ostatnio zmieniony sob mar 31, 2012 13:23 przez bartek67a, łącznie zmieniany 1 raz.
problemy z ajm 115 tdi
Logi kolego zrób dynamiczne i daj do działu DIAGNOSTYKA ... do obejrzenia przez znawców tematu ...
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
problemy z ajm 115 tdi
Czujnik G40 ma tylko wpływ na odpalanie silnika i nic poza tym. Zrób te logi tak jak podpowiada Ci kolega Haki a przy okazji podaj jaki masz wpis w 01 Engine w rubryce "Soft. Coding".
Re: problemy z ajm 115 tdi
logi---wyjaśnijcie co dokładnie to oznacza bo nie mam pojęcia jak to zrobić itd. kabelki i vaga mam.
Re: problemy z ajm 115 tdi
Cześć!Miałem borę z tym silnikiem-dla mnie to była gehenna i porażka, z mojej wiedzy był to jeden z pierwszych PD-montowany do BORY zaledwie półtora roku...bartek67a pisze:witam serdecznie. mam kłopot a silnikiem w passacie tdi 115 koni ajm na pompowtryskach. podczas przyśpieszania jak i jazdy ksztusi się. wygląda to tak jak by ktos na sekunde odciął prąd i podłaczył. zasada taka że działa i na sekunde przestaje. podczas równej jazdy około 2 tys obrotów odcina mniej ale i tak jest to nie do wytrzymania. nie jest to przepływka , czujnik ciśnienia doładowania sprawdzałem poprzez podmianke. pompa paliwa i filtr także nowe. vag wykazał czujnik wałka rozrządu-także podmieniłem dalej nic. sprawdziłem węże dolotowe powietrza--całe a kicha dalej. pomocy.... Nadmienie jeszcze ze egr zaślepiłem blaszką ale to nic nie dało.
U mnie przycinała sie turbina i objaw był taki idzie, muli-czyli nie idzie, później dostaje znowu kopa...może to Ci coś pomoże...poza tym robiłem w niej uszczelkę pod głowicą, wałek rozrządu, wszystkie szklanki, długo by tu pisać!!!
PZDR MAT
-
- Mały gagatek
- Posty: 88
- Rejestracja: pt wrz 05, 2008 13:46
- Lokalizacja: lubuskie/oslo
- Kontakt:
Re: problemy z ajm 115 tdi
bartek67a pisze:witam serdecznie. mam kłopot a silnikiem w passacie tdi 115 koni ajm na pompowtryskach. podczas przyśpieszania jak i jazdy ksztusi się. wygląda to tak jak by ktos na sekunde odciął prąd i podłaczył. zasada taka że działa i na sekunde przestaje. podczas równej jazdy około 2 tys obrotów odcina mniej ale i tak jest to nie do wytrzymania. nie jest to przepływka , czujnik ciśnienia doładowania sprawdzałem poprzez podmianke. pompa paliwa i filtr także nowe. vag wykazał czujnik wałka rozrządu-także podmieniłem dalej nic. sprawdziłem węże dolotowe powietrza--całe a kicha dalej. pomocy.... Nadmienie jeszcze ze egr zaślepiłem blaszką ale to nic nie dało.
mam dokladnie to samo tez ajm ale jak przyspieszasz powoli to jest ok nie ?
viewtopic.php?f=89&t=308478&p moj borowik
Re: problemy z ajm 115 tdi
jak staram się utrzymać go na około 2 tys obr to w miare równo jedzie ale jak juz chwile pochodzi i się zagrzeje to już katastrofa. na wolnych nie chce chodzić--gaśnie przerywa itd. Co zauważyłem to u mnie cały czas pracuje "góra dół" zawór upustowy turbiny i stąd te całkowite momentowe spadki mocy. Nie są to raczej zaworki n75 i n18 bo podmieniałem jeden z drugim i zero różnicy. Z tego co wiem to zawór upustowy jest sterowany zaworkiem n75 a zaś n75 z komputera wiec nie wiem dlaczego komputer "każe " odcinać moc i spuszczać ciśnienie na sekunde i dalej na chwilke pompuje. Komputer też wymieniłem(immo off) i nic nie pomoglo. nie mam już pojęcia.
problemy z ajm 115 tdi
Nie zawór upustowy tylko mechanizm zmiany kąta natarcia kierownic spalin zmiennej geometrii turbiny ale skoro pracuje non-stop góra-dół (nie powinno tak być) to trzeba najpierw podejrzeć jakie wartości podaje sterownikowi silnika czujnik ciśnienia doładowania czyli G71 w parametrach zarówno w logu statycznym jak i dynamicznym grup 010 i 011. Jest co najmniej dziwnym, że tak się dzieje skoro podmieniałeś G71 jak i N75 oraz sterownik silnika a może wystarczy tylko przejrzeć wężyki podciśnienia. Zrób w końcu te logi to wtedy będzie coś konkretnego widać.
Re: problemy z ajm 115 tdi
Witam,
Nie wiem co ma piernik do wiatraka......
Przycinająca się turbina , uszczelka pod głowicą , wałek , szklanki, dwumas itp , to prędzej czy później dotyczy lub może dotyczyć każdego TDI PD (ATD ,AUY, AXR,ARL,ASZ ...itp) - także poźniejszych konstrukcji ( BKD ,BKC, BMN...itp ).
Podobne usterki nie szczędzą innych konstrukcji HDI, TDCI....
To jest tylko i wyłącznie kwestia przebiegu i dbania o auto.
Podsumowując , normalnie traktowany AJM z rozsądnym przebiegiem nie będzie odbiegał awaryjnością od innych PD'ków.
Po prostu trafiłeś na "zmęczony" egzemplarz.
"Zmęczony " AGR również może zrujnować portfel.
pozdr
Nie wiem co ma piernik do wiatraka......
Przycinająca się turbina , uszczelka pod głowicą , wałek , szklanki, dwumas itp , to prędzej czy później dotyczy lub może dotyczyć każdego TDI PD (ATD ,AUY, AXR,ARL,ASZ ...itp) - także poźniejszych konstrukcji ( BKD ,BKC, BMN...itp ).
Podobne usterki nie szczędzą innych konstrukcji HDI, TDCI....
To jest tylko i wyłącznie kwestia przebiegu i dbania o auto.
Podsumowując , normalnie traktowany AJM z rozsądnym przebiegiem nie będzie odbiegał awaryjnością od innych PD'ków.
Po prostu trafiłeś na "zmęczony" egzemplarz.
"Zmęczony " AGR również może zrujnować portfel.
pozdr
problemy z ajm 115 tdi
kolego sztomel z tymi logami to trochę problem bo..... to nie samochód a łódź motorowa. nie chciałem o tym pisać na początku bo raczej żaden fachowiec nie bedzie ze mną rozmawiał ale zapewniam że 2 czy 3 sezony ten silniczek cieszył moją dusze i wszystkich znajomych szybkością mocą itd. koniec zeszłego sezonu zaczął odwalać psikusy ale to był koniec sezonu wiec.... i stwierdziłem że to z winy pompki paliwa i słabego powrotu paliwa do zbiornika. w tym roku wszystko było zapięte na ostatni guzik. nowa pompa paliwa (zewnętrzna żeby podawała do silnika) i powrót do zbiornika jak być powinno i byłem pewny że nie odwali numeru. co do podciśnień to wczoraj sprawdzałem według schematu czy mam wszystko ok a przy tym przejrzałem wszystkie wężyki. Są całe a jak chodzi silnik i zdejmę któreś podciśnienie to od razu inaczej pracuje. Po za tym nie do końca wiem jak wykonać te logi w moim przypadku. mam kabel vag i k+can , vw tools ale vaga pełnego nie. tak miedzy Bogiem a prawdą to chyba mi potrzeba dobrego fachowca bo więcej nie wiem co podmieniać. Zastanawiam się nad pompkami.
problemy z ajm 115 tdi
zapomniałem dodać że mruga mi kontrolka świec żarowych ale podobno to też mruga z braku czujnika pedału hamulca którego nie mam ale to nie był problem przez 3 lata wiec...nie ma związku z tym co się dzieje teraz. może to coś z uszczelką głowicy albo pompowtryskiwaczami ???
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
problemy z ajm 115 tdi
posprawdzaj zasilania do ecu, skoro to lodz to mozliwe iz przekaznik skorodowal od wilgoci... innych pomyslow bez diagnozy nie mam
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
problemy z ajm 115 tdi
zaniku prądu nie zauważyłem , jak przerywa itd to zegary nie gasną i zapłon jest cały czas (palą się kontrolki od płynów,abs,poduchy itd) .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 178 gości