ok dzięki. sprawdzę to jak najszybciej.maciejhan pisze:Luz łożyska wyczujesz ruszając kołem ( na podniesionym oczywiście ) góra, dół. Nie powinno praktycznie drgnąć.\
Jeśli jest luz, to wciskasz hamulec, ewentualnie ktoś wciska a Ty jeszcze raz ruszasz kołem góra, dół. Jeśli luz znikł to znaczy że to łożysko, jeśli nie to sworzeń, albo " cosik" innego.
Problem po wymianie hamulców na większe. Wszystkie koła trą
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: Problem po wymianie hamulców na większe. Wszystkie koła
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Problem po wymianie hamulców na większe. Wszystkie koła trą
poszarpałem trochę kołem i jedyne co zauważyłem to że się całe auto zaczęło bujać. albo luz niezauważalny albo go nie ma.
Dam jeszcze jak wyglądaja tarcze po tych kilku set km jeżdzenia:
Lewy przód
http://img189.imageshack.us/img189/5605/dsc00813nt.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Prawy przód - ten grzejący się
http://img811.imageshack.us/img811/5334/dsc00814e.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Prawy tył - ten grzejący się
http://img13.imageshack.us/img13/742/dsc00815oo.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Lewy tył - tutaj chyba klocek całej tarczy nie obejmuje. Mam się czym martwić czy rozebrać to i poczyścić? Strona się nie grzeje.
http://img41.imageshack.us/img41/3622/dsc00816lz.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak widać lewa niegrzejąca się tarcza wygląda OK ale za to te prawe tył + przód wyglądaja fatalnie
Dam jeszcze jak wyglądaja tarcze po tych kilku set km jeżdzenia:
Lewy przód
http://img189.imageshack.us/img189/5605/dsc00813nt.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Prawy przód - ten grzejący się
http://img811.imageshack.us/img811/5334/dsc00814e.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Prawy tył - ten grzejący się
http://img13.imageshack.us/img13/742/dsc00815oo.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Lewy tył - tutaj chyba klocek całej tarczy nie obejmuje. Mam się czym martwić czy rozebrać to i poczyścić? Strona się nie grzeje.
http://img41.imageshack.us/img41/3622/dsc00816lz.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak widać lewa niegrzejąca się tarcza wygląda OK ale za to te prawe tył + przód wyglądaja fatalnie
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
- maciejhan
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
- Lokalizacja: WLKP okolice Poznania
Problem po wymianie hamulców na większe. Wszystkie koła trą
Normalny widok przy nie odbijających klockach. Wiec poćwicz temat dalej.
Problem po wymianie hamulców na większe. Wszystkie koła trą
no cóż pole manewru jeśli chodzi o przód się trochę zawężyło. czekam teraz na piastę i zlecę to jakiemuś innemu mechanikowi co by ją zmienił. Ze swej strony po zaliczeniach w sobotę wezmę się za rozebranie ponowne zacisku na przodzie i jeszcze raz ten tłoczek wsadzę. Tam już nie ma co być źle.
A potem trza ogarnąć co z tym tyłem. Tam to nie wiem czy skończy się na wymianie zacisków bo strona która trze ma perfect tłoczek.
A potem trza ogarnąć co z tym tyłem. Tam to nie wiem czy skończy się na wymianie zacisków bo strona która trze ma perfect tłoczek.
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Problem po wymianie hamulców na większe. Wszystkie koła trą
Hej. Jeśli chodzi o tył, to może inne linki? Jak ja u siebie zakładałem to w sklepie było kilka rodzai. Oczywiście te od tarcz i bębnów różniły się długością.
Re: Problem po wymianie hamulców na większe. Wszystkie koła
wiesz co, nie wiem czy linki rozróżnia się na zaciski bo w golfie występowały w zasadzie 3 rodzaje. Takie jak mam ja, potem takie jak mam ja tylko że wajha od ręcznego od tyłu i jeszcze takie "prążkowane" ale pewnie dł linki taka sama jak dl tych z wajhą od tyłu. Wg mnie linki będą pasować wszystkie bo zawsze można wyregulować przy lewarku ręcznego. Ja u siebie mam prawie wgl nie podciągnięty i słabo bierze ale chcę na końcu go zrobić. Na pewno ręczny mi nie trzyma.sekate pisze:Hej. Jeśli chodzi o tył, to może inne linki? Jak ja u siebie zakładałem to w sklepie było kilka rodzai. Oczywiście te od tarcz i bębnów różniły się długością.
W zasadzie ta linka co mam to działała w zestawie z tymi zaciskami "prążkowanymi"
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Problem po wymianie hamulców na większe. Wszystkie koła trą
Mówię jak było w moim przypadku W sklepie musiałem zaznaczyć, że mam zaciski, a nie bębny, a jak na szrocie szukałem to to samo - do zacisków w ogóle nie mieli. A i tak tą linkę którą wziąłem do zacisków mechanik potem wymieniał na inną, bo nie pasowała.
Nie dam sobie ręki uciąć, że to wina linek - podsuwam tylko pomysł
Nie dam sobie ręki uciąć, że to wina linek - podsuwam tylko pomysł
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Problem po wymianie hamulców na większe. Wszystkie koła trą
Linki są w dwóch rodzajach do tarcz mają inna kulkę na końu, ważne jest tylko czy odpuszczają hamulec treczny po zwolnieniu dźwigni w kabinie. killah, trzeci rodzaj linki jesli chodzi o zwykłego golfa może wynikać tylko z zastosowania nieoryginalnych zacisków, mod MK2 , paska , Mk4 itp , w oryginale był tylko jeden rodzaj.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Problem po wymianie hamulców na większe. Wszystkie koła trą
cześć
od jutra mam się zamiar zabrać za hamulce tył.
Potrzebował bym informacji:
1) ogólnego działania hamulca przy naciskania hamulca Nożnego - tj czy wysuwa się wtedy wtedy też mechanizm ręcznego. Do czego dążę to dowiedzieć się czy w przypadku nieodbijania tłoczka trzeba przeczyścić ten mechanizm w środku bo tłoczek jest GIT
2) jak wyjąć tą wajhę od ręcznego. Przypominam że moje zaciski mają wajhę z boku. Do czego dążę - mam ładny zacisk z wyjętymi wnętrznościami i chciałbym przełożyć środek z obecnego na lewej stronie. Powód jest taki że ręczny nie odbija ale po zamontowaniu dodatkowej sprężyny na linkę jest OK i dobija ręczny. Chciałbym chociaż wyczyścić ten mechanizm żeby wajha chodziła luźniej
3) Co na tyle może powodować że po wkręceniu tłoczka i złożeniu zacisku kręci się ok a po kilkukrotnym naciśnięciu pedału hamulca już jest tarcie i nie odbija. Cały ten mechanizm w środku się nie chowa - czy on się wgl przesuwa podczas naciskania pedału hamulca? + Prowadnice + ? co jeszcze?
od jutra mam się zamiar zabrać za hamulce tył.
Potrzebował bym informacji:
1) ogólnego działania hamulca przy naciskania hamulca Nożnego - tj czy wysuwa się wtedy wtedy też mechanizm ręcznego. Do czego dążę to dowiedzieć się czy w przypadku nieodbijania tłoczka trzeba przeczyścić ten mechanizm w środku bo tłoczek jest GIT
2) jak wyjąć tą wajhę od ręcznego. Przypominam że moje zaciski mają wajhę z boku. Do czego dążę - mam ładny zacisk z wyjętymi wnętrznościami i chciałbym przełożyć środek z obecnego na lewej stronie. Powód jest taki że ręczny nie odbija ale po zamontowaniu dodatkowej sprężyny na linkę jest OK i dobija ręczny. Chciałbym chociaż wyczyścić ten mechanizm żeby wajha chodziła luźniej
3) Co na tyle może powodować że po wkręceniu tłoczka i złożeniu zacisku kręci się ok a po kilkukrotnym naciśnięciu pedału hamulca już jest tarcie i nie odbija. Cały ten mechanizm w środku się nie chowa - czy on się wgl przesuwa podczas naciskania pedału hamulca? + Prowadnice + ? co jeszcze?
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Problem po wymianie hamulców na większe. Wszystkie koła trą
siemka
Rozebrałem dzisiaj tył. Pobieżnie ale jednak. Tj bez wyjmowania tłoczków.
PRAWA STRONA TYŁ GRZEJĄCA SIĘ -
Tutaj załączam filmik jak to się kręci - wg mnie dostatecznie długo - czuć szuranie klocka jednak
" onclick="window.open(this.href);return false;
Zdjęcia klocków - tutaj od razu widać że klocki nadają się na śmietnik - tak źle zeszlifowane że szkoda gadać. Sorry za jakość. foty robione na kolanie(dosłownie):
http://img801.imageshack.us/img801/5407/dsc00819x.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img856.imageshack.us/img856/1253/dsc00829o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img593.imageshack.us/img593/6640/dsc00828h.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img819.imageshack.us/img819/6023/dsc00826p.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img6.imageshack.us/img6/3120/dsc00822zc.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ogólnie nie podoba mi się ten materiał (guma) po zewnętrznej stronie klocków. Czy mogę to zedrzeć? Klocki ciężko chodziły też w jarzmie - zeszlifowałem boki klocków oraz jarzma + posmarowałem smarem miedzianym. Mam jednak wrażenie że ta guma przeszkadza w dobrym odbijaniu klocków. Co o tym sądzicie? I co sądzicie po obejrzeniu filmu? Dobrze to chodzi? Dodam że po naciśnięciu hamulca (wielokrotnym) + recznego nie ma różnicy w kręceniu się koła czyli odbija tłok. Cały czas się kręci jak pokazano na filmie. Jak będzie po zeszlifowaniu jarzm powiem za pare dni jak się to ułoży.
LEWA STRONA TYŁ - TA KTÓRA SŁABO BIERZE
Filmik:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Tutaj widać że koło kręci się bardzo długo ale na następnym zdjęciu zobaczymy daczego:
http://img148.imageshack.us/img148/4573/dsc00832h.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak widać tarcza spotyka się z klockiem na środku tylko. Jest delikatny szum klocków przy kręceniu kołem. Gumy z klocków te co pokazywałem wcześniej są tutaj pozdzierane.
Konkluzja:
Tak więc chyba bez wątpienia trzeba wymienić klocki na całym tyle i nie szifować ich tylko kupić dobre bo chyba klocki które krzywo dociskają tarczę są tutaj problemem. Prowadnice są OK.
Dzięki z góry za podpowiedzi.
Rozebrałem dzisiaj tył. Pobieżnie ale jednak. Tj bez wyjmowania tłoczków.
PRAWA STRONA TYŁ GRZEJĄCA SIĘ -
Tutaj załączam filmik jak to się kręci - wg mnie dostatecznie długo - czuć szuranie klocka jednak
" onclick="window.open(this.href);return false;
Zdjęcia klocków - tutaj od razu widać że klocki nadają się na śmietnik - tak źle zeszlifowane że szkoda gadać. Sorry za jakość. foty robione na kolanie(dosłownie):
http://img801.imageshack.us/img801/5407/dsc00819x.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img856.imageshack.us/img856/1253/dsc00829o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img593.imageshack.us/img593/6640/dsc00828h.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img819.imageshack.us/img819/6023/dsc00826p.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img6.imageshack.us/img6/3120/dsc00822zc.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ogólnie nie podoba mi się ten materiał (guma) po zewnętrznej stronie klocków. Czy mogę to zedrzeć? Klocki ciężko chodziły też w jarzmie - zeszlifowałem boki klocków oraz jarzma + posmarowałem smarem miedzianym. Mam jednak wrażenie że ta guma przeszkadza w dobrym odbijaniu klocków. Co o tym sądzicie? I co sądzicie po obejrzeniu filmu? Dobrze to chodzi? Dodam że po naciśnięciu hamulca (wielokrotnym) + recznego nie ma różnicy w kręceniu się koła czyli odbija tłok. Cały czas się kręci jak pokazano na filmie. Jak będzie po zeszlifowaniu jarzm powiem za pare dni jak się to ułoży.
LEWA STRONA TYŁ - TA KTÓRA SŁABO BIERZE
Filmik:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Tutaj widać że koło kręci się bardzo długo ale na następnym zdjęciu zobaczymy daczego:
http://img148.imageshack.us/img148/4573/dsc00832h.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak widać tarcza spotyka się z klockiem na środku tylko. Jest delikatny szum klocków przy kręceniu kołem. Gumy z klocków te co pokazywałem wcześniej są tutaj pozdzierane.
Konkluzja:
Tak więc chyba bez wątpienia trzeba wymienić klocki na całym tyle i nie szifować ich tylko kupić dobre bo chyba klocki które krzywo dociskają tarczę są tutaj problemem. Prowadnice są OK.
Dzięki z góry za podpowiedzi.
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
- Leszek Madison
- Użytkownik
- Posty: 279
- Rejestracja: ndz lut 10, 2008 23:15
- Lokalizacja: WZ
Re: Problem po wymianie hamulców na większe. Wszystkie koła
http://img856.imageshack.us/img856/1253/dsc00829o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; - to ślad po zagrzaniu hamulca, tłoczek się odznaczył na klocku, ale faktycznie klocki na śmietnik raczej. Jakiej to firmy klocki? Zdzierać tego czegoś raczej nie ma sensu. Zakładać nierównomiernie zużytego klocka też.
Po filmiku widać, że kółko dobrze chodzi, z tego co mogę usłyszeć klocek nie obciera. Pytanie z czego wynika jego nieregularne zużycie? Najpewniej źle układający się zacisk w jarzmie. Jeśli wszystko tam poczyściłeś i nasmarowałeś, a jak widzę z tego co napisałeś zacisk odbija, to spoko.
Ponadto, z tego co pamiętam, pod klocki wsadza się takie specjalne blaszki, wpina się je na jarzmo. Numer 22 i 23 na obrazku:
Diabeł tkwi w szczegółach.
Po filmiku widać, że kółko dobrze chodzi, z tego co mogę usłyszeć klocek nie obciera. Pytanie z czego wynika jego nieregularne zużycie? Najpewniej źle układający się zacisk w jarzmie. Jeśli wszystko tam poczyściłeś i nasmarowałeś, a jak widzę z tego co napisałeś zacisk odbija, to spoko.
Ponadto, z tego co pamiętam, pod klocki wsadza się takie specjalne blaszki, wpina się je na jarzmo. Numer 22 i 23 na obrazku:
Diabeł tkwi w szczegółach.
Re: Problem po wymianie hamulców na większe. Wszystkie koła
te klocki były szlifowane dlatego tak to wygląda...Leszek Madison pisze:http://img856.imageshack.us/img856/1253/dsc00829o.jpg - to ślad po zagrzaniu hamulca, tłoczek się odznaczył na klocku, ale faktycznie klocki na śmietnik raczej. Jakiej to firmy klocki? Zdzierać tego czegoś raczej nie ma sensu. Zakładać nierównomiernie zużytego klocka też.
Po filmiku widać, że kółko dobrze chodzi, z tego co mogę usłyszeć klocek nie obciera. Pytanie z czego wynika jego nieregularne zużycie? Najpewniej źle układający się zacisk w jarzmie. Jeśli wszystko tam poczyściłeś i nasmarowałeś, a jak widzę z tego co napisałeś zacisk odbija, to spoko.
Ponadto, z tego co pamiętam, pod klocki wsadza się takie specjalne blaszki, wpina się je na jarzmo. Numer 22 i 23 na obrazku:
Diabeł tkwi w szczegółach.
dziwne z tymi blaszkami.. nie bardzo wiem gdzie miały by się tam znaleść. One tak jak na przodzie są dociskane przez te sprężynki.
Klocek obciera może na filmie nie było słychać. Dobra jeśli chodzi o tył to póki nie wymienię klocków to nie ma co gdybać. Popsuł je "mechanik" i już.
Jeśli chodzi o przód to będę chciał wymienić piastę ale może jutro jeszcze raz wyjmę tłoczek tak dla pewności.
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Problem po wymianie hamulców na większe. Wszystkie koła trą
killah, zwróć uwagę na jedną konkretną rzecz, klocek musi miec luz na tyle żeby sie przesuwał, nowe czesto mają nadwymiar i trzeba przyszlifować. Pomarszczona podkładka na klocku moim zdaniem moze byc to również efekt wpychania klocka na siłę od boku z użyciem młotka. Zresztą własnie pasuje to wszystko do objawów nieodbijania. Rób to kolego sam.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Problem po wymianie hamulców na większe. Wszystkie koła trą
ok. klocki postaram się kupić jakieś 15 mm bo chyba takie są do moich zacisków na tyle. podkładkę zerwę
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości