Filtr stożkowy w MK3 GTi 8v

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Miroonn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt maja 16, 2006 17:39
Lokalizacja: Bircza
Kontakt:

Filtr stożkowy w MK3 GTi 8v

Post autor: Miroonn » pn cze 12, 2006 08:58

Witam!

Ostatnio chciałem wymienić filtr na stożkowy w MK3 GTI 8V. Jak wiedzą użytkownicy tego bolidu jest tam rura prowadząca do silnika, rura od kolektora i jakaś sterowana elektronicznie machina podłączona do zasilania. Prócz tego są dwa małe węzyki. Nie wiedziałem za bardzo co z tym zrobic wiec poprostu odpiąłem kostkę od tej machiny, podpiąłem do górnej rury stożek i auto nie chciało zapalić. Więc podłączyłem wszystko tak jak było i na uruchomionym silniku :satan: , odpiąłem filtr i założyłem stożek. troche sie poddusił ale zaczął działać. Pojezdziłem troche na tym stożku i po paru minutach jazdy zaczął sie dusić tak jakby brakowało mu paliwa. postanowiłem dowiedzieć sie czegoś więcej na forum o tym jak to podłączyć, co zrobić z tymi wężykami zanim założę stożek. Proszę o jakieś wskazówki. Pozdrawiam




Awatar użytkownika
Miroonn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt maja 16, 2006 17:39
Lokalizacja: Bircza
Kontakt:

Post autor: Miroonn » pn cze 12, 2006 11:49

5 lat mam :grin:

[ Dodano: 12 Cze 2006 13:03 ]
Ja poważnie proszę o jakąś podpowiedź. Może to jest banalny problem ale moja znajomość tej sprawy to tak jak znajomość wilka na gwiazdach.



malolat
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: pn lut 07, 2005 17:41
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: malolat » pn cze 12, 2006 14:19

hmmm, to ciekawie sie zapowiadasz :>

ale ...

patrzac od strony silnika, z przepustnicy wychodzi rura, dalej masz ta machine, i dopiero przymocowujesz stozek od drugiej strony machiny..
.....................________________
.........______|.............................|
....... /....____|....kolektor.............|
....._/... /_ ....|_______________|
....|.........|
....|.........| przeplywomierz
....|_... _|
...._/.../__
...|..|../../
...|.|.././ stozek
...|/_//


btw: gow nia no sie rysuje :) hehe :> :bigok:



Awatar użytkownika
Miroonn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt maja 16, 2006 17:39
Lokalizacja: Bircza
Kontakt:

Post autor: Miroonn » pn cze 12, 2006 14:36

Od początku: Cała obudowa filtra ma trzy otwory. Jednym powietrze wchodzi do obudowy, przechodzi przez filtr, drugi otwór prowadzi przez tą machinkę i idzie do silnika a trzeci jest na dole i prowadzi od kolektora. Mam rozumieć że muszę stożek podpiąć do tej rury przez którą wchodzi powietrze ale co z tym powietrzem które wychodziło z kolektora i przechodzi przez ten oryginalny filtr? Teraz już po zamontowaniu stożka nie będzie tamtędy przechodził chyba że do końca nie zrozumiałem Twojej koncepcji podłączenia. Nie da siępoprostu jakoś wywalić tej budy i wstawić stożek, tylko żeby to jakoś działało?



Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » pn cze 12, 2006 14:43

Nie możesz wywalić przepływomierza ani go pominąć....
Stożek montujesz zamiast seryjnego filtra powietrza. ....


Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.

Passat 1.8T - projekt K04

malolat
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: pn lut 07, 2005 17:41
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: malolat » pn cze 12, 2006 14:53

przplywomierz zostawiasz, puszke z filtrem wywalasz, ot cala filozofia...



Awatar użytkownika
Miroonn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt maja 16, 2006 17:39
Lokalizacja: Bircza
Kontakt:

Post autor: Miroonn » pn cze 12, 2006 15:45

A co z tymi dwoma wężykami które wchodzą do puszki z filtrem i co z rurą od kolektora?Przepływomierz jest umieszczony na pokrywie wiec chyba wywalenie całej puszki odpada. Najlepiej zrobię zdjęcie i pokazę o co mi chodzi.



malolat
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: pn lut 07, 2005 17:41
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: malolat » pn cze 12, 2006 17:06

wezyki zatykasz, pudlo wywalasz... inaczej bedzie bez sensu, choc jak twardziel jestes to mozesz zostawic obudowe i zamontowac stozek na wlocie, ale ani to sensu, ani wygladu nie bedzie mialo, nie wspominajac ze q. da...



Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

Post autor: micab » pn cze 12, 2006 22:01

tak to u mnie wyglądało ;)
dolną rurkę poprostu odczepiasz od obudowy i zostawiasz, a taki cienki wężyk ciśnieniowy zaślepiasz ;)

Obrazek


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

Awatar użytkownika
Adrian1980
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 560
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 17:43
Lokalizacja: Kiełczów/Oleśnica
Kontakt:

Post autor: Adrian1980 » wt cze 13, 2006 00:08

a jaki masz silnik 2E czy AGG ?? bo w AGG przeplywomierz wyglada inaczej niz na zdjeciu Micab'a...



Awatar użytkownika
Miroonn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt maja 16, 2006 17:39
Lokalizacja: Bircza
Kontakt:

Post autor: Miroonn » wt cze 13, 2006 08:54

2E. Już prawie wiem jak to zrobić ale muszę jeszcze dokupic redukcję żeby jakoś ten stożek do przepływomierza dokleić.



Awatar użytkownika
speeder
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob lut 12, 2005 21:02
Lokalizacja: powiedzmy Krakow:-)
Kontakt:

Post autor: speeder » czw cze 15, 2006 11:47

to ha chce zapytac gdzie taka redukcje mozna dorwac?? moze wiecie:) ja chodzilem i pytalem w kilku sklepach tunigowych i nic..:(


moj mk3 GTI 20 jahre: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=223042&postdays=0&postorder=asc&start=0 zapraszam do oceny i komentowania :)

Awatar użytkownika
m3tal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 825
Rejestracja: sob sty 21, 2006 21:57
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: m3tal » pt cze 16, 2006 18:03

a bo ja wiem... a na Allegro sprawdzałeś? tam mają po prostu wszystko :-)


Obrazek
viewtopic.php?f=91&t=496640" onclick="window.open(this.href);return false;

VW LT VR6 RWD Salonka by m3tal SLOW progress

Wulkanizator - Psychopata

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości