Problemy z 1.3NZ

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

MrPatience
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn kwie 18, 2011 17:48

Problemy z 1.3NZ

Post autor: MrPatience » śr cze 22, 2011 08:55

Witam!

Jestem posiadaczem Golfa II 1.3NZ '92r.

Jaka powinna być właściwa temperatura na wskaźniku temperatury?


U mnie podczas jazdy wygląda to tak:
Obrazek


Natomiast po zatrzymaniu (np. na światłach):

Obrazek

(zdjęcia robione telefonem)

Wydaje mi się, że zarówno wskazania jak też ich wahania są nieprawidłowe. Co może być tego powodem?

Do tego dochodzi dosyć wysokie spalanie (9l/100km w cyklu mieszanym miasto/trasa 50/50) i podejrzewam, że jedno z drugim się łączy. Dodam, że nie jeżdżę z gazem w podłodze.

Kolejna kwestia: po porannym rozruchu silnik się lekko dławi, dusi. Świece i przewody były zmieniane bodajże rok temu, przejechane na nich nie więcej jak 3tys. (auto dostałem w tym roku od dziadka ze wszystkimi ww. usterkami).


Macie jakieś sugestie jak uzdrowić golfika? :-)



bobib1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob cze 18, 2011 08:20

Problemy z 1.3NZ

Post autor: bobib1 » pt lip 01, 2011 17:00

temperatura sie waha jest to zwiazane z termostatem kiedy jestes w ruchu chłodnica sie bardziej chłodzi i dlatego masz widoczna ruznice na wskazniku moze byc to tez związane ze zbyt starym olejem ktory juz nie smaruje tak jak nowy i jest wiekrze tarcie co skutkuje wiekrza temperaturą



Awatar użytkownika
adikpn
Wolfsburg Power
Posty: 420
Rejestracja: ndz mar 21, 2010 14:14
Lokalizacja: Poznań

Problemy z 1.3NZ

Post autor: adikpn » pt lip 08, 2011 00:07

Wskaźnik powinien stać pionowo czyli ok 90 stopni C tak ja mówi bobib1, zobacz termostat i olej.
nic wiecej :bigok:


Obrazek

marko125-90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: czw lip 09, 2009 12:58
Lokalizacja: Jarosław

Problemy z 1.3NZ

Post autor: marko125-90 » pt lip 08, 2011 13:53

Wymień termostat to raz. Dwa, że po wymianie będziesz miał dwa zjawiska: w mieście wskazówka będzie pionowo, na trasie może być jak u Ciebie na obrazku nr 2(i tym się nie przejmuj bo to często spotykane zjawisko w tym silniku)



MrPatience
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn kwie 18, 2011 17:48

Problemy z 1.3NZ

Post autor: MrPatience » sob sie 20, 2011 18:24

Witam ponownie po dłuższej przerwie.

Problemy z temperaturą rozwiązane i auto śmigało przez jakiś czas bez komplikacji. Niedługo potem zaczęły mu falować obroty, a z rana nie dało się ruszyć tak, żeby nie zgasł.

Myślałem, że to wina niedrożnej odmy, więc zdjąłem, przeczyściłem (w sumie niewiele było do czyszczenia) jak Pan Bóg przykazał, poskładałem do kupy tak jak być powinno i... cóż, jak obroty falowały tak falują sobie dalej.

Na krótko pomogło zdjęcie wężyka odmy idącego z pokrywy zaworów, ale po kilku dniach było już bez różnicy. Silnik dusił się jednakowo przy założonym jak i przy zdjętym wężyku.

Powiem szczerze, że nie bardzo wiem co mogłoby powodować takie kłopoty. Może coś z dawkowaniem paliwa?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Problemy z 1.3NZ

Post autor: Paweł Marek » sob sie 20, 2011 21:57

sprawdź może przepływkę, stycznik przy przepustnicy, a zacząc trzeba zawsze oz układu zapłonowego, co niepewne - wymienić


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

MrPatience
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn kwie 18, 2011 17:48

Problemy z 1.3NZ

Post autor: MrPatience » ndz sie 21, 2011 00:03

przyznam szczerze, że już zgłupiałem przy tym samochodzie. Dzisiaj jeszcze raz wyjąłem "grzybek" odmy i był czyściutki, natomiast po dmuchnięciu w przewód idący od pokrywy zaworów czuć, że coś jest nie drożne. Wyrównałem ten wężyk (zaginał się w jednym miejscu), zostawiłem podpięty i tak jakby na chwilę obecną spokój.

Jeśli chodzi o rzeczy, które były zrobione

wymieniono świece w przeciągu ostatnich 4-5tys. km razem z przewodami
cewka chyba nie była zmieniana, aczkolwiek nie jestem pewny
palec na pewno był wymieniony
kopułka wygląda na "zdrową" (nie wiem czy była wymieniana)
sprawdziłem też oporność niebieskiego czujnika na zimno i na gorąco (myślałem, że komputer głupieje przez złe wskazania) i wyniki pomiarów są prawidłowe


może coś ze sterownikiem wtrysku?
radzono mi, żeby zresetować komputer poprzez odpięcie klemy akumulatora, ale o ile wiem Digijet sam się resetuje po wyłączeniu zapłonu, zgadza się?

na dniach sprawdzę ten stycznik oraz przepływkę



marko125-90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: czw lip 09, 2009 12:58
Lokalizacja: Jarosław

Problemy z 1.3NZ

Post autor: marko125-90 » ndz sie 21, 2011 11:35

Przepustnicę wyczyść ;)



Damian3942
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
Lokalizacja: okolice krakowa
Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
Silnik: AZM

Problemy z 1.3NZ

Post autor: Damian3942 » ndz sie 21, 2011 14:23

z restartem to bajki komputer po zgaszeniu zapłonu w NZ się restartuje sam!
falujące obroty jak koledzy pisali przepustnica może być brudna, czujnik cieczy też może nadawać się do wymiany (niebieski - czarny odpowiada za wskazania licznika)

problem obrotów to częsta przypadłość w nz(chyba fabryczny problem) dużo jest o tym na forum


równie dobrze obroty moga być spowodowane wtryskiem lub pompami paliwa,

wysokie spalanie czujnik niebieski bądź sonda lambda oba możesz sprawdzić odpinając wtyczki i komputer wtedy daje wyższe obroty (czyli falowanie itp znika)

a i jeszcze jedna rzecz która pada czujnik halla przy rozdzielaczu on odpowiada za niskie obroty w NZ(taki dysk przy aparacie zapłonowym) poczytaj posprawdzaj potem kupuj!


passat b5 115KM AZM 2003r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości