Różnica silników AFN

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

adam.g
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: wt lis 17, 2009 16:21
Lokalizacja: Ojrzeń

Różnica silników AFN

Post autor: adam.g » pn lip 04, 2011 15:33

Witam
Mam pytanie jaka jest różnica pomiędzy silnikami AFN z Golfa III, a AFN z Passata lub A4 lub Leona?
Czy można zamontować silnik AFN z Passata do Golfa?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Różnica silników AFN

Post autor: Michał_1977 » pn lip 04, 2011 19:26

AFN z A4 najprawdopodobniej ma inną misę olejową i ma jeszcze dodatkowo wiskozę,ale jak masz stary silnik,to można przerobić.
Z Passata i Leona powinien podejść P&P :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Różnica silników AFN

Post autor: wegi » pn lip 04, 2011 20:50

Nie dam głowy, ale chyba w Leonach i Toledo II nie były montowane AFN, z Passata B4 na bank podejdzie (silnik osadzony poprzecznie)


Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991

dawniej:

VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Różnica silników AFN

Post autor: Michał_1977 » pn lip 04, 2011 22:15

wegi pisze:Nie dam głowy, ale chyba w Leonach i Toledo II nie były montowane AFN
Fakt, w Leonie ich nie było,ale w Tolku były :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Różnica silników AFN

Post autor: doggie » pn lip 04, 2011 22:30

w Leonie I były (no i są) ASV



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Różnica silników AFN

Post autor: Adamm » wt lip 05, 2011 09:24

doggie, alke ASV to zupelnie inna konstrukcja niz AFN :P


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Różnica silników AFN

Post autor: Qto » wt lip 05, 2011 12:18

Jak już mowa o tym gdzie AFN był montowany a gdzie nie, to wypiszę w jakich autkach i kiedy pakowano ten silnik pod maskę

AUDI
A4 od 02.96 do 07.99
A6 od 04.97 do 04.01

SEAT
Alhambra od 09.97 do 02.00
Cordoba od 03.97 do 06.99
Ibiza od 03.97 do 06.99
Toledo od 12.96 do 03.99

VW
Golf od 02.96 do 08.99
Passat od 03.96 do 08.99
Polo od 06.98 do 08.99
Sharan od 12.96 do 07.99
Vento od 02.96 do 12.97



arwam

Różnica silników AFN

Post autor: arwam » wt lip 05, 2011 18:49

między passatem B4 a golfem w silnikach afn nie ma różnic, wogóle przy takim samym osadzeniu silniki są takie same.
za to jeśli silnik jest osadzony wzdłóżnie np w passacie B5 albo w audi A4 jest już inny blok.
jeśli bedziecie chcieli wzdłóżny silnik włożyć do MK2 to sobie odpuście chyba że nie będziecie zakładali wspomagania.
w innym wypadku tylko sobie roboty dołożycie. lepiej już poprzeczny silnik wstawiać wzdłóż auta.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Różnica silników AFN

Post autor: doggie » wt lip 05, 2011 22:33

Adamm pisze:doggie, alke ASV to zupelnie inna konstrukcja niz AFN :P
oj tam Adamm :wink: pewnie inna pompa VP, inne wtryski bardziej wydajne i może kilka innych, ale słupek chyba ten sam :hmm:



arwam

Różnica silników AFN

Post autor: arwam » wt lip 05, 2011 23:20

doggie pisze:oj tam Adamm :wink: pewnie inna pompa VP, inne wtryski bardziej wydajne i może kilka innych, ale słupek chyba ten sam :hmm:
to całkowicie dwa różne silniki.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Różnica silników AFN

Post autor: Adamm » wt lip 05, 2011 23:30

doggie,
arwam pisze:to całkowicie dwa różne silniki.
dokladnie tak jak arwam napisal zupelnie inne konstrukcje, laczy je tylko to ze oba maja 110 KM :P , inne slupki i inne glowice osprzet pomijam


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Różnica silników AFN

Post autor: doggie » wt lip 05, 2011 23:46

skoro tak mówicie to pewnie tak jest, a kontynuując ten OT to który lepszy? Pytam bo szwagier ma w Leonie I właśnie ASV i ciekawy jestem jak wypada wobec AFN-a



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Różnica silników AFN

Post autor: Sztomel » śr lip 06, 2011 01:27

Jeśli chodzi o fabryczne ASV i AFN to nie ma żadnych plusów ani minusów przy żadnym z nich. Poza drobnymi niuansami - szwankuje w tych silnikach praktycznie tylko osprzęt. Przy ASV częściej pada uszczelka pod podstawą filtra oleju po okresie zimowym - częściej parcieje i trza demontować chłodnicę oleju, częściej też luzuje się króciec przy pompie podciśnienia a tak poza tym to chyba raczej nic ich nie wyróżnia specjalnie - aha, byłbym zapomiał, w ASV jest turbo GT1749V a w AFN'nie tyko GT 15. Ogólnie to chyba AFN jest najlepszym silnikiem i najbardziej udanym w gamie silników 110 KM w Golfie i nie tylko - stara sprawdzona jednostka. Gdybym miał zmieniać to chyba wybrałbym A4 z AFN-em.


Obrazek

arwam

Różnica silników AFN

Post autor: arwam » śr lip 06, 2011 14:51

Sztomel, powiedziałbym że najbardziej udanymi są silniki ASV i AHF oraz pochodne.
można do nich dodatkowo założyć układ korbowy z PD



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 96 gości