problem z ukladem chlodzenia nk2
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Buniek85
- Gadatliwa bestia
- Posty: 617
- Rejestracja: czw sty 19, 2006 17:38
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp / Vic - Hiszpania
- Kontakt:
problem z ukladem chlodzenia nk2
witam. mam problem z ukladem chlodzenia.obiaw jest taki:
wentylator sie nie wlacza przez co woda sie gotuje ;/ czujnik w chlodnucy wymieniony i dalen to samo
wskaznik temp w zegaran pokazuje non stop t stoi w miejscu konca tej pierwszej grubej podzialki czujnik tez wymieniony i tez kicha
Pomocy!!!!
wentylator sie nie wlacza przez co woda sie gotuje ;/ czujnik w chlodnucy wymieniony i dalen to samo
wskaznik temp w zegaran pokazuje non stop t stoi w miejscu konca tej pierwszej grubej podzialki czujnik tez wymieniony i tez kicha
Pomocy!!!!
A sprawdzałeś termostat? Przecież to termostat na dole chłodnicy załącza wentylator ,a nie czujnik temperatury
Jak wyjmiesz termostat do sprawdzenia to niestety ci płyn wyleci(termosta jest na dole chłodnicy po prawo jak otworzysz maske) a sprawdza się go mocząc końcówke wgotującej wodzie.Pwyżej 90 stopni powinien zacząc przepuszcazac prad - zeby załączyć wentylator.
Jakbys chciał jakies dokładne inforam,cje jak sprawdzic czy czujnik temperatury i wskaznik jest ok to pisz.Powodzenia

Jakbys chciał jakies dokładne inforam,cje jak sprawdzic czy czujnik temperatury i wskaznik jest ok to pisz.Powodzenia

[b]Volkswagen Team Łódź[/b]
- MaSa_Golf
- Gadatliwa bestia
- Posty: 708
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Sprawdz termostat - mialem tak jak Ty, okazalo sie ze termostat sie nie otwiera , nie puszcza plynu na duzy obieg, i plyn nie leci przez chlodnice i wlacznik wentylatora tylko po samym bloku caly czas sobie krazy, termostat to koszt ok. 20-30zl, tylko nie kupuj Verneta (Francuz)!! Ja kupilem go na poczatku i mialem problem. Kup niemiecki Wahler - tak mi chlopaki poradzili na forum i jest dobry.
Wymiana nie jest trudna, nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie (JP) odkreca sie kolanko co jest na dwoch srubkach 10, wymienia sie termostat i uszczelke(wazne!) i po klopocie. Trzeba tylko pamietac, ze plyn nam caly zleci, ale mozna go do czegos zlapac i pozniej po przefiltrowaniu wlac spowrotem.
Powodzenia
[ Dodano: Sob Cze 17, 2006 6:58 am ]
I raczej z tym nie jezdz jak Ci sie gotuje, bo ja to troche zlekcewazylem(myuslalem ze czujnik zle pokazuje) i mam teraz drobny wyciek plynu z uszczelki pod glowica. Dobrze ze na zewnatrz silnika a nie do oleju czy do paliwa albo wydechu.
Sprzawdz czy na rozgrzanym silniku dolny waz od chlodnicy jest nagrzany, jesli jest zimny, to na 100% termostat
Wymiana nie jest trudna, nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie (JP) odkreca sie kolanko co jest na dwoch srubkach 10, wymienia sie termostat i uszczelke(wazne!) i po klopocie. Trzeba tylko pamietac, ze plyn nam caly zleci, ale mozna go do czegos zlapac i pozniej po przefiltrowaniu wlac spowrotem.
Powodzenia
[ Dodano: Sob Cze 17, 2006 6:58 am ]
I raczej z tym nie jezdz jak Ci sie gotuje, bo ja to troche zlekcewazylem(myuslalem ze czujnik zle pokazuje) i mam teraz drobny wyciek plynu z uszczelki pod glowica. Dobrze ze na zewnatrz silnika a nie do oleju czy do paliwa albo wydechu.
Sprzawdz czy na rozgrzanym silniku dolny waz od chlodnicy jest nagrzany, jesli jest zimny, to na 100% termostat
mylisz pojęcia- to nie nazywa się "termostat" ale wyłącznik termiczny.andy_lodz pisze:A sprawdzałeś termostat? Przecież to termostat na dole chłodnicy załącza wentylator
Buniek85, nie wiem jak sprawdzałeś wenty na krótko.Ale może spróbuj tak. Zdejmij wtyczkę z wyłącznika ter, w chłodnicy i zewrzyj dwa przewody - jeśli ruszy to wył. term. jest do wymiany, jeśli nie, to szukaj przekaźnika.
- MaSa_Golf
- Gadatliwa bestia
- Posty: 708
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
A jakiej firmy masz termostat?? Ja tez jak za pierwszym razem wymienilem termostat to zrobilo sie troche lepiej, ale dalej sie grzal. Waz robi sie cieply czy goracy?? Mozliwe tez zetermostat jest wadliwy fabrycznie, bylo kilka takich przypadkow na forum, sam tak zreszta mialem, otwieral sie ale nie do konca i nie puszczal w pelni plynu na duzy obieg. Sprobuj jeszcze inaczej, jak Ci sie zagrzeje mocno, to zdejmij ta "wtyczke" co jest podpieta do wlacznika wentylatora wkreconego na chlodnicy, jest przy lewym reflektorze na polowie wysokosci chlodnicy, i zewrzyj te dwa kable co tam sa, powinien sie zalaczyc wentylator, jak sie zalaczy, to pojezdz tak, i zobacz czy z tym wentylatorem zalaczonym na krotko spadnie Ci temperatura. Jesli nie spadnie mimo wentylatora to znaczy ze termostat nie puszcza Ci na duzy obieg, a jesli sie nie zalaczy, to znaczy ze albo wentyl. jest skopany, albo kable (biorac pod uwazge ze bezpiecznik jest ok)
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
Co za bzdury!! Od kiedy termostat załącza wiatrak, przepuszcza jakiś prąd, no i znajduje się po prawej stronie jak otworzysz maske...andy_lodz pisze:A sprawdzałeś termostat? Przecież to termostat na dole chłodnicy załącza wentylator ,a nie czujnik temperatury Jak wyjmiesz termostat do sprawdzenia to niestety ci płyn wyleci(termosta jest na dole chłodnicy po prawo jak otworzysz maske) a sprawdza się go mocząc końcówke wgotującej wodzie.Pwyżej 90 stopni powinien zacząc przepuszcazac prad - zeby załączyć wentylator.
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 81 gości