Jaka powinna być temperatura cieczy chłodzącej MK2 1.6 TDI
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jaka powinna być temperatura cieczy chłodzącej MK2 1.6 TDI
Witam. Wiem że podobny temat był juz poruszany ale ja mam nieco inny problem. Mianowicie wskaźnik temp na rozgrzanym silniku jest lekko przed 3/4 skali. Jak dojdzie równo do 3/4 skali (przed ostatnia kreska) to włacza się wentylator. Mam wrażenie ze temp jest za wysoka (termostat trzyma za wysoka temp ) bo gdy wrócę z drogi i np postawię go na 3 min (pójdę zamknąć bramę) włacza się wentylator (przedtem wode gotował ale zmienłem czujnik od wentylatora bo był walnięty). Mierzyłem termometrem temp cieczy w zbiorniku wyrównawczym. Zmierzyłem temp po powrocie z trasy było 87 C czy to za dużo czy ok. Jak źle to czy możliwe że termostat lekko za bardzo trzyma temp . Pozdrawiam
There's a plan to make all of this rigth...
Velocity & Acceleration - It's my addiction....
Velocity & Acceleration - It's my addiction....
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: ndz maja 28, 2006 01:55
- Lokalizacja: Lublin
a u mnie w czasie jazdy po remoncie głowicy i płukaniu układu nawet do połowy nie dochodzi. a wentylator sie włącza jak wskazówka przejdzie połowe, przed 3/4.
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
Tymi wskazaniami na tablicy nie ma sie co tak bardzo sugerowac, ze u jednego jest tak a u innego inaczej. Wskazania biora sie z czujnika temperatury w ktorym zmienia sie rezystancja w zaleznosci od temperatury cieczy i roznie to moze byc z dokladnoscia po latach najlepiej zmierzyc jakims termometrem piecowym temperature po rozgrzaniu...
Jezeli jednak miales dziwne problemy typu gotowanie lub ciagle wlaczanie wentylatora to lepiej dokladnie posprawdzaj uklad, zeby pozniej nie bylo niemilych niespodzianek.
Lepiej jak sie wskazowka porusza sie troche w prawo i lewno, niz jak w niektorych nowych samochodach, "oszukuje" pokazujac ciagle pion mimo wahań temperatury
w normie? Przy tej temp termostat powinien sie otwierac. Mozna wziasc poprawke na to, ze temperatura w silniku bedzie wieksza niz w zbiorniczkuMcMann pisze:Zmierzyłem temp po powrocie z trasy było 87 C
Jezeli jednak miales dziwne problemy typu gotowanie lub ciagle wlaczanie wentylatora to lepiej dokladnie posprawdzaj uklad, zeby pozniej nie bylo niemilych niespodzianek.
Lepiej jak sie wskazowka porusza sie troche w prawo i lewno, niz jak w niektorych nowych samochodach, "oszukuje" pokazujac ciagle pion mimo wahań temperatury
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
- vw_vandal
- Forum Master
- Posty: 1818
- Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
- Lokalizacja: Świerzno
- Kontakt:
Zgodze się z zaprzal, dobrze że wentylator wogóle się włancza, a jak zmieżyłeś i jest 87 C to git, ale jak chcesz to wstaw termostat co się otwiera wcześniej np. przy 80 stopniach.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]
Może się wygłupiam troche z tym martwieniem się o temperaturę ale ... dopiero co sprzedałem jedno autko które cały czas DOSŁOWNIE cały czas przy każdej okazji wywalalo mi wode. Wymienialem uszczelke pod głowicą 2 x pierścionki przy okazji, głowica do sprawdzenia ,pompa wodna była w świetnym stanie, termostatów to zmieniłem a z 6 każdy wywalał, czyściłem układ "kretem" po kilka razy i nic NIE DALO SIE NIC ZROBIĆ. Więc teraz staram się myśleć na przyszłość i nie pozwolić na to żeby mi się przegrzewał Golfik. Słyszałem opinie że golfy (ogólnie niemieckie auta ) nie są odporne na przegrzewanie (wystarczy 3 razy dobrze przegrzać i uszczelka pod głowicą idzie się rąbać.... ) Więc teraz o golfika to się boję ... nie chcę żeby historia się znowu powtórzyła.
Czyli ostatecznie panowie zapytam . Wróciłem z drogi postawiłem auto w garażu i czekałem aż się wentylator włączy (czujnik wymieniłem 2 dni wcześniej bo tamten nie załączał) i czekam i czekam no i się włączył. Poczekałem aż zchłodzi wodę w układzie (wodę gdyż płytn mi raz wyrzucił bo nie działał włącznik w chłodnicy) jak sie wyłączył to zmierzyłem termometrem CO jaka temp w zbiorniku i było 86 - 87 C czy to są ok parametry ?? Czy powinno być mniej ??
Czyli ostatecznie panowie zapytam . Wróciłem z drogi postawiłem auto w garażu i czekałem aż się wentylator włączy (czujnik wymieniłem 2 dni wcześniej bo tamten nie załączał) i czekam i czekam no i się włączył. Poczekałem aż zchłodzi wodę w układzie (wodę gdyż płytn mi raz wyrzucił bo nie działał włącznik w chłodnicy) jak sie wyłączył to zmierzyłem termometrem CO jaka temp w zbiorniku i było 86 - 87 C czy to są ok parametry ?? Czy powinno być mniej ??
There's a plan to make all of this rigth...
Velocity & Acceleration - It's my addiction....
Velocity & Acceleration - It's my addiction....
- vw_vandal
- Forum Master
- Posty: 1818
- Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
- Lokalizacja: Świerzno
- Kontakt:
Jeżeli jest 87 stopni to dobrze !! Mówie jak się boisz to zamontuj termostat co się otwiera przy 80 stopniach. A z tego co wiem to żaden silnik diesla nie lubi temperatury. Bendzynoskie też nie zabardzo. Piszesz że wcześniej miałeś problemy z jakimś autem, ja też kiedyś miałem a co się okazało paprol podmienił głowice niby takie same ale coś było z kanałami wodnymi i też wywalało wode.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: sob cze 10, 2006 11:27
- Lokalizacja: sucha
- Kontakt:
hejka
plyn gotuje przy 100 lub wiecej *C w zaleznosci od cisnienia panujacego w ukladzie jezeli wentylator wlancza sie powyzej 87 *C jest oki zwazywszy ze temp w zbiorniczku jest nizsza niz w silniku jezeli samochod jedzie powietrze samoczynnie chlodzi plyn jezeli sie zatrzymasz temperatura wzrasta przy czujniku wiec i wentylatorek sie wlacza
masz wszystko oki
plyn gotuje przy 100 lub wiecej *C w zaleznosci od cisnienia panujacego w ukladzie jezeli wentylator wlancza sie powyzej 87 *C jest oki zwazywszy ze temp w zbiorniczku jest nizsza niz w silniku jezeli samochod jedzie powietrze samoczynnie chlodzi plyn jezeli sie zatrzymasz temperatura wzrasta przy czujniku wiec i wentylatorek sie wlacza
masz wszystko oki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości