podgrzewacz płynu chłodniczego.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
podgrzewacz płynu chłodniczego.
Podaje link do zdjęć z pod maski i czy jest jakaś szansa na działanie tych świec
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c67 ... d896e.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie wiem czy jest ta ori instalacja ?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c67 ... d896e.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie wiem czy jest ta ori instalacja ?
Ostatnio zmieniony ndz lip 03, 2011 22:31 przez gatokane, łącznie zmieniany 1 raz.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
podgrzewacz płynu chłodniczego.
Jak jest ori instalacja i jezeli nie są spalone to i owszem,ale dopiero jak temp.spadnie do ok.5 stopni ...a co tam na nich tyle rdzy
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
- martinezz123
- DZIADZIA
- Posty: 938
- Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
- Lokalizacja: kamienna góra
- Kontakt:
Re: podgrzewacz płynu chłodniczego.
a więc nie masz kolego instalacji masz tylko króciec ze świeczkami , tam gdzie masz przyczepioną syrenkę od alarmu powinieneś mieć skrzyneczkę z przekaźnikami z której wychodzą kable do świec a ty nie masz tego .gatokane pisze:Podaje link do zdjęć z pod maski i czy jest jakaś szansa na działanie tych świec
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c67 ... d896e.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie wiem czy jest ta ori instalacja ?
a żeby świeczki zaczeły grzać to nie wystarczy spełnić tylko tego warunku 5 *C , jest jeszcze co najmniej z 5 warunków między innymi ładowanie ładowanie mieszczące sie w normach , temperatura ustawiona na max itd itp . miałem gdzieś rozpiskę , jak by ktoś chciał to mogę poszukać
vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
podgrzewacz płynu chłodniczego.
martinezz123 pisze:a więc nie masz kolego instalacji masz tylko króciec ze świeczkami , tam gdzie masz przyczepioną syrenkę od alarmu powinieneś mieć skrzyneczkę z przekaźnikami z której wychodzą kable do świec a ty nie masz tego .
tego akurat na fotce nie widać a to, że nie ma kabli to wcale nie znaczy, że jego sterownik silnika tego nie obsługuje. Wystarczy popatrzeć do skrzynki e-box w komorze silnika i mieć pewność, że sterownik silnika nie był wymieniany a wtedy wystarczy tylko podpiąć instalację zasilającą i w zimie będzie hulać :
mogą być dwa przekaźniki o oznaczeniu 53 albo jeden 53 a drugi 100 i będzie to świadczyć o tym, że oryginalnie miałeś zasilanie podgrzewacza. Dodatkowo jeszcze musi być bezpiecznik w skrzyneczce nad akumulatorem czyli FL5 - pierwszy po lewej stronie od 3 zielonych bezpieczników o wartości 50 Amper - foto kolegi jaszczur :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#1312973" onclick="window.open(this.href);return false;
- martinezz123
- DZIADZIA
- Posty: 938
- Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
- Lokalizacja: kamienna góra
- Kontakt:
podgrzewacz płynu chłodniczego.
martinezz123 napisał(a):a więc nie masz kolego instalacji masz tylko króciec ze świeczkami , tam gdzie masz przyczepioną syrenkę od alarmu powinieneś mieć skrzyneczkę z przekaźnikami z której wychodzą kable do świec a ty nie masz tego .
tego akurat na fotce nie widać a to, że nie ma kabli to wcale nie znaczy,
widać kolego obejrzyj inną fotkę i widać tam że nie ma tej skrzyneczki ze zdjęcia , co nie oznacza że nie ma możliwości , jeżeli ktoś zdemontował ten tą skrzynkę to musiały zostać kable
vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
podgrzewacz płynu chłodniczego.
to i ja sie podepne ...jak wymienialem filtr kabinowy,przy okazji wyczyscilem tez cale podszybie ze sterych lisci itp.
Zauwazylem ze przy wtyczce od kompa na podszybiu mam uciety przewod jeden w kolorze bialo-czarnym...ze schematu wywnioskowalem ze jest to przewod sterojacy od swiec podgrzewacza plynu...wiem ze nie dziala to u mnie bo kolega sprawdzal mi ustawienia po czyszczeniu nastawnika i stwierdzil ze nie ma sterowania na tym elemencie
a oto fotki tego przewodu:
czy mam racje czy sie myle???
Zauwazylem ze przy wtyczce od kompa na podszybiu mam uciety przewod jeden w kolorze bialo-czarnym...ze schematu wywnioskowalem ze jest to przewod sterojacy od swiec podgrzewacza plynu...wiem ze nie dziala to u mnie bo kolega sprawdzal mi ustawienia po czyszczeniu nastawnika i stwierdzil ze nie ma sterowania na tym elemencie
a oto fotki tego przewodu:
czy mam racje czy sie myle???
viewtopic.php?f=88&t=316791" onclick="window.open(this.href);return false; moj strażak variat:)
http://vag-grupa.pl/viewtopic.php?t=37" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: podgrzewacz płynu chłodniczego.
Witam,
Czy w silnikach ATD w MK4, były stosowane podgrzewacze płynu chłodniczego ??
Czy w silnikach ATD w MK4, były stosowane podgrzewacze płynu chłodniczego ??
Re: podgrzewacz płynu chłodniczego.
Czy mogę zastosować podgrzewacz płynu w silniku ATD, jeśli tak, to jakiego mogę użyć ?? Dziekuję, za podpowiedź, pozdrawiam
podgrzewacz płynu chłodniczego.
Witam,
Czy możecie mi dobrać podgrzewacz płynu do silnika ATD, od innego silnika, który bedzie pasował. Chciałbym sobie zamontować przed okresem zimowym. Dziękuję, pozdrawiam.
Czy możecie mi dobrać podgrzewacz płynu do silnika ATD, od innego silnika, który bedzie pasował. Chciałbym sobie zamontować przed okresem zimowym. Dziękuję, pozdrawiam.
- guziolek
- Forum Master
- Posty: 1400
- Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
- Lokalizacja: Lublin okolice
- Kontakt:
podgrzewacz płynu chłodniczego.
Proszę bardzo, na PW już nie będę odpisywał, a tu przyda się może też innym.banan11 pisze:Witam,
Czy możecie mi dobrać podgrzewacz płynu do silnika ATD, od innego silnika, który bedzie pasował. Chciałbym sobie zamontować przed okresem zimowym. Dziękuję, pozdrawiam.
lub:
podgrzewacz płynu chłodniczego.
Zaraz padnie pytanie : dlaczego u mnie nie ma a u innych jest ? Już odpowiadałem m.in. na PW jak i w podobnych temu tematach, że podgrzewacz jest fabrycznie montowany w tych autach, które są sprzedawane na rynki do krajów o chłodnym klimacie więc nie znajdziecie ich w autach sprzedanych pierwszy raz w Hiszpanii, Włoszech, Grecji itd. Po drugie koncern nigdy nie wypuszczał aut do krajów np. skandynawskich fabrycznie wyposażonych w podgrzewacze elektryczne takie (zasilane napięciem 230 V) jakie stosuje w tych krajach np. firma Defa a kolejną rzeczą jest podgrzewacz odmy w silnikach TDI - mimo, iż jest on na schemacie elektrycznym w "Poradniku użytkownika - Golf, Bora Sam Naprawiam..." autorstwa Rainer'a Althaus'a to z takim rozwiązaniem spotkałem się tylko w wersjach amerykańskich a konkretnie w Kanadzie. To schemat z podgrzewaczem odmy N79 :
a to faktycznie zainstalowany ten podgrzewacz (widać tylko wtyczkę od niego zainstalowaną na rurce odmy dochodzącej z pokrywy zaworów do rury powietrza idącej do turbo) :
a to faktycznie zainstalowany ten podgrzewacz (widać tylko wtyczkę od niego zainstalowaną na rurce odmy dochodzącej z pokrywy zaworów do rury powietrza idącej do turbo) :
podgrzewacz płynu chłodniczego.
Sztomel, Faktycznie zupełnie o tym zapomniałem. To samo tyczy się samochodów wyposażonych w dogrzewacze eberspacher.
- MrKristopH
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: ndz lut 24, 2008 19:17
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re:
PinkFloyd pisze:Świece sie uruchamiaja jak sa spełnione niże warunki
- silnik pracuje od min. 10 s
- temp. plynu chlodzacego >70°
- temp. powietrza >5°
- obr. silnika < 800
- obciazenie Alternatora < 50%
Te warunki są nielogiczne.Sztomel pisze: no i do tego musi być włączona nagrzewnica na full i nawiew na szybę przednią.
- Silnik pracuje > 10s --> OK Silnik ma pracować dłużej niż 10s
- Temp. płynu chłodzącego > 70 st --> ? Dlaczego temp płynu ma być powyżej 70 st?
- Temp powietrza > 5 st --> ? W dodatku grzanie załączy się tylko gdy jest cieplej niż 5st, dziwne.
- Obroty silnika < 800 --> ? Który diesel 1,9 kręci się wolniej niż 800 rpm?
- Obciążenie alternatora < 50% --> OK Wykorzystanie alternatora mniejsze niż 50%
- Włączona nagrzewnica na full --> pewnie chodzi o dmuchawe/nawiew (najwyższy bieg) czy o położenie pokrętła temperatury?
- Nawiew na szybę przednia --> OK.
Jak to ma być z tymi warunkami, bo test podgrzewaczy na VAGu przechodzi poprawnie. Mierzyłem prąd płynący przez podgrzewacze. Szarpnęły grubo ponad 10A a że miernik mam tylko do 10A to pomiar trwał < 1s. Podgrzewacze na pewno mam sprawne. Napięcie na aku podczas testu jest ok. Bezpieczniki sprawne.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 100 gości