analiza spalin interpretacja

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

analiza spalin interpretacja

Post autor: Jacek75 » śr cze 29, 2011 20:10

HC - 7ppm
CO - 0,08%
CO2 - 14,80%
O2 - 0,68%
AFR - 14,72
LAM - 1,02

co o tym sądzicie?


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8883
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

analiza spalin interpretacja

Post autor: marcin7x5 » czw cze 30, 2011 10:08

Specem nie jestem ale sądząc po LAM i HC to jest ok



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

analiza spalin interpretacja

Post autor: Jacek75 » czw cze 30, 2011 11:46

co2 i o2


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8883
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

analiza spalin interpretacja

Post autor: marcin7x5 » czw cze 30, 2011 12:53

CO2 to chyba jest za duże. Normą dla silników bez kata jest/było do 3,5%



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

analiza spalin interpretacja

Post autor: Paweł Marek » czw cze 30, 2011 13:05

Pomydliło sie tobie z CO, i chyba nie myślisz że mk4 niema kata. Dobre są spaliny niema czego szukać. Z tym że jest taka zasada że sprawny kat oczysci spalny nawet jesli jest trochę przebogacona mieszanka, tu można byłoby sie opierac poziomem CO2 ale trzeba by miec dokładne normy dla danego modelu.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

analiza spalin interpretacja

Post autor: Jacek75 » czw cze 30, 2011 14:45

Ubawiło mnie to co2....
CO2 ma być zawsze niezależnie od modelu 14,5 do 16.
O2 jest za duże norma do 0,5% chyba jest gdzieś dziura na wydechu, bo 1,02 to za mało ubogo zeby bylo tyle tlenu.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

analiza spalin interpretacja

Post autor: Paweł Marek » czw cze 30, 2011 21:09

A wiesz masz racje, przeplątało mi się w głowie i procent CO2 wziąłem za bezwględną wartość CO2 zwracam honor.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

analiza spalin interpretacja

Post autor: Jacek75 » pt lip 01, 2011 16:59

marcin7x5 pisze:CO2 to chyba jest za duże. Normą dla silników bez kata jest/było do 3,5%
zaśmiałem się z tego :)


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości