Problem po wymianie hamulców na większe. Wszystkie koła trą
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem po wymianie hamulców na większe. Wszystkie koła trą
Witam
Dzisiaj z kolegą Prezesso staraliśmy się doprowadzić auto do stanu używalności po wizycie u "mechanika"
Może opiszę co było przy aucie robione:
przód zostały zmienione tarcze 239 mm na 280. Wymienione zwrotnice, jarzma i zaciski z przodu. Tarcze + klocki nowe
tył zmiana z bębnów na tarcze. Wszystko zmienione co potrzebne. Zaciski są takie:
http://img14.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1656415197" onclick="window.open(this.href);return false;
klocki już nie są nowe gdyż zostały zeszlifowane na grubość 14 mm.
OK to już wiemy co mam w aucie a teraz do rzeczy.
Przód. Lewe i prawe koło jak się podniesie samochód nie obraca się swobodnie. Nie można zakręcić kołem by się swobodnie kręciło. Tutaj z kolegą jeszcze nic nie modziliśmy bo brakło czasu. Tak odebrałem od mechanika
Tył. Tutaj zdejmowaliśmy wszystkie zaciski. Łożyska nie są za mocno przykręcone bo bez zacisków chodzi to bez żadnego problemu.
Prawy tył. Tutaj zeszlifowaliśmy klocki do 14mm, wkręciliśmy tłoczek , odpowietrzyliśmy hamulce i nadal po wciśnięciu kilka razy pedału koło swobodnie się nie kręci. Nie ma takiej tragedii jak na przodzie jednak i jak się mocniej zakręci kołem to troszeczkę się samo zakręci.
Lewy tył. Tutaj tarcie nie występuje prawie żadne ale nie odbija mi ręczny. Sytuacja naprawiona przez umieszczenie sprężyny między kółko przez które się przekłada linkę a wajhę ręcznego. Czy da się jakoś zrobić by ten zacisk przywrócić do stanu używalności i sam wracał ręczny bez pomocy?
Ogólnie wszystko hamuje bardzo dobrze. Jak to się mówi brzytwa. Układ nie jest zapowietrzony.
Jednak spalanie na mfa mam około 8.5-9 litra przy 90-100 km na godzinę a zawsze miałem 6 litrów. To więc znak jak ciężko ma teraz silnik.
Panowie czy mam dać szansę tym klockom i przejechać jakieś 100 km ? W zasadzie zrobiłem może z 10 km na tym setupie.
HELP
Dzisiaj z kolegą Prezesso staraliśmy się doprowadzić auto do stanu używalności po wizycie u "mechanika"
Może opiszę co było przy aucie robione:
przód zostały zmienione tarcze 239 mm na 280. Wymienione zwrotnice, jarzma i zaciski z przodu. Tarcze + klocki nowe
tył zmiana z bębnów na tarcze. Wszystko zmienione co potrzebne. Zaciski są takie:
http://img14.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1656415197" onclick="window.open(this.href);return false;
klocki już nie są nowe gdyż zostały zeszlifowane na grubość 14 mm.
OK to już wiemy co mam w aucie a teraz do rzeczy.
Przód. Lewe i prawe koło jak się podniesie samochód nie obraca się swobodnie. Nie można zakręcić kołem by się swobodnie kręciło. Tutaj z kolegą jeszcze nic nie modziliśmy bo brakło czasu. Tak odebrałem od mechanika
Tył. Tutaj zdejmowaliśmy wszystkie zaciski. Łożyska nie są za mocno przykręcone bo bez zacisków chodzi to bez żadnego problemu.
Prawy tył. Tutaj zeszlifowaliśmy klocki do 14mm, wkręciliśmy tłoczek , odpowietrzyliśmy hamulce i nadal po wciśnięciu kilka razy pedału koło swobodnie się nie kręci. Nie ma takiej tragedii jak na przodzie jednak i jak się mocniej zakręci kołem to troszeczkę się samo zakręci.
Lewy tył. Tutaj tarcie nie występuje prawie żadne ale nie odbija mi ręczny. Sytuacja naprawiona przez umieszczenie sprężyny między kółko przez które się przekłada linkę a wajhę ręcznego. Czy da się jakoś zrobić by ten zacisk przywrócić do stanu używalności i sam wracał ręczny bez pomocy?
Ogólnie wszystko hamuje bardzo dobrze. Jak to się mówi brzytwa. Układ nie jest zapowietrzony.
Jednak spalanie na mfa mam około 8.5-9 litra przy 90-100 km na godzinę a zawsze miałem 6 litrów. To więc znak jak ciężko ma teraz silnik.
Panowie czy mam dać szansę tym klockom i przejechać jakieś 100 km ? W zasadzie zrobiłem może z 10 km na tym setupie.
HELP
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Re: Problem po wymianie hamulców na większe. Wszystkie koła
Pytanie tylko czy te "nowe" zaciski pracuja płynnie czy tez sa "zatarte". Byc moze trzeba wymienic w nich uszczelniacze a nawet i same tłoczki. To samo dotyczy tyłu. Jeżeli tłoczki nie odbijają prawidłowo to będą klocki tarły i tarcze hamulcowe. To samo dotyczy tyłu.killah pisze:Wymienione zwrotnice, jarzma i zaciski z przodu. Tarcze + klocki nowe
Re: Problem po wymianie hamulców na większe. Wszystkie koła
z przodu nie wiem już czy były zestawy naprawcze montowane ale z tyłu na prawym kole które trze jest nowy tłoczek i też lipa.marcin7x5 pisze:Pytanie tylko czy te "nowe" zaciski pracuja płynnie czy tez sa "zatarte". Byc moze trzeba wymienic w nich uszczelniacze a nawet i same tłoczki. To samo dotyczy tyłu. Jeżeli tłoczki nie odbijają prawidłowo to będą klocki tarły i tarcze hamulcowe. To samo dotyczy tyłu.killah pisze:Wymienione zwrotnice, jarzma i zaciski z przodu. Tarcze + klocki nowe
Jak mam sprawdzić czy one nie odbijają ? to jest przecież kwestia 1-2 mm i już jest tarcie. Czy mam dać im szansę i przejechać się z 100 km?
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Re: Problem po wymianie hamulców na większe. Wszystkie koła
Odepnij linke od ręcznego i zobacz czy wtedy ociera. Byc moze, że pozmianie z bebnów na tarcze trzeba zluzowac linkę od recznego.killah pisze: z tyłu na prawym kole które trze jest nowy tłoczek i też lipa
Re: Problem po wymianie hamulców na większe. Wszystkie koła
ręczny sprawdzany. odbija.marcin7x5 pisze:Odepnij linke od ręcznego i zobacz czy wtedy ociera. Byc moze, że pozmianie z bebnów na tarcze trzeba zluzowac linkę od recznego.killah pisze: z tyłu na prawym kole które trze jest nowy tłoczek i też lipa
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
- maciejhan
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
- Lokalizacja: WLKP okolice Poznania
Re: Problem po wymianie hamulców na większe. Wszystkie koła
killah pisze:
ręczny sprawdzany. odbija.
Odbijać może, ale w za małym zakresie.
Re: Problem po wymianie hamulców na większe. Wszystkie koła
słuchaj nawet odpinaliśmy ten ręczny a wajhę podważałem śrubokrętem z obydwustron. Nie ma blokowania przez ręczny.maciejhan pisze:killah pisze:
ręczny sprawdzany. odbija.
Odbijać może, ale w za małym zakresie.
Na prawym kole np była taka sytuacja że złożyliśmy to do kupy po przeszlifowaniu kocków, parę razy nacisnąłem hamulec i już potem tarcie było. Po złożeniu nie było.
Sprawdzę w niedalekiej przyszłości stan tłoczków na przodzie.
Ostatnio zmieniony pt cze 24, 2011 17:06 przez killah, łącznie zmieniany 1 raz.
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
- maciejhan
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
- Lokalizacja: WLKP okolice Poznania
Problem po wymianie hamulców na większe. Wszystkie koła trą
zdejmij zaciski odchyl gumki i będziesz widział, możliwe że gdzieś trochę poleżały i się zastały. mogą się rozchodzić, ale lepiej sprawdzić.
Re: Problem po wymianie hamulców na większe. Wszystkie koła
dz za info. A można dokładniej?maciejhan pisze:zdejmij zaciski odchyl gumki i będziesz widział, możliwe że gdzieś trochę poleżały i się zastały. mogą się rozchodzić, ale lepiej sprawdzić.
bo jeśli chodzi o tył to jest jakaś niezrozumiała zasada działania dla mnie. Tłoczek wkręcany na gwint. Mam rozumieć że on się odkręca po czasie regulując sobie wysunięcie proporcjonalnie do zużycia klocków?
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Re: Problem po wymianie hamulców na większe. Wszystkie koła
killah pisze:Mam rozumieć że on się odkręca po czasie regulując sobie wysunięcie proporcjonalnie do zużycia klocków?
Tak to mniej więcej sie odbywa.
Problem po wymianie hamulców na większe. Wszystkie koła trą
dzisiaj wszystkie koła odpowietrzone w kolejności
Prawy tył
Lewy tył
Prawy przód
Lewy przód.
Pojeżdżę z 2 dni i sprawdzę jak się ma sytuacja i czy się grzeją. Potem pod koniec tygodnia rozbiorę zaciski przód i najwyżej spoleruję prowadnice. Może mi ktoś powiedzieć jaki smar jest najlepszy do prowadnic? grafitowy?
Prawy tył
Lewy tył
Prawy przód
Lewy przód.
Pojeżdżę z 2 dni i sprawdzę jak się ma sytuacja i czy się grzeją. Potem pod koniec tygodnia rozbiorę zaciski przód i najwyżej spoleruję prowadnice. Może mi ktoś powiedzieć jaki smar jest najlepszy do prowadnic? grafitowy?
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Problem po wymianie hamulców na większe. Wszystkie koła trą
niestety po przejechaniu 30 km prawa strona gorąca a lewa taka sobie akurat. W takim wypadku teraz zabieram się za prowadnice z prawej strony auta.
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Problem po wymianie hamulców na większe. Wszystkie koła trą
prowadnica w prawym kole przód spolerowana, wyczyszczona i nasmarowana. niby lepiej to chodzi ale jutro się okaże w trasie czy coś to dało.
a tak wygląda tłoczek. Klocki nowe a on wysunięty 1.5 cm i guma nie wygląda zbyt interesująco. Wydaje mi się że trzeba będzie zmienić tłoczek.
a tak wygląda tłoczek. Klocki nowe a on wysunięty 1.5 cm i guma nie wygląda zbyt interesująco. Wydaje mi się że trzeba będzie zmienić tłoczek.
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Re: Problem po wymianie hamulców na większe. Wszystkie koła
Może nie tyle tłoczek co oring wewnatrz. On jest odpowiedzialny za odpowiednie cofnięcie tłoczka. Tłoczek wymienia sie wtedy kiedy ma juz wżery lub zarysowania na powierzchni.killah pisze:Wydaje mi się że trzeba będzie zmienić tłoczek.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości