Ajm 115km uszkodzenie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: italiano_83 » ndz cze 26, 2011 10:55

chudywroc pisze:Jak czytalem niektore historie na forach o regeneracji to mam teraz na to wywalone i spokoj :D
Z tym akurat się zgadzam, bo warsztatów które potrafią zregenerować turbo prawidłowo jest pewnie nie więcej jak palców u jednej ręki w PL.
Sam bym nie regenerował turbo, kupił bym sobie używane np BRD i mam turbo z zapasem i w moim pierdopędzie na obecnym doładowaniu, kręciło by się poniżej ciśnienia na którym pracowało wcześniej.
Ja cały czas piję do tego, że skoro zbierają te turbosprężarki kiedy się u nich kupuje nową, to nie jest to robione po nic, w taki sposób oczyszcza się 0.001% rynku, ktoś na tym kapuchę robi i tyle, albo regenerując je fabrycznie, albo importer gdzieś to sprzedaje do regeneracji i robi na tym kasę.
Tak czy siak, skoro moje stare turbo przedstawia jakąś wartość to ja chcę choć jej część odzyskać, a nie płace 100% wartości produktu i jeszcze mam stary oddać :bajer:

Jeśli chodzi o moje auto to stawiam przede wszystkim na jakość, ale jeśli mam pewność, że dobry zamiennik jest tak samo wytrzymały jak ori część przy czym ori jest znacznie droższe to nie przepłacam, bo nie widzę uzasadnienia. A jak jadę do mechanika coś wymieniać, to zawsze po robocie mam moje stare części popakowane w pudełka po nowych częściach i są w bagażniku, ewentualnie mogę je sam do kontenera na śmieci wyrzucić w warsztacie jeśli mi one nie potrzebne.
A importer/aso zarabia na marży na zniżkach które dostaje od dystrybutora i jeszcze trzeba stare zostawić bo niby taka polityka, moja odpowiedź brzmi w takich sytuacjach ..."dziękuje nie skorzystam"


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

chudywroc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: czw mar 19, 2009 12:08
Lokalizacja: Wroc

Re: Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: chudywroc » ndz cze 26, 2011 11:00

italiano_83 pisze:
chudywroc pisze:Jak czytalem niektore historie na forach o regeneracji to mam teraz na to wywalone i spokoj :D
Z tym akurat się zgadzam, bo warsztatów które potrafią zregenerować turbo prawidłowo jest pewnie nie więcej jak palców u jednej ręki w PL.
Sam bym nie regenerował turbo, kupił bym sobie używane np BRD i mam turbo z zapasem i w moim pierdopędzie na obecnym doładowaniu, kręciło by się poniżej ciśnienia na którym pracowało wcześniej.
Ja cały czas piję do tego, że skoro zbierają te turbosprężarki kiedy się u nich kupuje nową, to nie jest to robione po nic, w taki sposób oczyszcza się 0.001% rynku, ktoś na tym kapuchę robi i tyle, albo regenerując je fabrycznie, albo importer gdzieś to sprzedaje do regeneracji i robi na tym kasę.
Tak czy siak, skoro moje stare turbo przedstawia jakąś wartość to ja chcę choć jej część odzyskać, a nie płace 100% wartości produktu i jeszcze mam stary oddać :bajer:

Jeśli chodzi o moje auto to stawiam przede wszystkim na jakość, ale jeśli mam pewność, że dobry zamiennik jest tak samo wytrzymały jak ori część przy czym ori jest znacznie droższe to nie przepłacam, bo nie widzę uzasadnienia. A jak jadę do mechanika coś wymieniać, to zawsze po robocie mam moje stare części popakowane w pudełka po nowych częściach i są w bagażniku, ewentualnie mogę je sam do kontenera na śmieci wyrzucić w warsztacie jeśli mi one nie potrzebne.
A importer/aso zarabia na marży na zniżkach które dostaje od dystrybutora i jeszcze trzeba stare zostawić bo niby taka polityka, moja odpowiedź brzmi w takich sytuacjach ..."dziękuje nie skorzystam"
To tez w koncu 9kg metalu zakladam ze chyba jakiegos dobrego skoro to taka czula czesc ? Wrzuca do pieca i material na nowke po przetopie maja...??

Nie niestety lajf ale w TDI turbo to najwazniejsza czesc jest wiec nie ma co oszczedzac imo

Byla turbawka nowej firmy Borgwarner bodajze 200 taniej bez uzywki jak ci ich polityka nie styka

Znalazlem ciekawy artykul producenta na ten temat, czyzby sami nie potrafili porzadnie naprawic...?:D

Masz tu odpowiedz co robia z uzywkami lol :)

http://www.turbo.com.sg/e-news/Garrett% ... uletin.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: italiano_83 » ndz cze 26, 2011 11:40

chudywroc pisze:Masz tu odpowiedz co robia z uzywkami lol :-)
W TV w reklamach pokazują gadające auta, proszki które dopierają uwalone trawą/olejem silnikowym/winem ubrania w 30C, auta których producenci twierdzą, że średnie spalanie to 4.5l/100 a palą 5l/100 średnio i mamy w tę "reklamę/zapewnienie" producenta tak samo uwierzyć :helm:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

chudywroc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: czw mar 19, 2009 12:08
Lokalizacja: Wroc

Re: Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: chudywroc » ndz cze 26, 2011 12:01

italiano_83 pisze:
chudywroc pisze:Masz tu odpowiedz co robia z uzywkami lol :-)
W TV w reklamach pokazują gadające auta, proszki które dopierają uwalone trawą/olejem silnikowym/winem ubrania w 30C, auta których producenci twierdzą, że średnie spalanie to 4.5l/100 a palą 5l/100 średnio i mamy w tę "reklamę/zapewnienie" producenta tak samo uwierzyć :helm:
Nadal jestesmy skazani na ich turboszity... :banghead:



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: Detektor » ndz cze 26, 2011 14:09

italiano_83 pisze:więc po co im stara turbosprężarka
italiano83 ta turbosprężarka jest im potrzebna dla samej muszli i kolektora jeżeli takowy jest akurat
w danym modelu, wywalają cały środek do gołego a muszle (strone gorącą i zimną) ewentualnie jeszcze
kolektor piaskują do momentu aż wygląda jak nowe. Po zabiegu piaskowania wkładają wszystkie części
nowe (wirniki, oś, łożyska itd.,łącznie ze wszystkimi śrubkami) pomijam już kwestie wyważania i innych
zabiegów bo za dużo by pisać a na koniec zakładają wszystkie zaślepki ładnie pakują i taka turbinka
jest przez nich uznana jako fabrycznie nowy podzespół który jest gotowy do sprzedaży. Gdyby taki zabieg
wykonała inna firma to by to zostało uznane za regeneracje a że firma Moto-Remo jest uznana jako jedyny
przedstawiciel Garretta na Polske to jako jedyna może dokonywać takich zabiegów po których te turbosprężarki
są uznawane jako nówki.

Ja sam kupiłem nowego Garretta w Moto-Remo tyle że poprzez mojego byłego mechanika czego teraz bardzo
żałuję na dzień dzisiejszy że dałem jemu taki kredyt zaufania mimo, że nie mam najmniejszych zastrzeżeń do pracy
swojej suszarki dlatego korzystając z tego że tamat się rozwinął w tą stronę będę miał prośbę do kolegi
chudywroc ale prośbę tą skieruję na PW żeby nie zaśmiecać tu tematu.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

chudywroc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: czw mar 19, 2009 12:08
Lokalizacja: Wroc

Re: Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: chudywroc » ndz cze 26, 2011 14:20

Detektor pisze:
italiano_83 pisze:więc po co im stara turbosprężarka
italiano83 ta turbosprężarka jest im potrzebna dla samej muszli i kolektora jeżeli takowy jest akurat
w danym modelu, wywalają cały środek do gołego a muszle (strone gorącą i zimną) ewentualnie jeszcze...ciach

chudywroc ale prośbę tą skieruję na PW żeby nie zaśmiecać tu tematu.
Przeciez w pdf jasno pisze ze garrett nie regeneruje ich tylko nowki robi

Ok wal na PW



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: Detektor » ndz cze 26, 2011 16:58

chudywroc pisze:Przeciez w pdf jasno pisze ze garrett nie regeneruje ich tylko nowki robi
no niby jest ale nie chce mi się wierzyć żeby robili to tylko po to żeby nikt nie regenerował ich turbin
i żeby klienci mogli kupić tylko całkowicie nowe turbiny u nich a oni sami nie potrafili ich porządnie złożyć
od podstaw bo to by wyglądało na jakieś zboczenie z ich strony. Czy wyobrażasz sobie taką sytuacje, że
i tu przytoczę przykład: zakupujesz nowego Golfa w salonie i po przebiegu powiedzmy 100tyś.km (a przecież
i po mniejszych przebiegach klienci potrafią się zgłośić z usterką w aucie) coś Ci pada w aucie i u przedstawiciela
słyszysz "bardzo nam przykro ale my nie naprawiamy aut my tylko je sprzedajemy bo ..."
Osobiście nie wierzę w to że te wszystkie turbiny idą do utylizacji bo przynajmniej 50% z nich jeśli nie więcej
nadaje się do ponownego wykorzystania, oczywiście mam na myśłi jedynie muszle i kolektory bo wirniki,
osie, łożyska, uszczelniacze, gruchy i inne muszą być już nowe.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Duchu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 09:37
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

Re: Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: Duchu » ndz cze 26, 2011 17:39

A czy jest na muszli wybita data produkcji?


137@345 ;)

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: Detektor » ndz cze 26, 2011 19:26

Duchu pisze:A czy jest na muszli wybita data produkcji?
na muszli jest wybity numer seryjny i model turbiny, oprócz tego są odlane na muszli różne
cyferki ale ja się w nich nie dopatrzyłem daty produkcji chyba że żle kojarzę niech wypowiedzą
się jeszcze inni na ten temat.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: Fahoo » ndz cze 26, 2011 23:33

chudywroc, przestan tu kozaczyc ...kupiłes po regeneracji ale fabrycznej
nową ori to ma fabryka vag a nie moto remo :rotfl:


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
mateo86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: śr sty 14, 2009 14:27
Lokalizacja: Rybnik

Re: Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: mateo86 » ndz cze 26, 2011 23:56

Fahoo pisze:chudywroc, przestan tu kozaczyc ...kupiłes po regeneracji ale fabrycznej
nową ori to ma fabryka vag a nie moto remo :rotfl:
Prosze o jakies wyjaśnie :pub: Bo z tej wypowiedzi wynika ze ori turbo to tylko kupione w salonie VW. Ale to co jest na stronie http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/" onclick="window.open(this.href);return false; nie jest juz ori bo nie ma na tabliczce znamionowej znaczka VW i audi tylko garret by honeywell?



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: Detektor » pn cze 27, 2011 06:01

mateo86, Garrett nie stosuje tabliczek znamionowych tak jak KKK a że nie ma na niej znaczka VW
to nie znaczy, że nie jest już ori bo nawet w nowym aucie w fabryce montowali w końcu nowe
turbiny Garretta a nie VW.

Po za tym Garrett też nabija na swoich turbinach znaczki producentów aut w których
będą pracować te turbiny, przyjżyj się na foto w tych aukcjach:
http://moto.allegro.pl/turbina-garrett- ... 60998.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://moto.allegro.pl/turbina-garrett- ... 63629.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony czw cze 30, 2011 21:26 przez Detektor, łącznie zmieniany 1 raz.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

chudywroc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: czw mar 19, 2009 12:08
Lokalizacja: Wroc

Re: Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: chudywroc » pn cze 27, 2011 10:42

Fahoo pisze:chudywroc, przestan tu kozaczyc ...kupiłes po regeneracji ale fabrycznej
nową ori to ma fabryka vag a nie moto remo :rotfl:
Tos dowalil
ori to wlasnie Garrett :los2:



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Ajm 115km uszkodzenie

Post autor: Fahoo » pn cze 27, 2011 11:30

przemilcze zanim cie pocisne :smoke:
nie udawaj mądrali i nie łap za słówka


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 133 gości