Całkowity brak mocy / brak doładowania
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Całkowity brak mocy / brak doładowania
Witam
Mam problem z moim dieslem otóż brak mu mocy w pełnym zakresie obrotów. Czytałem wiele tematów na ten temat ale wszędzie ludzie piszą że turbo pada przy konkretnych obrotach lub prędkości (związek z obciążeniem) natomiast u mnie jest troszkę inaczej.
Auto pięknie pali i nie kopci więc z silnikiem raczej ok, problemem jest turbo. Sprawdziłem n75 i jest w porządku (na uruchomionym silniku "cyka" ale ponoć może tak być) wężyki sterujące turbiną szczelne, dźwignią przy gruszce da się poruszyć (1,5-2cm), podczas jazdy słyszę delikatny świst (wniosek: turbo się kręci).
Właśnie tutaj zaczynają się problemy. Totalny brak mocy, tak jakby zupełny brak doładowania jak bym prowadził zwykłego diesla... Da się pojechać i 160km/h a nawet trochę więcej... ale co to za radość z jazdy?? Nie mam niestety dostępu do waga więc nie zrobię logów.
Czy z wyżej opisanych symptomów da się coś wywnioskować?? Może to gruszka jest padnięta bo oby nie turbo... Mam małe doświadczenie w majstrowania przy turbosprężarkach bo to moja pierwsza. Mile widziane wszystkie pomysły...
Mam problem z moim dieslem otóż brak mu mocy w pełnym zakresie obrotów. Czytałem wiele tematów na ten temat ale wszędzie ludzie piszą że turbo pada przy konkretnych obrotach lub prędkości (związek z obciążeniem) natomiast u mnie jest troszkę inaczej.
Auto pięknie pali i nie kopci więc z silnikiem raczej ok, problemem jest turbo. Sprawdziłem n75 i jest w porządku (na uruchomionym silniku "cyka" ale ponoć może tak być) wężyki sterujące turbiną szczelne, dźwignią przy gruszce da się poruszyć (1,5-2cm), podczas jazdy słyszę delikatny świst (wniosek: turbo się kręci).
Właśnie tutaj zaczynają się problemy. Totalny brak mocy, tak jakby zupełny brak doładowania jak bym prowadził zwykłego diesla... Da się pojechać i 160km/h a nawet trochę więcej... ale co to za radość z jazdy?? Nie mam niestety dostępu do waga więc nie zrobię logów.
Czy z wyżej opisanych symptomów da się coś wywnioskować?? Może to gruszka jest padnięta bo oby nie turbo... Mam małe doświadczenie w majstrowania przy turbosprężarkach bo to moja pierwsza. Mile widziane wszystkie pomysły...
Nie ważne co masz pod maską...
Ważne co masz w głowie!!
Ważne co masz w głowie!!
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
Całkowity brak mocy / brak doładowania
Zapytaj w swojej grupie regionalnej o możliwość wykonania logów dynamicznych grup 003,008,011 oraz sprawdzenie ewentualnych błędów zapisanych w sterowniku bo bez tego to nie mamy żadnego punktu zaczepienia.Może zdjął tobie ktoś wtyczkę z przepływomierza lub odleciał a my będziemy się skupiali na czymś innym.Shreku pisze:Nie mam niestety dostępu do waga więc nie zrobię logów.
P.S Sprawa dotyczy AGR??
Re: Całkowity brak mocy / brak doładowania
Przeplywka podpięta... wszystkie wtyczki i wężyki na swoim miejscu... a mocy brak
Zapytam o logi i wstawię jak tylko będę miał.
Dzięki
Tak silnik AGR
Zapytam o logi i wstawię jak tylko będę miał.
Dzięki
Tak silnik AGR
Nie ważne co masz pod maską...
Ważne co masz w głowie!!
Ważne co masz w głowie!!
-
- Użytkownik
- Posty: 386
- Rejestracja: wt sie 25, 2009 20:38
- Lokalizacja: gorzów wlkp.
- Kontakt:
Całkowity brak mocy / brak doładowania
TO ze przeplywka podpieta nieznaczy ze jest Sprawna, mialem problem w A3 AHF i łapala Notlaufy (przeładowaniaa ) i przeplywka umarła, wyczyscilem turbo zalozylem Nowa przeplywke Ori Bosch i auto do dzis hula !! ale wpierw przed wymiana przeplywki zalozylem od kolegi sprawna i auto juz duzo lepiej jechalo ( turboi juz bylo po czyszczeniu ) . wiec wpierw albo LOGI albo podmien przeplywke ze sprawnego auta - zajmie ci to okolo 5min
Vw Polo 1.9TDI 86c RWD Central -> 12.84s 402m na ślizgającym sprzęgle i delikatnie pod górkę :D
https://www.facebook.com/VwPoloTDIRWD/?fref=ts
https://www.facebook.com/VwPoloTDIRWD/?fref=ts
Całkowity brak mocy / brak doładowania
Jechałem z odpiętą przepływką i bez zmian... i jak pisałem nie mam typowych objawów przeładowania... moje turbo jak by w ogóle sie nie budziło... w żadnym zakresie obrotów nie czuje doładowania...
Nie ważne co masz pod maską...
Ważne co masz w głowie!!
Ważne co masz w głowie!!
-
- Użytkownik
- Posty: 386
- Rejestracja: wt sie 25, 2009 20:38
- Lokalizacja: gorzów wlkp.
- Kontakt:
Całkowity brak mocy / brak doładowania
Moj koles mial podobny problem, ale N75 wogole niebyl podlaczony , podlaczylem i jest OK , a ty piszesz ze Nka dziala , wiec kurde lipa
moze Logi prawde powiedza ??
moze Logi prawde powiedza ??
Vw Polo 1.9TDI 86c RWD Central -> 12.84s 402m na ślizgającym sprzęgle i delikatnie pod górkę :D
https://www.facebook.com/VwPoloTDIRWD/?fref=ts
https://www.facebook.com/VwPoloTDIRWD/?fref=ts
Całkowity brak mocy / brak doładowania
mówisz ze N75 sprawdzony, a wężyki podciśnienia sprawdzałeś?? u mnie było dokładnie to samo, auto jechało ale zupełnie jak bez turbiny i okazało się że wężyk co idzie do gruchy pękł i puszczał podciśnienie przez co turbo w ogóle się nie budziło.Shreku pisze:Totalny brak mocy, tak jakby zupełny brak doładowania jak bym prowadził zwykłego diesla
Całkowity brak mocy / brak doładowania
hoja, u Ciebie to zupełnie co innego bo masz turbosprężarkę sterowaną podciśnieniem a u kolegi Shreku jest turbo z zaworem upustowym i tam zawór będzie cały czas w pozycji zamkniętej (czyli turbo nastawione ciągle na pełne doładowanie) nawet jeśli którykolwiek z wężyków ciśnieniowych będzie dziurawy czy nawet całkowicie wypięty więc nie w tym leży przyczyna. Założę się, że albo jest stały błąd elektryczny zasilania np. elektrozaworu N75, czujnika ciśnienia doładowania G71 albo (w co wątpię) ma sporą nieszczelność w dolocie powietrza doładowanego lecz zapewne byłoby to od razu słychać.
Całkowity brak mocy / brak doładowania
Hoja, tak jak napisał Sztomel mamy troche inne turbiny...
Poza tym jeśli to nie problem to chciałbym się też dowiedzieć czy jest jakiś sposób żeby ręcznie (bez wag) sprawdzić stan czujnika ciśnienia doładowania G71 ?? czy to raczej nie realne??
Napisz może jak objawiał by się ten błąd? Zawór ciągle "cyka" ale ponoć to dopuszczalne.Sztomel pisze:Założę się, że albo jest stały błąd elektryczny zasilania np. elektrozaworu N75
Poza tym jeśli to nie problem to chciałbym się też dowiedzieć czy jest jakiś sposób żeby ręcznie (bez wag) sprawdzić stan czujnika ciśnienia doładowania G71 ?? czy to raczej nie realne??
Nie ważne co masz pod maską...
Ważne co masz w głowie!!
Ważne co masz w głowie!!
Całkowity brak mocy / brak doładowania
Błąd związany z brakiem zasilania N75 lub G71 objawia się tym, że silnik od razu po rozruchu pracuje w trybie awaryjnym więc nie ma mocy od samego początku. Owszem, cykanie N75 wcale nie świadczy, że musi być uszkodzony. Czujnik ciśnienia doładowania G71 sprawdzisz tylko vagiem. Postaraj się znaleźć forumowicza z Twojej okolicy z Vagiem by sprawdzić Twoje auto bo szkoda błądzić po omacku albo zakup sobie sam vaga - jego koszt jest śmiesznie mały a przyda się jak nic.
Całkowity brak mocy / brak doładowania
Staram się jak mogę ale wszyscy z okolicy jakoś nie mają teraz czasu/sprzętu/lub ich w ogóle nie ma.
n75 zasilany jest bo tłoczek pracuje (cykanie) co do czujnika nie mam pewności...
nie chodzi o sam program... nie dawno spaliłem swojego lapka i brak funduszy na nowego...
n75 zasilany jest bo tłoczek pracuje (cykanie) co do czujnika nie mam pewności...
nie chodzi o sam program... nie dawno spaliłem swojego lapka i brak funduszy na nowego...
Nie ważne co masz pod maską...
Ważne co masz w głowie!!
Ważne co masz w głowie!!
Całkowity brak mocy / brak doładowania
Dobra Panowie... Dziękuję wszystkim za udział w temacie. Problem znaleziony:)
Tak jak pisał chrzaniu cały szum wywołała martwa przepływka:) Auto podpięte pod vag od razu powiedziało co boli:) (i tu wielkie podziękowania dla kolegi pekol ) Wygląda to dość ciekawie... przepływka po kilku sek jazdy po prostu wiesza się na jednej wartości:)
Zaraz po zrobieniu logów podmieniłem przepływke na sprawna z golfa 4 110KM (wielkie dzięki dla kolegi truckman) i auto zmieniło się w odrzutowiec
Do zamknięcia!!
Tak jak pisał chrzaniu cały szum wywołała martwa przepływka:) Auto podpięte pod vag od razu powiedziało co boli:) (i tu wielkie podziękowania dla kolegi pekol ) Wygląda to dość ciekawie... przepływka po kilku sek jazdy po prostu wiesza się na jednej wartości:)
Zaraz po zrobieniu logów podmieniłem przepływke na sprawna z golfa 4 110KM (wielkie dzięki dla kolegi truckman) i auto zmieniło się w odrzutowiec
Do zamknięcia!!
Nie ważne co masz pod maską...
Ważne co masz w głowie!!
Ważne co masz w głowie!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 77 gości