Dziwne objawy po zamontowaniu mfa

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
YACHOO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 16:27
Lokalizacja: Sompolno
Kontakt:

Dziwne objawy po zamontowaniu mfa

Post autor: YACHOO » sob cze 25, 2011 11:55

Witam ostatnio zamontowałem sobie mfa jak sie okazało licznik jest trochę uszkodzony nie działają kontrolki od
cisnienia oleju, ładowania, oraz wody poza tym nie ma podświetlenia i obrotomierz szaleje :kac: a wszystkie funkcje mfa działają podłączony został według schematu central electric ale po zamontowaniu licznika auto sie muli nie można jechać ze stalą prędkością bo zwalnia i dopiero do oporu jak się wciśnie to przyspiesza czytałem błędy i wymigało mi 2121- Włącznik biegu jałowego 2122- Brak sygnału obrotów po odłączeniu klemy ustało ale nadal poszarpuje czy uszkodzony licznik ma jakiś większy wpływ na prace silnika??? bo na poprzednim, liczniku tego nie byłooo...


Fire jak lód, Ice jak ogień?? czy jakoś tak... :) mój V.A.G http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=268927&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
adamtb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 194
Rejestracja: pt sty 14, 2011 05:07
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Dziwne objawy po zamontowaniu mfa

Post autor: adamtb » sob cze 25, 2011 14:56

A wężyk z przyspiszenia zapłonu i MFA nie dziurawy czasami ? popatrz czy dobrze siedzi przy liczniku, jeżeli będzie gdziś luźny to przyspieszacz będzie wariował.
Z kontrolkami podejrzewam że nie masz gdzieś masy (MFA ma swoją) bo wszystkie na raz nie siadają, napisz czy działa kontrolka od migaczy i długich.



Awatar użytkownika
YACHOO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 16:27
Lokalizacja: Sompolno
Kontakt:

Dziwne objawy po zamontowaniu mfa

Post autor: YACHOO » ndz cze 26, 2011 11:20

Właśnie od migaczy i długich działają a reszta nie wężyki dobre ale jeszcze sprawdzę i obroty mi szaleją raz zaniża raz zawyża...podobne objawy jakby paliwa brakowało.


Fire jak lód, Ice jak ogień?? czy jakoś tak... :) mój V.A.G http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=268927&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
YACHOO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 16:27
Lokalizacja: Sompolno
Kontakt:

Dziwne objawy po zamontowaniu mfa

Post autor: YACHOO » sob lip 02, 2011 02:13

Wyczytałem takie coś na niemieckiej stronce że 2121 Kabel Nullastschake przerwania systemowe
switch (F 60) lub masy sprawdzić zamknięcie
(Gasklepschake próbkach z przypadku
switch) 1598
Nullastschakelaar Sprawdź,
/ Zawór zapalenie patrz punkt 4.6.3
czas CJA
Gaskleppotentio systemu
make check-metrowy zamknięcia
trzymanie się +5 V z testu
VAG 1598
2122 Prędkość obrotowa Kabel sygnałowy Przerwanie sygnału
brakujące lub kontroli zamknięcia lub masy
z testu
VAG 1598
Rozdzielnice Rozdzielnice
tranzystor-tranzystor
stan zapalny (N 41) lub zapalenie
wady, Hall-Hall-sonda
zastąpić uszkodzony jest czujnik
czyli muszę włożyć stary licznik:)


Fire jak lód, Ice jak ogień?? czy jakoś tak... :) mój V.A.G http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=268927&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
adamtb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 194
Rejestracja: pt sty 14, 2011 05:07
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Dziwne objawy po zamontowaniu mfa

Post autor: adamtb » sob lip 02, 2011 02:33

no ten przytoczony opis to pomoże każdemu :D
odłącz narazie sygnał z obroomierza od cewki, i poszukaj tej masy do licznika

Pinout wtyczek przed 89r.

Biała wtyczka
1|Migacz
2|wolny
3|Klema 58
4|Czujnik temperatury cieczy chłodzacej
5|Czujnik zbiornika paliwa
6|Masa
7|Masa MFA
8|Klema 1
9|Funkcja MFA
10|Klema 30
11|Czujnik temperatury zewnętrznej (MFA)
12|Czujnik temperatury oleju (MFA)
13|Klema 56 A
14|wolny

Czarna wtyczka
1 | Klema 15
2 | Zapięcie pasów
3 | Wolna dioda LED
4 | Wolna dioda LED
5 | Ręczny
6 | Klema 61
7 | Czujnik ciśnienia oleju 0,3 bar
8 | Czujnik ciśnienia oleju 1,8/1,4 bar
9 | Choke [gardziel lub przepustnica]
10 | Vorglüh-Anlage (glow plugs)[przypuszczam, że to od świec]
11 | Czujnik Halla
12 | Pamieć MFA
13 | Reset MFA
14 | Wolny
_____________________________________________________________________________
Pinout wtyczki po 89r.

1. Czujnik temperatury zewnetrznej – przewod masowy (jesli auto jest w niego wyposazone)
2. Czujnik braku plynu chlodzacego w zbiorniczku wyrownawczym w komorze silnika.
3. Masa ze styku 31 przelacznika swiatel
4. Reset wskazan MFA – prawdopodobnie MFA 1 (jesli auto jest w niego wyposazone)
5. Masa – jak w pinie 3
6. Reset wskazan MFA – prawdopodobnie MFA 2 (jesli auto jest w niego wyposazone)
7. Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow – wyjscie (brak jesli jest linka)
8. Czujnik cisnienia oleju 1.8 bara
9. Czujnik cisnienia oleju 0.3 bara
10.Syngal obrotomierza – z cewki (benzyna) lub z wyjscia W alternatora (diesel)
11.+12V – zacisk 30 – plus z akumulatora.
12.+12V – zacisk 58b z wylacznika swiatel – do podswietlania zegarow po wlaczeniu swiatel.
13.+12V – zacisk 15 – plus pojawiajacy sie po przekreceniu stacyjki w pozycje wlacz.
14. pusty
15.Do przelacznika wskazan MFA (jesli auto jest w niego wypozazone)
16.Lampka kontrolna ladowania alternatora – zacisk d+ altetnatora lub pin 61 w panelu sterowania.
17.Czujnik temperatury oleju (jesli auto jest w niego wyposazone)
18.Wskaznik hamulca recznego lub pasow bezpieczenstwa (o ile auto jest w nie wyposazone)
19.Czujnik temperatury zewnetrznej – przewod sygnalowy (jesli auto jest w niego wyposazone)
20.Wskaznik nagrzania swiec zarowych (tylko w przypadku diesla)
21.Wskaznik poziomu paliwa w baku
22.Kierunkowskaz lewy
23.Wskaznik temperatury cieczy chlodzacej
24.Kierunkowskaz prawy
25.Kontrolka swiatel drogowych (dlugich)
26.Wskaznik spalania sredniego (jesli auto jest w niego wyposazone)
27.Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow – wejscie (brak jesli jest linka)
28.pusty



Awatar użytkownika
YACHOO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 16:27
Lokalizacja: Sompolno
Kontakt:

Dziwne objawy po zamontowaniu mfa

Post autor: YACHOO » śr lip 06, 2011 22:51

Ale jak jezdze na wiazce pod mfa a mam zwykly licznik z obrotomierzem i mam to samo już nie wiem co znowu popsułem :grrr: jeszcze zamienie wiazki licznikowe...


Fire jak lód, Ice jak ogień?? czy jakoś tak... :) mój V.A.G http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=268927&postdays=0&postorder=asc&start=0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości